מעוף הציפור: גל רוטיסרי שוטף את תל אביב

רוטיסרי היא שיטת צלייה מנצחת: הסיבוב האופקי של העופות בתנור מייצר אפקט צלייה שווה מכל הכיוונים, שמתבטא בפריכות מבחוץ ובעסיסיות נהדרת מבפנים. לאחרונה נפתחו בעיר כמה וכמה מקומות חדשים, אז לא הצלחנו להתאפק- עופו על זה

רוטיסרי קלאסי. צילום:  shutterstock
רוטיסרי קלאסי. צילום: shutterstock
3 במאי 2017

בחודשים האחרונים העיר מתמלאת בתנורי רוטיסרי עמוסי עופות צלויים שמפיצים ריח שקשה לעמוד בפניו. בינינו, לא נדרש הרבה יותר מעוף צלוי כדי לייצר ארוחה זריזה למספר משתתפים במחיר הגיוני, והשאריות יסגרו תמיד פינה בכריך, בסלט או סתם כנשנוש. אנחנו לא צריכים עוד סיבות כדי לתת את הדעת לגל הרוטיסרי ששוטף את העיר, קבלו אותם שזופים מתמיד:

דא דא ודא

בתנור הרוטיסרי של דא דא ודא ניצלים עופות עבור ארוחת הצהריים והם מתחסלים לא הרבה אחרי שארוחת הצהריים מתחילה. בשלב מסוים התפריט אמור להשתכלל ולהכיל מנות מתוחכמות שמתבססות על העוף הצלוי כחומר גלם, אבל כרגע העופות פשוט מוגשים כפי שהם: חצי עוף צלוי משוח במרינדה הסודית של המקום, 63 ש"ח למנה.

דא דא ודא

טיפיקו

טיפיקו הוא דוכן עופות השייך לרשת אגאדיר ומתוקתק במיומנות המקצוענית האופיינית לרשת. העופות נצלים מדי יום ונמכרים בקצב מסחרחר, עד לאחרון שבהם. מארזי העוף לבית נוחים במיוחד לנשיאה ולתפעול, וזה קריטי כשרוצים להתקין ארוחה זריזה. עוף שלם יעלה לכם 66 ש"ח ובנוסף, ניתן לרכוש ולהזמין תוספות של תפוחי אדמה, אורז וסלט.

טיפיקו

עוף צלוי קורא לך, טיפיקו. צילום: תמוז רחמן
עוף צלוי קורא לך, טיפיקו. צילום: תמוז רחמן

לללקאיס

פירוש שמו של הבראסרי־רוטיסרי הצרפתי החדש l'Aile Ou La Cuisse הוא משהו כמו "כנף או פולקע", והתפריט פורץ גבולות הרבה מעבר לעוף, עם מיטב מנות קרניבוריות בגרסה כשרה: אנטריקוט, קרפצ'יו בקר וגם המבורגר. ארוחת חצי עוף כוללת תוספת לפי בחירה של צ'יפס, שעועית ירוקה, אורז לבן או סלט (80 ש"ח).

לללקאיס

לללאקיס, הרוטיסרי החדש בשכונה. צילום: אנטולי מיכאלו
לללאקיס, הרוטיסרי החדש בשכונה. צילום: אנטולי מיכאלו

מלך העופות

עוף יעקב הוא קיטון ותיק בעיר, צנוע למראה, ובשקט בשקט נצלים בו מדי יום עופות בגריל. נוסף לעופות השזופים מותקנות במקום כמה תוספות כגון תפוח אדמה, מג'דרה, סלט וחומוס. העופות השלמים נמכרים לפי גודל העוף (60־70 ש"ח). המחירים נוחים, השירות חם ואם לא תסתפקו בעוף, תוכלו לנשנש אצלו גם אוכל גיאורגי טיפוסי כמו חינקלי או צ'יבורקי.

מלך העופות

סניור צ'י

בחזית שוק רוטשילד־אלנבי נפתח רוטיסרי בו העופות ניצלים בטאבון שנבנה במיוחד עבור המקום. אפשר לבחור בין מנת עוף בסגנון פקין דאק ברוטב הויסין, עוף אסייתי עז טעמים המגיע עם סלט פאפאיה או עוף פורטוגזי מתובל בפפריקה מעושנת. ארוחת חצי עוף מלאה תעלה לכם 50־70 ש"ח.

