פרסי האוכל 2015: כל מה שצריך לדעת על הזוכים

280,000 הצבעות גולשים, 228 מועמדים ו־38 קטגוריות. 2015 הייתה שנת הבטחות ואכזבות, אהבות וקרבות, ואלה המסעדות, הברים, השפים, הקונדיטורים והמיקסולוגים שעשו אותה גם ממש, אבל ממש, טעימה. קבלו את הזוכים בפרסי האוכל של Time Out

טאיזו. צילום: איליה מלינקוב
טאיזו. צילום: איליה מלינקוב

אנה שפירו (טאיזו)

השף קונדיטורית הטובה ביותר

אנה שפירו פרצה לחיינו עם קינוח ברולה פורצ'יני וגלידת מיסו מיתולוגי שיצרה עבור מסעדת פיצרוי. מאז היא מובילה בארץ את זרם הגסטרונומיה של הקונדיטוריה, שמאמץ חומרי גלם וטעמים מתחום הבישול ומיישם אותם במנות אחרונות יצירתיות ולא בהכרח מתוקות. בטאיזו הקינוחים שלה נחשבים ליצירות אמנות ומושכים סועדים לא פחות משאר התפריט.

המועמדות הנוספות בקטגוריה: ענת אלון (קוואטרו), סאני דרעי (טוטו, Aria), טולי יקותיאלי (יפו תל אביב), ליהי לינדר (קבוצת כתית), מיכל בוטון, ליאור משיח (פרונטו).

טאיזו

אנה שפירו. צילום: אנטולי מיכאלו
אנה שפירו. צילום: אנטולי מיכאלו

הבסטה

המטבח המקומי הטוב ביותר

חלוצת מסעדות השוק חוגגת יום הולדת שביעי ומראה לכולם איך עושים זאת נכון. התפריט משתנה לפי מה שקורה בשוק הכרמל הסמוך והמנות תמיד פשוטות אך לא פשטניות ועושות כבוד לחומרי הגלם.  לכולם יש מה לאכול – קרניבורים, צמחונים, טבעונים ואנשי ים (שעבורם מתקיים פסטיבל אויסטרים אחת לחודש), והאווירה קלילה, קולית וסקסית.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: סנטה קתרינה, דוק, חאן מנולי, ברטי, צפון אברקסס.

הבסטה

מנת סרטנים בבסטה. צילום: גוני ריסקין
מנת סרטנים בבסטה. צילום: גוני ריסקין

בית תאילנדי

המסעדה האסייתית הטובה ביותר

מה אפשר להגיד על בית תאילנדי שעוד לא נאמר? שהיא הכי אותנטית שאפשר, שהאוכל בה טעים ברמות אחרות, שהבעלים יריב מלילי ואשתו לק נאמנים לעצמם ולא מעגלים פינות ושכל מנה פוגעת בול. הדקורציה אולי לא הכי מושקעת והשירות לפעמים פזור דעת, אבל האמת הקולינרית מורגשת בכל ביס. זה כנראה מסביר את ההמתנה הממוצעת לשולחן בסופ"ש: כשלושה שבועות מראש.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: טאיזו, צפרה, טומפולופומפו, האנוי, נאם.

בית תאילנדי

ברוסט חזיר צלוי וסבידה בבית תאילנדי. צילום: אנטולי מיכאלו
ברוסט חזיר צלוי וסבידה בבית תאילנדי. צילום: אנטולי מיכאלו

בינדלה

האיטלקייה הטובה ביותר

משפחת בינדלה השווייצרית הביאה לתל אביב סטנדרטים נדירים של דיוק, בייחוד כשמדובר במטבח האיטלקי הפשוט לכאורה. השף רועי סופר – הצלע הישראלית במיזם – יצר תפריט בגובה העיניים שבבסיסו חומרי גלם טריים ואיכותיים. החיבור בין האלגנטיות האירופית לחוצפה הישראלית יוצר מקום שמדבר עברית ומרגיש כמו רומא. המועמדים הנוספים בקטגוריה: קפה איטליה, מל ומישל, קוואטרו, ליטל איטלי, קנטינה, לה רפובליקה די רונימוטי.

