פרסי האוכל 2015: המועמדות בקטגוריית השף־קונדיטורית הטובה ביותר

שבע המועמדות בקטגוריית השף־קונדיטורית הטובה ביותר לשנת 2015

קינוח קרמליה אצל אריה (צילום: בן יוסטר)
קינוח קרמליה אצל אריה (צילום: בן יוסטר)
7 בדצמבר 2015

אנה שפירו – טאיזו

היצירתיות מלאת המעוף של הקונדיטורית אנה שפירו לא מפסיקה להפתיע. היכולת שלה לשלב בהצלחה טעמי אוממי בקינוחים הייתה לרגע מכונן בקהילת הפודיז בעיר. שפירו התחילה את דרכה במטבח העילי ובקונדיטוריה של כתית, ובהמשך דרכה הייתה קונדיטורית בסושיאל קלאב ובפיצרוי. כיום שפירו מחדשת ויוצרת בקונדיטוריה של טאיזו, בשיתוף פעולה פורה עם השף יובל בן נריה. היא מנצלת היטב את התבלינים ואת חומרי הגלם האקזוטיים של המסעדה לבניית מנעד טעמים מסעיר. סגנון הפריסטייל של שפירו מוכיח את עצמו ומטיל ביצי דרקון.

דרך מנחם בגין 23 , 5225005־03

[tmwdfpad]

אנה שפירו. פריסטייל (צילום: אנטולי מיכאלו)
אנה שפירו. פריסטייל (צילום: אנטולי מיכאלו)

 

טולי יקותיאלי – יפו תל אביב

טולי יקותיאלי היא סטורי טלרית. בכל קינוח שהיא מכינה חבוי סיפור או זיכרון קולקטיבי. היא למדה בקורדון בלו בפריז, סיימה את לימודיה בהצטיינות ומאז היא עוסקת בתחום. בתחילת דרכה המקצועית ניהלה את הייצור במאזרין, וכן עבדה אצל אורנה ואלה, בכרמלה בנחלה ובכתית, והקימה מערך יצור בסיטארה. הייחוד של יקותיאלי הוא הרב תחומיות שלה. החיבור שלה עם השף חיים כהן מייצר קינוחים כנים במיוחד. לאכול ולבכות.

יגאל אלון 98, 6249249־03

טולי יקותיאלי. סטורי טלרית (צילום: יולי גורודינסקי)
טולי יקותיאלי. סטורי טלרית (צילום: יולי גורודינסקי)


לשפיות-קונדיטוריות נמאס להיות רק סיום מתוק לארוחה

ליאור משיח – פרונטו

הקינוחים בפרונטו מתוחכמים ומפתיעים. בכל ביס חשים מרקמים חדשים, טעמים לא צפויים והרפתקאות. מי שאחראית לרכבת ההרים הזאת היא ליאור משיח. הקונדיטורית הצעירה למדה ב־CCI בניו יורק. כשחזרה לארץ עבדה ברפאל, עשתה סטאז' בניו יורק אצל ז'אן ז'ורז' ובאיטלי של מריו בטאלי. בקיץ האחרון השלימה התמחות תובענית בקופנהגן במסעדת נומה של השף רנה רדזפי. היא עובדת בפרונטו מקיץ 2014, ונהנית לבנות תפריטים עונתיים.

הרצל 4, 5660915 ־03

ליאור משיח. רכבת הרים של קינוחים (צילום: ראובן קסטרו)
ליאור משיח. רכבת הרים של קינוחים (צילום: ראובן קסטרו)

 

ליהי לינדר – לומינה

ליהי לינדר נדרשת לעשות את הבלתי אפשרי ולהמציא את הפטיסרי מחדש. זה קורה מדי יום בקונדיטוריה של מסעדת לומינה, הבשרית הכשרה של השף מאיר אדוני. ללא תחליפים, ללא מרגרינה וללא חמאה ושמנת לינדר עמֵלה על פיתוח קולקציית קינוחים ברמה זהה לאוכל של השף שעובד בסטנדרט של כוכב מישלן. לינדר למדה אצל אסטלה, עבדה במסההרברט סמואל, וכן עבדה שנתיים וחצי במסעדת כתית עצמה. כעת היא משובצת באתגר השיא של קבוצת כתית: פנקוטה ממחית של אגוזי קוקוס היא אתגר קשה לפיצוח.

מלון קרלטון, אליעזר פרי 10, 5201828־03

ליהי לינדר. ממציאה את הפטיסרי מחדש (צילום: אנטולי מיכאלו)
ליהי לינדר. ממציאה את הפטיסרי מחדש (צילום: אנטולי מיכאלו)

 

מיכל בוטון – אדורה ביסטרו

מיכל בוטון היא אחת הקונדיטוריות העסוקות והמשפיעות בעיר. העבודה שלה נעה בין פיתוחי מתכונים לגביעי גלידה מתובלים לגלידרייה בוזה לבין עבודה עם סטודיו אפטיט ההולנדי, שמעצב חוויית אכילה באירופה. בוטון עשתה סטאז' במלון המלך דוד ועבדה במאפיית קדוש הירושלמית ובזוני. משם עברה לסושיאל קלאב בתל אביב. מאז היא בנתה את תפריט הקינוחים למסעדות רבות: קפה 48, פופינה, מיכאל, TYO ואדורה ביסטרו. בין לבין היא הספיקה להתמחות באטלייה של ז'ואל רובושון בפריז. בוטון פתוחה לרעיונות חדשים ולכיוונים לא צפויים ולא עוצרת גם בברד פודינג עם בייקון.

בן יהודה 226, 6050896־03

מיכל בוטון. לא מפסיקה לעבוד (צילום: חיים יוסף)
מיכל בוטון. לא מפסיקה לעבוד (צילום: חיים יוסף)

 

סאני דרעי – אריה

הסגנון הצנוע שבו סאני דרעי מתנהלת לא מעיד על מעמדה האיתן בקולינריה המקומית. דווקא בקלאסיקות שבהן אי אפשר להתחבא מאחורי התחכמויות היא מבריקה בזיקוקים. היא עבדה במאפיות, בבתי קפה ובפיצריות מגיל 21, עד שנכנסה לדלאל. היא הספיקה לעבוד בקפה איטליה ולהתמנות לתפקיד שף קונדיטורית בסושיאל קלאב. המפגש שלה עם ירון שלו בטוטו הביא אותה לשיאים מרשימים. כעת היא עוסקת בייעוץ בתחום הפטיסרי.

נחלת בנימין 66, 5296054־03

סאני דרעי. פשוט מבריקה (צילום: סלי בן אריה)
סאני דרעי. פשוט מבריקה (צילום: סלי בן אריה)

 

ענת אלון – קוואטרו

הקינוחים הפרחוניים והרעננים שמכינה הקונדיטורית ענת אלון עבור מסעדת קוואטרו כבשו את האינסטגרם בלייקים רבים. אלון התגוררה במשך חמש שנים בפרגוואי, שם למדה קונדיטאות וניהלה מסעדה עד שחזרה לארץ. במשך ארבע שנים עבדה כסו־שפית של הקונדיטור ערן שוורצברד. היא הספיקה לעבוד בקיטשן מרקטביפו תל אביב וברפאל. לא מעט מהסועדים מגיעים לקוואטרו בשביל לטעום מהקינוחים המרהיבים שהיא יוצרת.

הארבעה 21, 9191555־03

ענת אלון. כבשה את אינסטגרם (צילום: אלון גרגו)
ענת אלון. כבשה את אינסטגרם (צילום: אלון גרגו)