דברים שמלצרים אומרים: מילון קצר להבנת שפת המלצר

פיק, סיט, ראנר, צ'קר ופייר - על מה לעזאזל הם מדברים? תום יער מסבירה

מלצרים, מה לעזאזל הם אומרים?
מלצרים, מה לעזאזל הם אומרים?
17 בדצמבר 2015

מלצריות בתל אביב חושבות שכולנו מלצרנו. מלבד העובדה העצובה שזה נכון, זה בעיקר מעצבן. "חבר'ה, טעים לכם? סיימתם ראשונות? לעשות לכם פייר?". לא ברור למה התכוונה המשוררת מיטל. ייתכן שהיא כה עמוק במלצרות שהיא סבורה, כמו חיילים בצבא, שהכל מתחיל ונגמר במסעדה? הנטייה של מלצריות לדבר אלינו בז'רגון מקצועי היא מאכזבת ואף מיותרת. הדרך היפה להימנע מפניות כאלה היא כמובן להיראות מתנשאים ועשירים, כאילו מעולם לא מלצרתם, אף שבפועל אם לא תתנהגו יפה במשרד היח"צ הזדוני והלא מוכר שבו אתם מעבירים כרטיס, אתם חוזרים למלצר מחר. אם כן, ביושבכם במסעדה נסו להיראות מבוגרים ועסוקים ככל האפשר. נולדתם עשירים? תראו מה נחסך מכם.

אחמ"ש

אחראי משמרת. האיש שמביא לכם קינוח חינם אחרי ששתלתם שערות בסלט.

בריף

אחמ"ש שחי בסרט ומדבר על פלנצ'ה וספיישלים עם חבורה של בנות שנמשכות אליו ומפנטזות על שקית טיפים בזמן שהוא מדבר.

ראנר

ילד עדין ומחוצ'קן בן 19 שהגיע למסעדה מנוהלת בידי רשעים, חלם על תל אביב וחי בראשל"צ סיטי, שצריך להיות משרת של מלצרים ותיקים עד שיואילו בטובם לקבל אותו כאחד משלהם.

צ'קר

צועק מנות, שונא בנות.

פייר

אם ניקח מכונת זמן לשנות ה־90, יש דבר כזה ראשונות ועיקריות. מלצרית מביטה בכם בזמן שאתם אוכלים את הראשונות ואז לוחצת על כפתור במחשב או אומרת "פייר" – כדי להודיע לאיש מקועקע וממורמר במטבח להתחיל להוציא את המנות העיקריות שלכם.

סיט

מילולית, "סבב". בפועל – אנחנו מתלהבים שיושבים אצלנו הרבה אנשים וחשוב לנו להגיד לכם את זה. אנחנו עמוסים. תגיעו באמצע השבוע לעומת זאת ותוכלו לקבל מבט פנורמי על מסעדה ריקה ושתי אהבלות שיקבלו השלמת טיפים מקפלות מפיות.

פיק

שעת השיא, כלומר – אין לנו זמן אליכם, הכל יתעכב. שוב, תגיעו באמצע השבוע והפיק היחיד שיהיה הוא פיק הברכיים של הבעלים מסוף החודש.

פלור

האזור במסעדה שבו האנשים נראים ייצוגיים ולא מלאים כתמים של בטטה ותסכול מכך שהם 16 שעות על הרגליים עם בירקנשטוק.

בון

מוכר יותר כ"מיטל, למה לא שיפדת?!". בון הוא הפתק שעליו מודפסת ההזמנה למטבח. מיטל לא שיפדה אותו ולכן היא שוב מחפשת עבודה עכשיו.