בינדלה

בינדלה. צילום: בן קלמר
בינדלה. צילום: בן קלמר

עומר מילר

חשבון האינסטגרם הקולינרי הטוב ביותר

הוא חתיך, אתלט, בעל אוהב, אב לחתול, מחבק לקוחות, רגיש לסטודנטים תפרנים ולילדים, ובאופן כללי מסתמן כגבר המושלם. חשבון האינסטוש של השף עומר מילר (שולחן, חדר אוכל) הוא אמיתי, חשוף ופגיע. יש בו נוכחות לקולינריה אבל גם הרהורים, עומק והומור. וכשהוא משוויץ בשירנקה ובבוריס אנחנו בכלל נמסים. אנחנו, ועוד 52 אלף עוקבים.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: אייל שני, אלכסנדר לחניש (זונדר), אפרת ליכטנשטט, משה שגב, נטלי לוין (עוגיו.נט).

בחירת המערכת: אפרת ליכטנשטט

אפרת ליכטנשטט, צלמת, מעצבת גרפית ובעלת הבלוג המצליח "אז מה את עושה כל היום?", היא מקור התסכולים הבלתי נדלה של כולנו. הצבנו את הספר המתוק שהוציאה על שולחן הקפה, ומאז אנחנו לא מפסיקים לעקוב אחריה באינסטגרם. העיניים הבורקות ומלאות ההתלהבות בכל סלפי, המניקור המושלם ובעיקר המנות שהיינו רוצים להיות חתומים עליהן בעצמנו, על כל בורקס מעוצב ומרק כרישה מהמם. זה מה שאנחנו היינו רוצים לעשות כל היום אפרת, אם זה היה יוצא לנו ככה.

מתוך האינסטגרם של אפרת ליכטנשטט
מתוך האינסטגרם של אפרת ליכטנשטט

טאקריה

המזללה הלטינית הטובה ביותר

למסעדה המקסיקנית הזאת יש DNA שגורם לכל מה שהאחים ירזין וטל שטרן נוגעים בו להפוך לזהב (ע"ע מגזינו, קפה איטליה): מטבח נאמן למקור עם התאמות קלות לחך הישראלי, אווירה סקסית ווייב קולי. בפנים או בחוץ, בנעלי בית או בעקבים, בדייט על מרגריטה או בארוחה משפחתית – בטאקריה כל התשובות הנכונות.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: טוטומה, צ'אנגוס, לוס ברנינג טאקוס, דייגו סאן, אל טאקו.

טאקריה

הבוריטו של טאקריה. צילום: אנטולי מיכאלו
הבוריטו של טאקריה. צילום: אנטולי מיכאלו

גרקו

מסעדת מאכלי העדות הטובה ביותר

למרות המרחק הגיאוגרפי בין אזורי חן לחמארות של פיראוס, מדובר באואזיס יווני לגמרי משכנע. צביקי עשת, מסעדן עם דרייב מטורף שהשתלט על המרכז המסחרי באזורי חן והפך אותו למתחם בליינות, מאוהב במדינת האיים ודאג שהצזיקי והמוסקה בגרקו יהיו קרובים ככל האפשר למקור. תוסיפו לכך אוזו שזורם כמים, בוזוקי ובגלמה, וקיבלתם חפלה כמו באתונה.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: סנדר, ד"ר שקשוקה, עזורה, צ'יריפום, חנן מרגילן, ויקינג.

גרקו

פסטה אורזו ותמנונים בגרקו. צילום: דן פרץ
פסטה אורזו ותמנונים בגרקו. צילום: דן פרץ

המזנון

אוכל הרחוב הטוב ביותר

עם מוזיקה שמחה ורועשת, טבחים בהפרעת קשב ופינה שתמיד אפשר לנשנש בה שמיניות פיתה עם קצף עגבנייה ושמנת חמוצה – אין פלא שהמזנון של אייל שני נבחר בפעם השלישית כמקום אוכל הרחוב המועדף על תושבי העיר. מנות כמו "ורוד בפיתה" ו"סטייק אנד אגס" הפכו למנות דגל בשלושת הסניפים (אבן גבירול, קינג ג'ורג' ורמת החיל), ולצערנו התור תמיד בהתאם. אז איך לקרוא לכם היום?

