עולים על הגל

לא צריך לחכות לגלים בשביל לעלות על גלשן: האינדו בורד מאיים להפוך לאביזר הכושר החביב עליכם. והכל בבית!

Indo Board
Indo Board
16 בספטמבר 2013

כמעט לכולנו יש את החברה הפדלאה שהחליטה ביום בהיר אחד לקנות הליכון. "אני אצעד עליו כל יום מול הטלוויזיה, במקום לרבוץ על הספה" היא הפצירה, ובאמת – היא הלכה עליו יומיים שלמים בחודש, כשביתר הזמן שימש ההליכון היקר כמתלה למעילים וכמצע נפלא לגרבוצי חיית המחמד. אותו הליכון משמש כתירוץ נפלא לכל אותם עצלנים שמסבירים לסביבתם למה לא רק שלא יעשו ספורט בחוץ – הם גם לא יעשו ספורט בפנים, מטעמים פרקטיים, כמובן; "אני אשתעמם מהר" הם אומרים, "כמה אפשר רק לרוץ או רק לעשות כפיפות בטן?".

כחסידת האימון הפונקציונלי וכמי שמאמינה שלא תמיד צריך שעה שלמה פנויה ביממה בשביל להתאמן, הרשו לי להרוס לכם את מצעד התירוצים: עם האביזר המתאים וההדרכה הנכונה ניתן, גם בעשרים דקות, לדפוק אימון מהמם. ואת האביזר הזה גיליתי ממש עכשיו, למרות שהוא הומצא לפני כ־30 שנה (נו, לוקח לדברים זמן לעלות לארץ הגמלים).

ה־Indo Board, לוח עץ קומפקטי שממקמים על רולר, הוא מעין גלשן יבשה, וככזה התחיל כיקיר קהילת הגולשים שנעזרו בו לשיפור היציבה ושיווי המשקל. עם הזמן התגלה האינדו ככלי אימון מושלם לכלל האוכלוסייה שכן כל התרגילים המבוצעים עליו דורשים שיווי משקל ושליטה מלאה בגוף, מה שמפעיל את שרירי הליבה (השריר הרחב בטני, קרקעית האגן, מייצבי הגב ועמוד השדרה) שמהווים את מרכז הגוף ומשפרים את חיי היום־יום (הפחתת עומס מהברכיים ומהגב), הזריזות והקואורדינציה.

צפו בממציא השיטה מדגים את נפלאות האינדו בורד:

השלב הראשון באימון הוא לעלות על הלוח ולהתייצב – עניין של כמה דקות לאמיצים ורבע שעה לפחדנים הנוירוטים (אני). לאחר שעשיתם את זה, תפסתם את אלוהים בביצים: אינספור תרגילים עומדים לרשותכם – מעולמות חדר הכושר, הפילאטיס, היוגה, הקטלבלס ועד לעולמות הפיזיותרפיה (כך שהוא מעולה גם לחיזוק ושיקום לאחר פציעות). בין שתחליטו למקם אותו מול הטלוויזיה ופשוט לעמוד עליו רבע שעה (המאמץ שכרוך ביצירת שיווי משקל שווה ערך ללא מעט כפיפות בטן), ובין שתחליטו לעבוד עליו עם משקולות או לעשות עליו סקוואטים – מדובר באקססורי שיאתגר אתכם כל הזמן, מכיוון שככל שתשתפר היציבה שלכם – כך תוכלו להפליג לתרגילים מורכבים יותר.

וכשאנחנו אומרים מורכבים אנחנו מתכוונים לזה. צפו במתאמני קרוספיט על האינדו בורד:

והדובדבן שבקצפת הדיאטטית: הוא נייד, קל לנשיאה וניתן לשימוש בכל מקום. מכוני הכושר השונים התחילו לרחרח, וכנראה שבעתיד הלא רחוק שיעורים שלמים יועברו על הלוח השובב. עד אז – אמצו אותו הביתה. הוא הרבה יותר שימושי מבן/בת הזוג שלכם.

למשכימי קום – האינדו בורד בתכנית הבוקר של ערוץ 10:

690 ש"ח (כולל משלוח), להשיג באתר החברה indoboard.co.il