רוטיסרי צרפתי במתחם אדורה ז"ל ובמקביל- מה חדש אצל אבי ביטון?

רוטיסרי פריזאי חדש עתיד להיפתח במתחם בו פעלה אדורה ובאותה נשימה, אבי ביטון פותח מעדנייה דנדשה שעושה לנו חשק לאוכל של בית

רוטיסרי קלאסי. צילום:  shutterstock
רוטיסרי קלאסי. צילום: shutterstock
8 במרץ 2017

בן יהודה פינת פריז

אם לתרגם את שם הרוטסרי החדש שנפתח בבן יהודה L'AILE OU LA CUISSE  אז זה יהיה משהו כמו "כנף או פולקע" כשם הסרט הצרפתי בכיכובו של לואי דה פינס, המתאר את תלאותיו של שף צרפתי מול אימת הג'אנק פוד המשתלט על צרפת, והפחד הגדול מכל: אובדן התיאבון. מי שפותחים את הרוטסרי, באותו מקום ששימש כמשכנו של ביסטרו אדורה, הם משפחת עולים מצרפת, כשהבת לולה נקש, עתידה לנהל את המקום שיפתח בימים הראשונים של חודש אפריל, והאב שהוא קצב מומחה ובעל רוטסרי בפריז, יביא את הידע הקולינרי.

ההומור מורגש היטב בעיצוב, מלבד כרזת הסרט של לואי דה פינס התלויה על קיר הלבנים, משתלשל בכניסה שנדלייר דרמטי שמורכב מבקבוקי ג'ק דניאלס. כמובן שתוכלו להזמין נתחי עוף שיצלו בתנור הרוטסרי המיוחד, אבל התפריט מתרחב מעבר לכנף או פולקע. יציעו לכם פה גם המבורגרים בלחמניית בריוש עם תוספות מיוחדות כמו כבד אווז או גבינה טבעונית (המקום כשר), מנות של אנטריקוט, וכן מנות של צ'יקן בורגר, ומנות של ביצי עין ברוטב שמפיניון או פלפלים (50-150 ₪ לעיקרית). לראשונות יציעו קרפצ'יו בקר או כבד אווז (45-70 ₪). בהתחשב בעובדה שנפתחו בשנה האחרונה ההמבורגריות כשרות ומושקעות נוספות כמו ממפיס ובורגר פקטורי אקספרס, נראה ששוק הבשר הכשר בעיר מתלהט.

לללקאיס. בן יהודה 226. ראשון-חמישי 10:00-24:00 שישי 10:00-עד שעה לפני כניסת השבת מוצ"ש- משעה אחרי צאת השבת-24:00.

תבנית נוף ילדותו

ואם במתחם של אדורה עסקינן, השף אבי ביטון יפתח במהלך השבועות הקרובים מעדנייה בטונים אישיים בבניינים החדשים שמתנוססים בקצה המערבי של רחוב אינשטיין. מדובר במעדנייה מרווחת, עם מקומות ישיבה, ובישולים שמחזירים את ביטון למטבח הטורקי-מרוקאי של בית ילדותו בפרדס כץ. ביטון, שעבר את כל מסלול ההכשרה של המטבח העילי כולל יועזר בר יין המיתולוגית, קורדיליה של ניר צוק, ורפאל של רפי כהן, כיהן מאז 2005 כשף של מסעדת אדורה ובה במשך למעלה מעשור עיצב שפת בישול צרפתי-ים תיכוני מוקפד וברמת מחירים הוגנת במיוחד. במעדנייה ינטוש ביטון את הבישול הצרפתי לטובת המטבח הבייתי-אישי-חם-ומחבק. נשמע לנו בול בפוני.

אבי ביטון בפעולה, אין על אוכל של מאמות. צילום: אנטולי מיכאלו
אבי ביטון בפעולה, אין על אוכל של מאמות. צילום: אנטולי מיכאלו