תזכרו את השם: אחוזת בית 3 – המסעדה המסקרנת שתיפתח בנובמבר

מהשיפוץ ועד הסרוויס הראשון: טיים אאוט תל אביב מצטרף לקבוצת מסעדנים חדשה בחבלי הלידה של מסעדה חדשה שתיפתח בעוד כחודשיים מתחת לכלבו שלום. בתפריט: אוכל שמח בסגנון ספרדי, איטלקי וצרפתי. איחלנו לחיילים בהצלחה

קבוצת אחוזת בית. צילום: נועה רוזין
קבוצת אחוזת בית. צילום: נועה רוזין
26 בספטמבר 2016

איך מסעדה נולדת? אם תשאלו את דוד סדי, אייל אלגבי ועידן רובין הם יענו בדיוק כמו בשיר של יהונתן גפן: "זה מתחיל מבפנים ומתגלגל החוצה". כבר שמונה חודשים שהשלישייה הזו נפגשת כל לילה, ולאחר מכן בקפה של הבוקר, ומתכננת איך תיראה, תרגיש ותטעם "אחוזת בית 3" – המסעדה החדשה שלהם שעתידה להיפתח באמצע נובמבר. אחרי שמצאו את הנכס הנכסף (ניחשתם נכון, ברחוב אחוזת בית 3) הם לא חיכו לקבלן ופרקו את האושר בתחילת שיפוץ DIY.

התוכניות של אחוזת בית 3. צילום: קבוצת אחוזת בית 3
התוכניות של אחוזת בית 3. צילום: קבוצת אחוזת בית 3

סדי (33), לשעבר השף של שגריר ישראל בצרפת ומקים המטבח לה אוטרה, עובד כיום כסו שף בסנטה קתרינה. רובין (36), שועל ותיק במטבחי העיר, כיהן כסו שף בסושיאל קלאב ובקלארו וכשף של מסעדת פיש שופ בשרונה מרקט. את אלגבי (33) בטוח ראיתם באחת ממסעדות העיר (קרפצ'ו בר, גסטרו פאב, פרונטו, דייגו סאן) כאחמ"ש או מנהל ורציתם בלב שהוא יהפך לחבר הכי טוב שלכם. הם מכירים אחד את השני "מהעיר". עבדו, טיבחו והעבירו משמרות יחד כשבלב תמיד היה חלום אחד: לפתוח מסעדה שלהם.

עידן רובין, שיפוצים אחוזת בית 3, צילום: קבוצת אחוזת בית 3
עידן רובין, שיפוצים אחוזת בית 3, צילום: קבוצת אחוזת בית 3

הכל התחבר יחד כשחמו של אלגבי, חנוך לונדונר, החליט לעשות עלייה אחרי 45 שנה בארה"ב ולהשקיע את כספו במסעדה בארץ הקודש. בנו הצעיר ג'וש (24), טבח שסיים את לימודי הקורדון בלו בלוס אנג'לס וצבר ניסיון במטבחים הטובים בל.א, החליט להצטרף לחוויה ולחבור לשלישייה.

"הכימיה בנינו מדהימה", קובע סדי. "איך שג'וש הגיע לארץ לקחתי אותו למשמרת בסנטה קתרינה לבדוק מה הוא יודע. בלי מילה בעברית הוא העביר סרוויס מושלם. היה ברור שהוא משלנו". לונדונר האב, הצלם האגדי של מגזין פנטהאוז, הוא חלק בלתי נפרד מהחבורה העליזה ונמצא איתם יום-יום מתחילת השיפוצים.

אייל אלגבי, שיפוצים אחוזת בית 3, צילום: קבוצת אחוזת בית 3
אייל אלגבי, שיפוצים אחוזת בית 3, צילום: קבוצת אחוזת בית 3

על המנות הם לא מוכנים בשום אופן לדבר, אבל מספרים שההשראה מגיעה מצפון הים התיכון, קרי איטליה, ספרד וצרפת. "התפריט יהיה עונתי ויתחלף אחת לארבעה חודשים", רומז רובין. "אנחנו נתבסס על חומרי גלם מקומיים, אבל לא ברמה של דוק, אם נדע שיש פרודוקט איכותי שמצריך טיסה מחו"ל, נביא אותו כי הוא הטוב ביותר שיש. בהרבה מקומות בעיר יש תפריטים גנרים ואנחנו רוצים להביא את השפה שלנו ואת מה שאנחנו אוהבים. גם אני וגם דוד גדלנו על ברכי הבישול האירופאי והצרפתי בפרט. בתור סועד, חסרים לי מקומות כאלה בעיר".

סדי: "האוכל שלנו יבוצע ברמה הגבוהה ביותר עם טכניקות נכונות, מתקדמות ומדויקות. אנחנו לוקחים את כל מה שאנחנו יודעים מאירופה, ישראל וארה"ב במטרה לייצר שפה חדשה שעוד לא ראו כאן. Chez Franchi בפריז ו-Balthazar במנהטן הן דוגמאות טובות, כשקבוצת R2M (קופי בר, בראסרי, הוטל מונטיפיורי, רוטשילד 12, בייקרי – נ"ר) היא הכיוון".

דוד סדי. שיפוצים אחוזת בית 3, צילום: קבוצת אחוזת בית 3
דוד סדי. שיפוצים אחוזת בית 3, צילום: קבוצת אחוזת בית 3

אתם עומדים לפתוח במקום בתולי לחלוטין

אלגבי: "וזה כל היופי. כולנו עבדנו, וחלקנו עדיין עובדים, פה באזור ואחוזת בית 3 תהיה הצלע הדרומית של מתחם משגע: כתית, שישקו, פורט סעיד, גריג, סנטה קתרינה. אני מאמין שזה הופך להיות רובע של מסעדות סופר איכותיות".

הפגישות הליליות הולידו רעיונות מעוררי תאבון: שלושה מקומות על הבר, "Chef's Table" כהגדרתם, שיציע ארוחת טעימות של 10 מנות בלי אפשרות להזמין מקום מראש. בזמן השיפוצים הם מתכננים לערוך "ארוחות Under Construction" במטרה להציג את האוכל של המסעדה ולהפעיל את המטבח והידיים לפני תקופת ההרצה.

"הדבר הראשון שהסכמנו עליו היא העובדה שיהיה כאן אוכל שמח. יש בנו אהבה לאירוח, לבישול ולאנשים", מסכם סדי. "לא צריך להתלבש יפה או לחסוך כל החודש כדי לאכול באחוזת בית 3, אפשר לעצור גם אחרי יום עבודה לחצי מנת פסטה וכוס יין במחיר סופר נגיש".

[tmwdfpad]