אלזס סטייל: שבוע הקולינריה הצרפתית מכה בחמישית

ממש עוד רגע (6.2) יוצא לדרך, זו השנה החמישית, שבוע הקולינריה הצרפתית, שיוקדש הפעם לחבל אלזס. בחרנו את הארוחות, הסדנאות והמפגשים המעניינים יותר 

מה עם קצת שיק צרפתי? מנה של  שף אלקסי אלברכט. צילום: Nis&For
מה עם קצת שיק צרפתי? מנה של שף אלקסי אלברכט. צילום: Nis&For
1 בפברואר 2017

שבוע הקולינריה הצרפתית בישראל יוצא לדרך בפעם החמישית ופורץ את גבולות תל אביב. 22 שפים וקונדיטור אחד, כולם עטורי כוכבים ופרסים, יתארחו ב-18 מסעדות וקונדיטוריה אחת (בחיפה, עכו, טבריה, ירושלים, באר שבע ותל אביב) ויציגו את המטבח של חבל אלזס. אזור זה, שנמצא על קו הגבול בין צרפת וגרמניה, נשען על מסורות קולינריות שונות זו מזו, שהחיבור ביניהן הוליד בין היתר את השוקרוט והקוגלהוף ויינות לבנים משובחים. בראש המשלחת עומד גם השנה גיום גומז, השף הראשי של ארמון הנשיאות האליזה ונשיא עמותת הטבחים של הרפובליקה הצרפתית. ואחרי שדיברנו, קבלו את כל מה שמעניין בשבוע הקולינריה הצרפתית.

השף הוברט מאץ יתארח בקוואטרו

השף הוברט מאץ ממסעדת L’Hostellerie du Rosenmeer וזוכה כוכב מישלן יתארח אצל השף אביב משה במסעדת קוואטרו. המטבח של מאץ שואב השראה מהעבר שלו, מחומרי גלם מקומיים וממנות וטכניקות אלזסיות מסורתיות, אבל גם מחיבורים לעשבי תיבול, פרחים ושורשים שהופכים את הסגנון שלו ליצירתי ועכשווי. בין המנות שיוגשו: פרידה צלויה, קרם תפוחי אדמה וזיתים, ביסק סרטנים ורליש של זוקיני ועגבניות (148 ש"ח); כבד אווז מקורמל במוסקט מאלזס (98 ש"ח) ועוד.

קוואטרו, שני־רביעי (6.2־8.2)

וייב צרפתי בקוואטרו. צילום: יח"צ חו"ל
וייב צרפתי בקוואטרו. צילום: יח"צ חו"ל

 

לעוד חדשות אוכל:
שיק או שוק: יצאנו לבדוק איזה שוק אוכל הכי טעים
פלאשבק לשנות ה-80: מנות מוקרמות שכדאי להכיר
שוגר ראש: הקינוחים המושחתים של תל אביב

השף ז'ילבר קוהלר יתארח בסיטארה

מסעדת סיטארה תארח את השף ז'ילבר קוהלר, זוכה כוכב מישלן ממסעדת Auberge du Cheval Blanc, מהמסעדות המוכרות ביותר באלזס. קוהלר, איש יין וטבח, ירש את האהבה לבישול מסבתו ופועל באזור העמק האציל (Vallée Noble), המוקף כרמים ופרדסים. בארוחה הוא יחבר בין המטבח האלזסי הקלאסי מסורתי ובין חדשנות. ביצים ב־64 מעלות על פירה וקצף כמהין (75 ש"ח) ופארמנטייה זנב בקר עם כבד אווז ביין ועשבי תיבול (95 ש"ח) הן שתיים מהמנות שיוגשו בארוחה.

סיטארה, שני־רביעי (6.2־8.2)

יצירות תחת ידיו של שף ז'ילבר קוהלר. צילום: סוכנות ניס
יצירות תחת ידיו של שף ז'ילבר קוהלר. צילום: סוכנות ניס

 

השף אלקסי אלברכט יתארח בקלואליס הכשרה

השף ויקטור גלוגר יארח במסעדת קלואליס הכשרה את השף אלקסי אלברכט ממסעדת Au Vieux Couvent בעלת כוכב מישלן. המסעדה הממוקמת בעיר רינו היא מוסד משפחתי שבו השרביט עובר מדור מדור. בגלגול הנוכחי מושפע המטבח ממוצאה האיטלקי של אמו של אלקסי תוך התייחסות לסביבה ולחבל אלזס. בארוחה יוגשו מנות כגון כבד אווז ברוטב ריזלינג, פילה בר ים וירקות חורף ברוטב ויניגרט לבן, צלעות טלה בקראסט עשבי תיבול ועוד (295 ש"ח לארוחה, לא כולל משקאות).

קלואליס, שני־רביעי (6.2־8.2)

שיק צרפתי של שף אלקסי אלברכט. צילום: Nis&For
שיק צרפתי של שף אלקסי אלברכט. צילום: Nis&For

 

השף פסקל בסטיאן יתארח בפופינה

במסעדת Popina יארח השף אוראל קמחי את השף פסקל בסטיאן ממסעדת Le Cheval Blanc בעיירה למבאך. בסטיאן החל את ההתמחות שלו אצל השף הנודע פרננד מישלר באלזס, ולאחר כמה שנים עזב כדי לעבוד במסעדות נוספות בצרפת ובאירופה. כשהפך לאב בשנת 2008 הוא חזר לנקודת ההתחלה הגיאוגרפית שלו וקטף שני כוכבי מישלן ושלוש מצנפות במדריך גומיו. במנות שיוגשו בארוחה: בר ים צלוי עם ניוקי עשבי תיבול וחמאה חומה וקנלוני כבד אווז עם פטריות יער צלויות וקציפת כמהין (350־380 ש"ח לארוחה).