סניור צ'י 

העוף של סניור צ'י. צילום: אנטולי מיכאלו
העוף של סניור צ'י. צילום: אנטולי מיכאלו

שמעון עוף בגריל

מאחורי קולבי הבגדים והמציאות של שוק בצלאל מתחבא אחד המוסדות הקולינריים עם הקהל הנאמן בעיר: שמעון הוא מוותיקי הצולים בעיר והקהל הקבוע מעיד על כך. בעבר היה לו דוכן קטן בבעלי מלאכה ועם השנים הוא הפך לאולם גדול ועמוס סועדים בעורף השוק. העוף נמכר כאן לפי משקל (עוף שלם יעלה 45־60 ש"ח) ומוגש עם תוספת אחת בלבד – צ'יפס. אנחנו לא מתווכחים עם הצלחות.

שמעון עוף בגריל

רוטיסרי תל אביב

גם השכונות הצפוניות של העיר לא נשארות בלי עוף לשבת. דוכן הרוטיסרי בשוק צפון שברמת החייל מציע ארוחות עסקיות או עוף שלם (74 ש"ח), לצד תוספות כמו תפוחי אדמה, צ'יפס בטטה, שעועית ירוקה, או סלט ירוק. תפוחי האדמה אגב ניצלים ברוטיסרי וסופגים את טעמי העוף, מה שהופך אותם לעוד יותר נפלאים.

רוטיסרי תל אביב

שיפודי כנפיים ברוטב ברביקיו צ'ילי חריף אש, רוטיסרי. צילום: דן בלילטי
שיפודי כנפיים ברוטב ברביקיו צ'ילי חריף אש, רוטיסרי. צילום: דן בלילטי

רוטיסרי אס מילאנו

תנור הצלייה בחזית רוטסרי אס מילאנו שביהודה מכבי מסתיר את העובדה שבפנים מתנהל מטבח ער של תבשילים ביתיים הכולל מנות כגון מוסקה או מפרום. עוף צלוי שלם הוא הלהיט (48 ש"ח), אבל תמצאו גם שלל פתרונות עבור סועדים צמחוניים כמו למשל קובה פטריות.

רוטיסרי אס מילאנו

רוטיסרי אס מילאנו. צילום: אנטולי מיכאלו
רוטיסרי אס מילאנו. צילום: אנטולי מיכאלו

I Love Ma Poule

בדיוק כפי שבשוק מופטאר בפריז התור הארוך ביותר נמצא ליד דוכן העופות, גם פה תגלו בקלות שעופות צלויים הם המאכל שהתיירים הצרפתים לא יכולים לעמוד בפניו. הרוטיסרי הזה פועל מאז 2009 ומתהדר בתנור צלייה צרפתי מיוחד. עוף שלם יעלה לכם 79 ש"ח ותמצאו פה גם תוספות של אורז, תפוח אדמה, סלט ירקות ועוד.

I Love Ma Poule

ובקרוב: קוקוריקו

הרוטיסרי החדש של שמואלי ייתפקד כדוכן אוכל רחוב ויוגשו בו אך ורק מנות עוף בסגנון רוטסרי. העופות, שגודלו ללא אנטיביוטיקה ותוספים, יעברו צלייה בתנור ייחודי בשיטת FIRE WALL. מה שמייחד  את המיזם של שמואלי בהשוואה ליתר מסעדות ודוכני הרוטסרי בעיר הוא שהעופות יוגשו נטולי עצמות, בלחם פראנה לוהט או בצלחת,  בצירוף תוספות של סלטים רעננים, ירקות טריים, רטבים מיוחדים שיוכנו מידי יום במקום על בסיס תוצרת של ירקות ופירות עונתיים (בדומה לסגנון העבודה במסעדת קלארו של שמואלי).

קוקוריקו, שרונה מרקט – כניסה מזרחית. הפתיחה במהלך חודש מאי 2017