מסעדות מבפנים – לבנט שמח

השפים רועי ענתבי ואור ברי במסעדת ברטי: בואו להכיר את אחד המטבחים הכי טעימים והכי פחות מוכרים בישראל – המטבח הלבטיני העילי

ספיחה, ברטי. צילום: רן בירן
ספיחה, ברטי. צילום: רן בירן
25 בפברואר 2014

מה יודעים התורכים והסורים על אוכל שאנחנו עוד לא גילינו? השפים רועי ענתבי ואור ברי ממסעדת ברטי יערכו במסעדה מפגש שיוקדש למטבח הלבנטיני. מדובר במטבח שמבחינה גיאוגרפית כולל את השטח של מזרח הים התיכון – תורכיה, יוון, לבנון וסוריה. במפגש יספרו השניים על האוכל שהוגש בבית הסבתא הסורית הבשלנית של ענתבי וזרע את הזרע לקונספט של המסעדה, ויסבירו איך בעזרת טכניקות בישול מתקדמות הופכים את המנות המסורתיות של הלבנט לעדכניות, עשירות ומתוחכמות. את מסעדת ברטי (ע"ש אלברט ג'ורג' הלוא הוא קינג ג'ורג' שמאחורי הרחוב) פתחו השניים לפני שנתיים ועיצבו לה קונספט ייחודי – מטבח לבנטיני, כלומר מזרח ים תיכוני, באינטרפרטציה עדכנית. מקורות ההשראה היו המאכלים של סבתא ואימא וההבנה שאי אפשר להתחרות בטעמים המסורתיים, בשיטות הבישול ובחומרי הגלם המשובחים שבאזור. ענתבי עבד בין היתר כסו שף בכתית, עבד במול ים, הצלע השמינית, הבראסרי, מסעדת דון אלפונסו באיטליה ושימש גם כשף ראשי של מלון ממילא בירושלים עם פתיחתו. אורי ברי שימש כסו שף של ענתבי במלון ממילא ועבד במסעדת שילה וב-WD50 בניו יורק.

אור ברי ורועי ענתבי, מסעדת ברטי. צילום: רן בירן
אור ברי ורועי ענתבי, מסעדת ברטי. צילום: רן בירן

בחלקו המעשי של המפגש יכינו יחד עם המשתתפים בורקס טולום וספיחה, שתי מנות שמדגימות איך הופכים בורקס למנת גורמה מנצחת. המפגש יסתיים בטעימה של מנות מובחרות מהתפריט של ברטי: ירקות ירוקים; מולים עם עגבניות שרי, גבינת טולום וצלפים; טרטר דג ים; וכמובן הספיחה ובורקס הטולום שאותם יכינו יחד עם המשתתפים במפגש. לצד המנות יוגשו גם בירות.

מנחים: שפים רועי ענתבי ואור ברי

נקודת מפגש: מסעדת ברטי, קינג ג'ורג' 88, 072-2512950

מועד: רביעי, 26/2, 19:00-17:00

מספר משתתפים: 12

עלות: 260 ש"ח

לרכישת כרטיסים הקליקו כאן