כוחות הצוק: גרסתה החדשה של מסעדת קורדליה

גלאם עתיק של ארמון מול ביסטרו לפשוטי העם - כזאת היא קורדליה של ניר צוק בגירסתה החדשה

סבתא בישלה דייסה. קורדליה. צילום: אביה כהן
סבתא בישלה דייסה. קורדליה. צילום: אביה כהן
5 בינואר 2015

בתוך כל תיאורי היצירתיות, החושניות וסיפורי הצמיחה – קרה משהו במתחם השף ניר צוק: ביסטרו נועה הבוהמייני, ההומוריסטי והאהוב נסגר. השף ניר צוק צריך היה להחליט על איזה בית אוכל שלו עליו לקצץ, והגרזן נפל על נועה. "ישבנו על 900 מ' של בתי אוכל ביפו, וחלק מהשטח כלל לא היה בשימוש", מודה צוק, "לא הייתה לזה הצדקה, ומלבד זאת, בגלל שעבדנו מהבוקר – דווקא בערב, בזמן שבו עוסקים בגסטרונומיה בשיאה, כבר הגענו לעבודה סחוטים".

לפני כחודשיים התחיל צוק במקצה שיפוצים במתחם. עכשיו, בסיבוב החדש, קיבלה קורדליה פיצול אישיות: כעת היא גם מסעדת שף וגם ביסטרו, והיא שוכנת בחלל שאכלס בעבר את ביסטרו נועה. קורדליה החדשה בגרסת מסעדת השף מכילה 35 מקומות ישיבה והיא ממשיכה להיות יקרה, יוקרתית ואקסקלוסיבית. בתפריט שלה מופיעות מנות כמו טרין כבד אווז עם אוכמניות ובריוש (76 ש"ח), רביולי לימון ברוטב שמפניה ושרימפס (59 ש"ח) ואוכף טלה עם תמרים ממולאים (162 ש"ח). עוד בתפריט: ארוחות טעימות של שבע מנות ב־250 ש"ח לסועד.

בביסטרו קורדליה לעומת זאת יש 50 מקומות ישיבה, ומוגש בו מנעד רחב של מנות, חלקן פחות משחקות על הקלאסיקות הצרפתיות ויותר קורצות לים התיכון וליפו. למשל לבּנה עם סלט שרימפס (46 ש"ח) או סלט טבחים עם פטה וקרם אנשובי (52 ש"ח), לצד קלאסיקות כגון מול מרנייר (76 ש"ח) או סקלופיני עגל ברוטב לימון (82 ש"ח).

צוק מנסה למקד ולחדד את קורדליה בסגנון בילוי שממשיך לפזר גלאם עתיק של ארמון. יש שם חדר יין שבו הוצב שולחן קטן לאורחים, ובחדר יש גם שולחן אבירים ארוך וכולם מלכסנים מבט אל הבר. צוק מנצל את ההפוגה בעבודה כדי לערוך סיורים בשווקים ולקיים סדנאות בישול בביתו ביפו, תוך כדי שהוא משלים את הקמת המסעדה החדשה שלו בדיזנגוף סנטר.

קורדליה, הצורפים 14 יפו, 5184668־03, שני־שבת 19:00־לקוח אחרון