מעתה אמרו לג'נדה

הם לא מפחדים לקחת רעיונות לטעמים מלקוחות, נכנסו בסערה לסצנת הגלידה הטבעונית ולוקחים את הגלידה לשלב הבא. הגלידרייה מרוטשילד? לג'נדה, בשבילכם

לג'נדה, בשבילכם. צילום: דן לב
לג'נדה, בשבילכם. צילום: דן לב
17 באוגוסט 2017

תוכן שיווקי | Leggenda

לג'נדה מוכרת לרובנו בשמות "הגלידה ברוטשילד" ו"הגלידה הטעימה בכיכר דיזנגוף", שהפכה להיות מוקד עלייה לרגל ברחובות ההומים, מקום שאנחנו מסיימים בו מספר לא מבוטל של ערבי קיץ חמים (בין שאנחנו מתנדנדים אליהם אחרי מסיבה ובין שאנחנו לוקחים אליהם את ההורים כשהם באים לבקר אותנו). מתברר שמדובר ברשת ותיקה בעלת 16 סניפים בארץ, שלושה מהם בתל אביב־יפו, ומאחוריה האהבה לאחת מחמש המתנות על כדור הארץ – גלידה איטלקית, או בשמה המקצועי – ג'לטו.

דודו מינה ואורי פינקלשטיין, מקימי הרשת, הם חברי ילדות מנהריה. הם גדלו יחד, שירתו בצבא ובטיול שאחריו גילו שהם פשוט ממש אוהבים גלידה, ושהחלום שלהם הוא להקים גלידרייה בארץ. "נסעתי ללמוד בגלידרייה משפחתית אצל שף מאסימו ויטלי, דור שלישי של יצרני ג'לטו, ועבדתי כסו שף שלו", מספר מינה, "בהמשך נסעתי לפורלי לעבוד עם שף נוסף, ואחרי אינספור תערוכות וסיורים קולינריים החלטתי שאנחנו בשלים לפתוח גלידרייה". 16 שנים אחר כך הם מטפחים את רשת לג'נדה על שלושת סניפיה בתל אביב וביפו (רוטשילד, דיזנגוף ונמל יפו).

לג'נדה, סניף דיזנגוף. צילום: רוי גיא
לג'נדה, סניף דיזנגוף. צילום: רוי גיא

מתברר שאין מדובר בעוד גלידה טעימה, אלא בג'לטו איטלקי שמיוצר על טהרת השמנת,
החלב הטרי וחומרי גלם המיובאים היישר מאיטליה. טעמו העשיר ומרקמו העדין של הג'לטו, מספר מינה, תלוי בכמות האוויר הנכנסת אל המקפא בתהליך ההכנה, בחומרי הגלם וגם – כן כן – בכמות שבה מכינים אותו. בג'לטו של לג'נדה נכנסים 20־30 אחוזי אוויר (לעומת פי שלושה בגלידה רגילה), והכי חשוב – בכל יום מיוצרת בכל סניף כמות מוגבלת וטרייה של גלידה, עד ארבעה ק"ג בלבד.

איך נראה תהליך ייצור ג'לטו אצלכם?

"מדובר בתהליך מורכב מאוד שמתחיל בדרך כלל ברעיון – אם רעיון שזרק לקוח לאחד העובדים ואם רעיון שלנו. אחר כך מגיע שלב בחירת חומרי הגלם והשילוב שלהם בדרכים שונות לתוך ג'לטו, ולאחר מכן – שלב הטעימות. אחרי שטועמים המון, מצמצמים את מגוון חומרי הגלם לכמה אופציות, עד שמגיעים לתוצר סופי מושלם. בודקים את המרקמים ואת אורך חיי המדף בוויטרינה ואצל הלקוח. כחלק מתהליך הפיתוח אנחנו נוסעים לתערוכות ולטעימות של ג'לטו ברחבי העולם, שם תמיד יש רעיונות לטעמים חדשים ולטרנדים בעולם הגלידות".

[tmwdfpad]

ומה עיקר הטרנדים שאתם מביאים אתכם?

"אנחנו מחפשים דרכים לקחת את הגלידה לשלב הבא בכל מיני צורות. זה יכול להיות פיתוח של ציפוי קראנצ'ילג'לטו עם מרקם מעניין, טעמים מעניינים כגון האייריש קופי שהוא למעשה ג'לטו בטעם וויסקי ובציפוי קפה; או ממש לקחת את הגלידה לשלב שבו היא הופכת לקינוח. עשינו את זה עם קינוח הקרמשניט, המורכב משני עלי קרמשניט וביניהם שני כדורי ג'לטו, ואנחנו מתכננים מוצרים נוספים. כרגע אנחנו עובדים על עוגות סמפירדו, שהן מקפאים איטלקיים מרעננים וכיפיים".

ג'לטו, השלב הבא: הקרמשניט של לג'נדה. צילום: דן לב
ג'לטו, השלב הבא: הקרמשניט של לג'נדה. צילום: דן לב

ציינתם קודם שגם לקוחות הם מקור לרעיונות.

"בהחלט. בסופו של דבר אנחנו יוצרים את הגלידה כדי שהם ייהנו. לא מזמן לקוחה כתבה לנו בפייסבוק שמאז שהיא הפכה טבעונית היא מתגעגעת מאוד לטעם מנטה שוקולד אך לא מוצאת אותו בשום מקום. הכנו לה טעם מנטה שוקולד טבעוני, והיום הוא כבר טעם קבוע שלקוחות מחכים לו".

סוד הקסם של הג'לטו? טריות וחומרי גלם משובחים.
סוד הקסם של הג'לטו? טריות וחומרי גלם משובחים.

איך הייתה הכניסה לעולם הטבעוני?

"ככל שהטבעונות תפסה תאוצה, כך גדלה הדרישה לג'לטו וליוגורט טבעוניים. הדרישה התחילה בסניפים של תל אביב והגיעה לאט לאט גם למקומות אחרים בארץ. אנחנו רוצים לתת מענה מספק לכל הקהלים, ובמקרה זה מדובר גם באנשים שרגישים ללקטוז ולא רוצים להסתפק בסורבה הפירות שלנו. ההצלחה דיברה בעד עצמה".

ממה מורכבת הגלידה הטבעונית שלכם?

"שקדנו במשך קרוב לשנתיים על הפיתוח של הגלידות הטבעוניות, והמון ק"ג של גלידה נזרקו לפח עד שהגענו לתוצאה הרצויה. האתגר הגדול היה לייצר ג'לטו נאמן למקור, משוחרר מטעמי הלוואי של סויה, עם גוף קרמי וניטרלי. הפתרון היה בחלבון אפונה ועמילן אורז, שהיום מאפשרים לנו להציג ויטרינה שלמה לטבעונים".

 

לג'נדה | דיזנגוף 94 | שד' רוטשילד 45 | נמל יפו מחסן 1 | leggenda.co.il