נעים להכיר: תלת'ה, החדשה של יפו

התפריט של תלת'ה מבוסס על עיקרון אחד: כל המנות בו הן מנות ראשונות שהייתם יכולים לקבל באולם אירועים. לדברי הבעלים, השם תלת'ה טומן בחובו את השילוש הקדוש: אוכל מושקע, אלכוהול מוצלח ואווירה מחשמלת, נשמע לנו כמו התחלה של רומן 

ארבע ראשנות בתלת'ה. צילום: בן קלמר
ארבע ראשנות בתלת'ה. צילום: בן קלמר
1 במרץ 2017

המסעדן גולן כץ, שהיה שותף להקמות של כמה מסעדות בארץ כאיש פלור, פגש את סיון קופיטובסקי, מורה במקצועה והבעלים של הבר פיצ'רס ביפו, במשחק כדורגל. לא ברור איך בהמולת המשחק הצליחו שני האדומים לנהל שיחה, אבל שורה תחתונה – כעבור כמה שבועות וכמה הודעות טקסט החליטו השניים לפתוח מקום יחד. כיאה לפרויקט שהתחיל על המגרש, מכאן והלאה דבר לא הלך לכיוון קונבנציונלי. השף שהוזמן לבנות את התפריט הוא שלומי אטון ממנזה (המסעדה הירושלמית) שהוא גם אמן קעקועים שיצר תפריט יפואי פשוט עם השפעות יווניות־ספרדיות ועיקרון מנחה מפתיע: כל המנות הן מנות ראשונות שהייתם יכולים לקבל באולם אירועים.

הכירו, תלת'ה החדשה ביפו. צילום: בן קלמר
הכירו, תלת'ה החדשה ביפו. צילום: בן קלמר

כך קורה שבלי להחליט אם אתם מהצד של הכלה או של החתן, בלי צ'ק ובלי כתובה, הסועדים מוזמנים להתנסות במנות שרינג קטנות שהן לא טאפס, ומזכירות לטענת כץ את אותן מנות המוגשות בשלב קבלת הפנים של האירוע. תמצאו פה פטאטס בראווס – קוביות תפוחי אדמה, סלסה עגבניות ואיולי עשבי תבלין (32 ש"ח); חומוס בובעס עשוי שעועית לימה, טחינה ירוקה, ועריסה פיקנטית (34 ש"ח); עלי גפן חמים על טחינה ויוגורט עזים (32 ש"ח); מנה שמכונה "הדגים של צרפתי" ועשויה כמו "מעורב" – דגים בציפוי מתובל, איולי וזעתר (38 ש"ח).

ארבע ראשנות בתלת'ה. צילום: בן קלמר
ארבע ראשנות בתלת'ה. צילום: בן קלמר

כץ החליט על השם תלת'ה שטומן בחובו את כתובת המסעדה בבית מספר 3 וגם את השילוש הקדוש מבחינתו: אוכל מושקע, אלכוהול מוצלח ואווירה מחשמלת שהוא מפיק לטענתו מכך ש־100 מנורות משתלשלות מתקרת המסעדה. לנוכח תפריט האירועים זהו מקום מתאים לדייט ראשון, בהנחה שאתם לא חוששים שהלחץ שלכם לחתונה יתפוצץ כרמז עבה מדי בפרצוף של מישהו במהלך הערב. רק שמחות.

תלת'ה