יפנית אני מדברת אליך

הסניף החדש של רשת יאקימונו שנפתח באילת והסניף החדש שייפתח מיד אחרי החגים בירושלים היו הזדמנות טובה מספיק לשירי כץ לשבת לשיחה עם אבי כהן, האיש שמאחורי היפנית הכי שווה בארץ

"הכל צריך להיות פרפקט", אלי כהן, יאקימונו. צילום: עדי גלעד
"הכל צריך להיות פרפקט", אלי כהן, יאקימונו. צילום: עדי גלעד
1 בספטמבר 2013

האחים אלי ואבי כהן הם חלוצי הסושי העבריים. לפני 18 שנה הם התחילו לגלגל ולהגיש סושי ביאקימונו ביורדי הסירה פינת הירקון, ומאז הפכה יאקימונו לשם נרדף לסושי איכותי, והמסעדה שלהם בשדרות רוטשילד נחשבת לאחת היוקרתיות בעיר. לפעמים נדמה שהיא מעט ריקה ומנוכרת, אבל האחים כהן של עולם הסושי יכולים להרשות את זה לעצמם, בזכות סועדים שמשאירים לפעמים 5,000 דולר (!) על השולחן. זה כמובן לא אנחנו, שמעדיפים לנצל את העסקיות האטרקטיביות של המסעדה ולקבל ארוחת סושי מדוקדקת ומהוקצעת, המתהדרת בחומרי גלם מוקפדים, בפחות מ־100 ש"ח לסועד. לפני כחודש פתחו האחים את הסניף הרביעי של יאקימונו בטיילת הרויאל ביץ' באילת (המצטרף לסניף בשדרות רוטשילד, לסניף במלון הילטון בתל אביב ולסניף במצודת דוד בירושלים), העיר שמסעדנים רבים נרתעים מלהגיע אליה. מיד אחרי החגים הם יפתחו סניף נוסף במלון כרמים של ישרוטל במבואות ירושלים.

למה דווקא באילת? 

"זה רומן ארוך שנים שאנחנו מנהלים עם הטיילת באילת, ורק עכשיו התוכניות יצאו לפועל. הסניף באילת כולל מטבח שמציע הרבה מעבר לסושי, את כל המגוון שהמטבח היפני יכול להציע. טפניאקי, טמפורה, דים סאם, סלטים מיוחדים, בשרים ודגים וגם מבחר גדול של סאקה איכותי".

איך אתה מסביר את החיבור שלך לסושי? אתה הגשת סושי איכותי עוד הרבה לפני שידעו בארץ במה בדיוק מדובר. 

"זה התחיל כשעסקתי בדגים ובפירות ים ואז במקרה כשהייתי בווגאס גיליתי את הסושי, וזה מצא חן בעיניי. עכשיו יש מאות מקומות שמגישים סושי".

בניגוד למסעדות שנפתחות היום ומשקיעות המון ביצירת אווירה, אצלכם נדמה שהאוכל הוא הדבר היחיד שחשוב לכם באמת.

"חשוב לי שהאוכל יהיה הכי מדויק שקיים, אבל הכל צריך להיות פרפקט. אני לא יכול להסתפק ב־99 אחוזים, רק במאה. ככה נולדתי, זה נשאר, זה לא עוזב".

 יאקימונו בתל אביב היא מסעדה מאוד יקרה, ומיועדת לדקדקני הסושי. כך זה גם באילת?

"חשוב לי לציין שהמקומות שלנו הם לא רק לפיינשמקרים. יש לנו גם תפריט טעימות ומנות פחות יקרות. אני חושב שהמסעדות שלנו בהילטון ובירושלים הן מהמקומות הבודדים שיכולים להציע סושי כשר וחוויה יפנית אמיתית לשומרי הכשרות. הבר ברוטשילד הביא לנו גם הרבה קהל צעיר שאנחנו אוהבים. צריך לזכור שאנחנו לא מקום טרנדי של שנה־שנתיים".

מה אתה מאחל לעצמך לשנה הבאה?

"רק בריאות, ולהמשיך עם ההצלחות".

יאקימונו, טיילת הרויאל ביץ' אילת, 6368989־08, ראשון־חמישי 18:30־23:00, שבת 20:00־23:00