לפני שיגמר: 10 מנות החמץ הכי שוות בתל אביב

אחרי שעדכנו אותנו כי השנה ייאכף החוק שאוסר הצגה ומכירת חמץ בפומבי, החלטנו להעביר את הימים שנותרו עד החג עם הדברים הכי טובים שיש לבצק תפוח להציע לעולם

כריכי השף במלגו ומלבר (צילום: יח"צ)
כריכי השף במלגו ומלבר (צילום: יח"צ)
20 באפריל 2016

1. כמו בצרפת

אין דילמה קשה יותר מבחירת הפחמימה בבייקרי. טירמיסו איטלקי עם שכבות בצק ספוגיות (נמכר בגביע זכוכית לשמונה סועדים 140 ש"ח), או אחד ממאפי הבוקר המושלמים? קבלו את היופי שבפשטות: קרואסון חמאה של הבייקרי (10 ש"ח) שנמכר גם בימי החג.

בייקרי – אבן גבירול
בייקרי – יד חרוצים
בייקרי – כיכר המדינה

בייקרי (צילום: שרית גופן)
בייקרי (צילום: שרית גופן)

2. אקסטרה גבינה

השף דיוויד פרנקל יצר קולקציית פיצות מבריקה ל־Pronto Kiosko בשוק צפון. גם בחג תוכלו להזמין פיצה בייקון עם רוטב בשמל, גבינת מסקרפונה, פרמז'אנו, בייקון וחלמון (49 ש"ח).

Pronto Kiosko

פיצה בייקון בפרונטו קיוסקו (צילום: אנטולי מיכאלו)
פיצה בייקון בפרונטו קיוסקו (צילום: אנטולי מיכאלו)

3. משני העולמות

מתברר שבצקים אפויים יכולים לרחף בעדינות בתוך קינוח. זה קורה בזופטה נאפוליטנה של מסעדת השף Aria. שכבות בצק עלים שמיוצרות ידנית במסעדה, נוגעים לא נוגעים במוס מסקרפונה וגרידת לימון, אמרטו ודובדבני אמרנה (45 ש"ח).

Aria 

זופטה נאפוליטנה של מסעדת Aria (צילום: בן יוסטר)
זופטה נאפוליטנה של מסעדת Aria (צילום: בן יוסטר)

4. כמו פופאי

גם המאפייה של ברד סטורי תפעל כרגיל בחג עם כל הלחמים. גם הסמבוסק תרד שממולא ביצה קשה, פטה, גבינת עזים ומוצרלה ומוגש עם סלט ירוק (48 ש"ח).

ברד סטורי

A photo posted by @sivan2110 on

5. מסיבה וכריך במחיר אחד

בערב החג הם יהיו סגורים, אבל בהמשך החג יציעו מלגו ומלבר את מבחר המנות הרגיל, כולל כריכים פלאיים של קריספי צ'יקן עם פרגית, חסה, מלפפון חמוץ, בצל ואיולי צ'יפוטלה, שניצל דג ועוד, כולל אפשרות טבעונית. הכריך מוגש לצד צ'יפס וקוקטיילים (45 ש"ח לכריך).

מלגו ומלבר

כריכי השף במלגו ומלבר (צילום: יח"צ)
כריכי השף במלגו ומלבר (צילום: יח"צ)

6. רק בריאות

ארקפה ימכרו את לחמי המחמצת והמאפים המשובחים שלהם כרגיל. בבית הקפה תוכלו לנשנש בחג לצד האספרסו סנדוויץ' אנטרקוט שמורכב מלחמניית בריאות, רצועות אנטרקוט צלויות עם פטריות ובצל, רוטב הבית, עלי רוקט, עגבנייה ובצל סגול. מוגש בתוספת תפוחי אדמה צלויים בתנור (48 ש"ח).

ארקפה, כל הסניפים

7. מזון עתיר אושר

גם בימי חול הבנדיקט ידועים כמי שמכינים אוכל שלא מתאים לבעלי חוש אשמה מפותח מדי. בחג תוכלו להזמין Steak&Eggs Sandwich – Philly Style, גרסת ארוחת הבוקר לפילי צ'יזסטייק, הסנדוויץ' המפורסם מפילדלפיה. מדובר בג'בטה טרייה שנאפת במאפייה של הבנדיקט, עם נתחי שייטל צרובים במחבת עם בצל, פטריות, גבינת גאודה, איולי צ'יפוטלה ושתי ביצי עין. הכריך מוגש לצד עגבניות שרי צלויות, רוטב אלף האיים, קורנישונים וצ'יפס (76 ש"ח). פועל טוב עוד יותר כשהוא מוגש עם בירה צוננת.

בנדיקט – שרונה מרקט
בנדיקט – בן יהודה
בנדיקט – רוטשילד

8. נס פסח

הספרדים חוגגים עם קינוח צ'ורוס במשך כל השנה. הטאפאס בר Tapeo הולך גם בפסח על גרסה מרהיבה במיוחד של צ'ורוס חם עם קרם וניל, פירות טריים וסורבה קוקוס (38 ש"ח).

טפאו

9. המנה שחייבים לנסות

השפית שיראל ברגר מגישה במיס קפלן לחם טמפלרי מופלא, אבל המנה הכי מדוברת בעיר היא נקניקיית הגזר, ועם הצלחה לא מתווכחים. מדובר בלחמניית באו מאורכת עם גזר מוברש בג'ק דניאלס ומעושן במעשנת כחמש שעות, ברוטב ספייסי של מיונז פשתן, בצל כבוש וחסה.

מיס קפלן

מיס קפלן (צילום: אילן נחום)
מיס קפלן (צילום: אילן נחום)

10. רואים כוכבים

אין עוד מילים שאפשר להכביר על המנה הזאת של הסופרסטאר שף מאיר אדוני: קרואסון בולנז'רי בעבודת יד כמובן, במילוי של מוח עגל, טבחה של עגבניות, פלפלים וחצילים מעושנים, תפוח אדמה ראטה, לימונים כבושים, ביצה קשה וכוסברה. המנה מוגשת לצד מלפפונים ירוקים חיים. עכשיו תוכלו להזמין גם רק חצי מנה (89 ש"ח למנה, 51 ש"ח לחצי מנה).

מזללה

קרואסון בולנזרי במזללה (צילום: דן פרץ)
קרואסון בולנזרי במזללה (צילום: דן פרץ)