האריה שאהב אויסטר: איל לביא מתארח בפברואר רובע השישי

מתגעגעים לביסק סרטנים המפורסם? איל לביא מתארח בביסטרו הרובע השישי ומבשל ממיטב המטבח הצרפתי

ביסק סרטנים. צילום: עמית טורקניץ
ביסק סרטנים. צילום: עמית טורקניץ
4 בפברואר 2016

עוד לא עבר חודש מאז הודיע השף איל לביא על פרישתו ממסעדת רוקח 73 ורוקח שוק, והנה הוא חוזר לקדמת המטבח. במהלך פברואר תוכלו למצוא אותו במסעדת הרובע השישי, שתארח בימי חמישי ושישי את לביא עם תפריט טעימות בסגנון צרפתי קלאסי. "המון לקוחות קבועים פונים אלי ושואלים איפה אפשר לאכול את ביסק הסרטנים ואת מרק הבויאבז", מספר לביא בהתרגשות. "חיפשתי בית לארח בו את החברים והלקוחות, והחיבור עם החבר'ה של הרובע השישי הוליד את שיתוף הפעולה הזה".

החבר'ה, אמיר מרקוביץ' וליאור בן עדי, הקימו את הרובע השישי לפני שנתיים וחצי במטרה ליצור ביסטרו צרפתי שכונתי ליד כיכר המדינה. מרקוביץ' בנה תפריט צרפתי שמח עם דגש על דגים ופירות ים. שיתוף הפעולה עם לביא יזכיר ודאי לוותיקי העיר את ימי מסעדת פסטיס שלו.

איל לביא
איל לביא

התפריט שיוגש בימי חמישי־שישי (ובערב הוולנטיין) יוגש כתפריט טעימות, ויכלול סלסלת לחמים, מנה ראשונה, מנת ביניים, עיקרית לבחירה, קינוח וכוס יין ב־169 ש"ח, או בחירה עצמאית של מנות. "התפריט מורכב ממנות הדגל שרצות איתי קבוע שנים", מספר לביא. "לקהל האנין יותר, הפודיז שמחפשים הרפתקאות, הכנסתי מנות כמו טרטר בשר, קלאמרי ממולאים בגבינה כחולה ועוד".

במנות הראשונות תמצאו טרטר עגל עם חלמון ביצה, נבטי חמנייה, צנונית ושמן פפריקה מעושנת; קלאמרי ממולאים ברטטוי פלפלים, גבינה כחולה ומרווה, ומנת סביצ'ה דג ים עם עגבניות קונקסה, בצל סגול, כוסברה, צנונית ושומר על לאבנה שקדים וצ'ילי. במנות העיקריות יוגשו פפרדלה קרבונרה עם שרימפס, פילה דג אפוי ביוגורט עם זעתר וסומאק, פילה דניס במילוי חצילים שרופים, אנטריקוט צרוב על הפלנצ'ה וכמובן מרק הבויאבז המפורסם. בקינוחים תמצאו פריז ברס עם קרם מוסלין, תותים ודבש או פבלובה אגוזי לוז וקינמון.

ביסטרו הרובע השישי