שף טרי: תחרות השף הצעיר של סן פלגרינו

מותג המים היוקרתיים מאיטליה, סאן פלגרינו מקיים את תחרות השף הצעיר לשנת 2015 וזה הסיכוי של שפים מתחילים לצבור תהילת עולם ואולי אפילו הזדמנות לנהל מסעדה משלהם

תחרות נשפים הצעירים של פלגרינו. צילום מסך
תחרות נשפים הצעירים של פלגרינו. צילום מסך
13 בנובמבר 2014

שף תמיד היה מקצוע נחשק, אך בעקבות התעצומתן המתמשכת של תוכניות הריאלטי לבישול, מקצוע זה עלה למעמד של (כמעט) סופרסטאר. הבעיה המרכזית שגם אם מוצאים עבודה כטבח או עוזר שף במסעדה, קשה מאוד להתקדם בתחום, בעיקר אם אתם עדיין בשנות ה-20 לחייכם. למזלם של שפים מתחילים, סן פלגרינו, מותג המים היוקרתיים מאיטליה, מקיים גם השנה את הפרויקט השנתי שלהם לאיתור השפים הצעירים הטובים בעולם – מעין אליפות העולם לשפים צעירים.

גם ישראלים יכולים להשתתף בתחרות, במידה הם עומדים בתנאיה – להיות מתחת לגיל 30 ובעלי ותק של שנה אחת לפחות כשף, סו-שף או מנהל מחלקה (chefs de partie) במסעדה. ההרשמה לתחרות מתקיימת עד לתאריך ה-15 בדצמבר באתר התחרות.

התחרות שמתקיימת כבר 15 שנה ברציפות, מתחילה בשלב מוקדמות ולאחר מחולקת ל-20 אזורים ברחבי העולם, בהם מתחרים השפים הצעירים את מנת הדגל שלהם. בכל אזור יבחרו עשרה מועמדים שהרשימו את השופטים על-פי חמישה כללי זהב: מצרכים, כישורים, כישרון, יופי, מסר. עשרת המועמדים הסופיים בכל אזור יתחרו באירוע מקומי על הכרטיס לתחרות העולמית, בו ישפטו שפים עולמיים. השנה לראשונה ההרשמה פתוחה לכל העולם ולא לפי מדינות ספציפיות.

ארבעת השפים הישראלים הצעירים שנבחרו לייצג את ישראל עד כה בתחרות הבינלאומית עשו לעצמם ולקולינריה הישראלית כבוד בשנים האחרונות על ידי זכייה בפרסים שונים. בארבע השנים האחרונות בהם החלו להשתתף מתחרים ישראלים, לקחו חלק השף אוראל קמחי שהשתתף בשנת 2011 וכיום הוא השף של מסעדת פופינה בנווה צדק, דוויד פרנקל שהשתתף ב-2012 וכיום הוא השף של מסעדת פרונטו, השף חביב משה שהשתתף בשנת ב-2013 וכיום הוא השף של מסעדת על המים, והשף אחמד סלאמה שהשתתף בשנת ב-2014 וכיום הוא השף של מסעדת לה רג'אנס במלון קינג דוויד. אם כך, כמסתבר, עבור שפים צעירים שחולמים על תהילת עולם ועל הזכות לנהל מסעדה משלם, זאת עשויה להיות ההזדמנות המושלמת.