מילה של שף

שפים ממליצים על מסעדות בארץ ובעולם

מסעדת אריה. צילום: דניאל לילה
מסעדת אריה. צילום: דניאל לילה
26 בינואר 2014

שף ניר צוק, מסעדת קורדיליה, ביסטרו נועה והבזאר הקולינרי בירושלים

בארץ: "כשאני רוצה לפנק את עצמי אני הולך למול ים או יושב על הבר במסעדת חוות צוק, השייכת לאחי תומר".

בעולם: "מסעדת Le Bristol בפריז, מסעדה מצוינת של שלושה כוכבי מישלן".

שף מנה שטרום, קמפנלו

בארץ: "מסעדת מגדלנה, מסעדה חדשה בצומת מגדל של השף דוחול ספדי. זו מסעדה המציעה אוכל ערבי מסורתי בהגשה מודרנית".

בעולם: "מסעדת Don Alfonso 1890 באיטליה, של השף מורי ורבי, דון אלפונסו, שאצלו התמחיתי בכפר סן אגטה. זו מסעדה של שני כוכבי מישלן הנמצאת מדרום לנאפולי, נוסעים אליה במיוחד מכל העולם. זה מקום מפואר מאוד ומרשים".

שף יונתן בורוביץ', מסעדת קפה 48

בארץ: "מסעדת Aria של גיא גמזו. אני אוהב את האוכל שלו, יש שם וויב טוב וזה קרוב לבית".

אריה. צילום: דניאל לילה
אריה. צילום: דניאל לילה

בעולם: "מסעדת Casa Mono של השף מריו בטלי בניו יורק. המסעדה הזו היא העתק יפה של מסעדה בברצלונה ודוגמה לעבודת מסעדנות ברמה הכי גבוהה שיש. יש שם אוכל טעים, קליל ולא יקר".

שף עמוס שיאון, מסעדת הלנה בקיסריה

בארץ: "מסעדת בית תאילנדי כי האוכל שם תמיד טעים, חומרי הגלם מעולים, וגם מעדכנים כל הזמן את התפריט. בבית תאילנדי יש אוכל טרי בלי יותר מדי אלמנטים. יחד עם מסעדת טוטו ורפאל זו השלישייה הפותחת שלי".

בעולם: "מסעדת Saint John בלונדון. זו מסעדה המתמחה בבישול בריטי ועושים שם שימוש רב בחלקי פנים. זאת מסעדה פשוטה, נטולת פוזה, עם אוכל טעים מאוד. לי היא קצת מזכירה את מה שהייתה יועזר, אבל בסגנון בריטי".

שפית מיקה שרון, שפית ויזמית קולינרית

בארץ: "מסעדת שילה היא מסעדת הבית שלי. היא המסעדה הכי טובה בשכונה שלי, יש בה אווירה מדהימה ואוכל טעים, מדויק, יצירתי ועדין. יש בה איזון מדהים של אוכל לא שמן מדי, לא כבד מדי, וכזה שמתאים לי בול".

שילה. צילום: אנטולי מיכאלו
שילה. צילום: אנטולי מיכאלו

בעולם: "מסעדת Redfram בניו יורק. יש שם אוכל סיני, אבל הכי מתוחכם וטעים, בלי מונוסודיום גלוטמט ובלי רוטבי דגים. זה אוכל טעים ומאוד יצירתי ומיוחד. היא חדשנית בכך שהיא מסעדה סינית אבל לגמרי מערבית, אין שם אפילו עובד סיני אחד".

שף חוסאם עבאס, מסעדת אל באבור

בארץ: "אני אוהב את מסעדת מול ים, משתמשים שם בחומרי הגלם הטובים ביותר".

בעולם: "מסעדת פחר אלדין בעמאן. זאת מסעדה שנמצאת בתוך בניין בן 150 שנה ומגישה אוכל סורי־לבנוני מסורתי וההגשה היא מודרנית לגמרי".

שף שאול בן אדרת, מסעדת התרנגול הכחול ומסעדות קימל בתל אביב ובגלבוע

בארץ: "קיטשן מרקט של השף יוסי שטרית היא אחת המסעדות הטובות בארץ. מגיע לשף כל הכבוד על הצניעות, הכישרון, הידיים, הרמה הגבוהה והאחידה. תמיד מהנה".

בעולם: "Movinic בברצלונה. מסעדה מדהימה שעושה כבוד לחקלאות המקומית ולמטבח הקטלוני. במקום מרתף יין מהגדולים באירופה עם כ-5000 יינות מכל רחבי אירופה, כולל ישראל. סמוך למקום נמצאת המסעדה שנקראת פאסט ויניק עם תפריט מוקפד וטעים של סלטים, כריכים ועוד".

שף יענקלה שיין, מסעדת שיין אנד שארפ ויום צ'ה

בארץ: "מסעדת רפאל, כי היא מסעדה יציבה ומוגש בה אוכל טעים ושירות כמו צריך. זה מקום שבוודאות לא נופלים בו. נכון שהיא לא זולה, אבל מקבלים תמורה מלאה לכסף. רפאל זו מסעדה שתמיד אשמח לחזור אליה".

בעולם: "מסעדת Yauatcha בלונדון. זאת מסעדת דים סאם הנמצאת בסוהו ויש לה כוכב מישלן אחד. העיצוב של המסעדה מדהים, האוכל נפלא, ואם יודעים מה להזמין גם אפשר לצאת משם עם חשבון לא מאוד גדול. ללא ספק מדובר בדים סאם מהטובים בעולם".

מסעדת Yauatcha בלונדון. צילום: Getty Images
מסעדת Yauatcha בלונדון. צילום: Getty Images

שף חיים טיבי, מסעדת טיביס בורד הגליל

בארץ: מסעדת מגדלנה, מסעדה מצוינת עם בישול ערבי עילי.

בעולם: מסעדת Asador Etxebarri בחבל הבאסקים. יש לי רק מילה אחת להגיד על המסעדה הזאת: מושלמת.

שף גיא פרץ – מסעדת אנדיב באשדוד, מסעדת גספצ'יו באשקלון ומסעדת קונפי בחיפה

בארץ: "מסעדת כתית. זאת המסעדה המרגשת ביותר מבחינת יצירה קולינרית במחוזותינו. בכל ביקור במסעדה אפשר לראות יצירה חדשה, מנות חכמות ומרהיבות, וחדשנות לצד סממני קלאסיקה. גם הפלייטינג (צילחות) יצירתי".

בעולם: "מסעדת Comrec 24 בברצלונה. כל ביס שם הוא חוויה של טקסטורות, טעמים ואפילו טמפרטורות. כל מנה מוגשת בכלי אחר, מקסים יותר מקודמו, והאורחה הופכת לחווית לונה פארק קולינרי שובה לב. יש להם גם תפריט יינות נהדר".