פופינה, שני־רביעי (6.2־8.2)

פסקל בסטיאן קופץ לפופ אפ בפופינה. צילום: יח"צ
פסקל בסטיאן קופץ לפופ אפ בפופינה. צילום: יח"צ

 

האופה־קונדיטור רולאן הרצוג יתארח בבייקרי

ב־Bakery מבית הקופי בר והבראסרי יתארח האופה־קונדיטור רולאן הרצוג. בבולנז'רי־פטיסרי־קונפיסרי שלו בעיר מונצנהיים, אופה הרצוג לחמים מסורתיים ומודרניים כמו לחם שמפניה; ומכין מאפים, קינוחים, עוגות ופרלינים. הרצוג מחזיק בתארים רבים בתחום האפייה ועומד בראש נבחרת צרפת לאפייה באירועי הלחם הבינלאומיים בשנת 2016. בארץ הוא יתארח במאפייה ובקונדיטוריה המרכזית של קבוצת R2M ויעביר לצוות סדנאות להכנת כמה סוגי לחמים ועוגות, כולל קוגלהוף שהוא מאפה אלזסי אייקוני. התוצרת תימכר בסניפי הבייקרי במהלך ימי הפסטיבל.

בייקרי | דליקטסן

המאפים של רולאן הרצוג יימכרו בסניפי R2M. צילום: יח"צ
המאפים של רולאן הרצוג יימכרו בסניפי R2M. צילום: יח"צ

 

כיתות אמן במלון שרתון

במלון שרתון תל אביב תתקיים סדנת מאסטר קלאס פתוחה לקהל שבה שלושה שפים צרפתים בעלי כוכבי מישלן יעבירו כיתות אמן בסגנון ארוחה אלזסית. ז'וליין בינז יכין למנה ראשונה פילטים של פורל עם פטריות בקציפת פטרוזיליה־שום; פסקל בסטיאן ידגים מנה עיקרית של גב לברק עם תערובת סלקים, רוטב חזרת וקציפת ריזלינג; והבולנז'ר־קונדיטור רולאן הרצוג יכין גרסה מעודכנת של עוגת היער השחור. כל אחת מכיתות האמן תסתיים בטעימות. הסדנה תתקיים בשלושה סבבים בצרפתית בתרגום סימולטני לעברית (70 ש"ח לכל כיתת אמן, 180 ש"ח לשלוש כיתות אמן; למחזיקי כרטיס חבר של המכון הצרפתי: 60 ו־150 ש"ח בהתאמה).

שרתון, הירקון 115, יום חמישי (9.2) 13:00־19:00, 7968000־03

סרט תיעודי במכון הצרפתי

במכון הצרפתי יוקרן הסרט התיעודי Haute Cuisine Goes Kosher שמתעד את סעודת דוד המלך שנערכה ב־1996, במסגרת חגיגות 3,000 שנה לירושלים. בתום ההקרנה יתקיים דיון בהשתתפות הבמאית נעמי בן נתן שחורי, השף שלום קדוש ושפים צרפתים. לסיום יוגשו קוקטייל אלזסי ולחמניות Mauricettes אלזסיות מסורתיות (35 ש"ח; 15 ש"ח למחזיקי כרטיס חבר, חינם לתלמידי שיעורי הצרפתית של המכון).

המכון הצרפתי, שד' רוטשילד 7 תל אביב, חמישי (9.2) 18:30, 7968000־03

ויש גם קולינריה צרפתית מחוץ לעיר

טבריה

בסינמטק העירוני יתקיים אירוע קולנוע־גורמה, שבמסגרתו תיערך ארוחה פרי שיתוף פעולה של שפים ממלונות טבריה, שפים מהמכללה הקולינרית רימונים והשפים הצרפתיים, וכן הקרנת הסרט "הטבחית של הנשיא" (הכניס חופשית- מספר המקומות מוגבל).

בית יד לבנים, רחוב הגדוד העברי 4 טבריה, חמישי (9.2) 19:00

חיפה

השף סבסטיאן סנז'ו ממסעדת Le Relais des Moines יתארח זו השנייה ברציפות אצל השף רן ראש במסעדת הנמל 24.

הנמל מס’ 24, שני־רביעי (6.2־8.2)

ירושלים

השף קובי בכר יארח במסעדת Rooftop שבממילא את שף המכוכב קנטין ז'ופלה.
ממילא, שלמה המלך 11 ירושלים, שני־רביעי (6.2־8.2), 5482230־02

השף לורן דלארבר ממסעדת La Tour d'argent יתארח אצל השף שלום קדוש במסעדת פרה על הגג – הצרפתייה הכשרה והמיתולוגית שלו.
פרה על הגג, שני־רביעי (6.2־8.2)

השף ניקולא טרדיבל ממסעדת L’Accolade à Paris יתארח במסעדת מונא.
מונא, שני־רביעי (6.2־8.2)

השף פרדריק סימונין מהמסעדה המכוכבת מישלן שנקראת על שמו יתארח במסעדת La Régence שבמלון קינג דיוויד במטבחו של השף דוד ביטון.
לה רג'נסשני־רביעי (6.2־8.2)

יפה ככלה, מנה של השף פרדריק סימונין. צילום: יח"צ
יפה ככלה, מנה של השף פרדריק סימונין. צילום: יח"צ