המועמדים הנוספים בקטגוריה: הקוסם, מפגש האושר, שווארמה בינו, המזנון, שרי הרינג, Hiro, דה באן, שיפודי דני וסלים (הברברי).

המזנון

המזנון. צילום: בן קלמר
המזנון. צילום: בן קלמר

ג'וז ולוז

מסעדת האינדי הטובה ביותר

עלמה פוגל ואורית רביבו העבירו את הסלון הביתי של ג'וז ולוז מיהודה הלוי למפעל קטן ברחוב גבולות, והצליחו לשמור על החוויה האינטימית ומענגת עד ארוטיות של המקום. התפריט המשתנה מודפס מדי יום במכונת כתיבה ומוקלד גם בערבית, לטובת כל אלה שמגיעים בהמוניהם באוטובוסים.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: החלוצים 3, יהלומה, ג'וז ולוז, M25, דלידה, אוזריה, ברוט.

ג'וז ולוז

ג'וז ולוז. צילום: נמרוד סונדרס
ג'וז ולוז. צילום: נמרוד סונדרס

בחירת המערכת: M25

בפאתי שוק הכרמל מתחבאת מסעדה מאולתרת למראה שמבשרת על שינוי מכריע בתפיסת העולם הקולינרית. בשר הוא לא סתם חומר גלם, הוא בעל חיים שעוקבים אחרי גידולו עד לרגע שבו הוא מגיע אל האטליז. אנשי האטליז מיטמרקט והשפים ירון קסטנבוים ויהונתן בורוביץ' רוצים לשכנע שבשר צורכים מעט ומוקפד, ויש להם את כל העראייס שבעולם כדי לשכנע אתכם בצדקתם.

M25

25m של המיט מרקט. צילום: אנטולי מיכאלו
25m של המיט מרקט. צילום: אנטולי מיכאלו

הדסון

מסעדת הבשר הטובה ביותר

לאמריקאים יש את פיטר לוגר ולנו יש את הדסון. כלומר, לא הנהר. בכל מה שקשור למקצועיות, מסעדת הבשר שואבת השראה מהאח הגדול בתפוח הגדול: הנתחים מגיעים מפרות מבכירות, מטופלים בחדר יישון צמוד ומוגשים במידת צלייה מושלמת. האווירה האלגנטית והעיצוב המודרני משלימים חוויית ארוחה אורבנית שכולה עונג צרוב בגריל.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: מקום של בשר, מיטבר, 25M, שיין אנד שארפ, חוות צוק, דיקסי, NG.

הדסון

סלופי ג'ו של הדסון. צילום: דן פרץ
סלופי ג'ו של הדסון. צילום: דן פרץ

Zou Bisou

הרסטו בר הטוב ביותר

דלת הקסמים המסתובבת בבן יהודה מעבירה את הבליינים לשדרות מדיסון של 1960. מיד אחרי הדרינק הראשון תתחילו לחפש באופן אינטואיטיבי את דון דרייפר חולף בפריים. הרעיון לצרף לזו ביזו את השף דיוויד פרנקל מפרונטו הוסיף אדרנלין למטבח ויצר חוויה טוטאלית. ממש כמו הסדרה, גם הבר ראוי לגלובוס הזהב.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: צ'יקטי, קפה אירופה, סרווסריה, ז'אז'ו בר יין, רמלה.

Zou Bisou

זו ביזו. צילום: תמוז רחמן
זו ביזו. צילום: תמוז רחמן

בנדיקט

ארוחת הבוקר הטובה ביותר

עם ארוחות מפוצצות כמו בוקר בוקרים, ברקפסט טאקו ופילי צ'יז סטייק – לא פלא שהעיר נוהרת לבנדיקט לאורך כל היממה לארוחה החשובה ביותר ביום. בינינו? סוד הקסם הוא בכלל בלילה, עם פרנץ' טוסט, מגדל פנקייקס או מלא לחמניות עם נוטלה לעת מאנץ'.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: נורמן, הוטל מונטיפיורי, אורנה ואלה, בנדיקט, דלאל, משייה, גרנד קפה טורקיז.

בנדיקט

פנקייקס של בנדיקט. צילום: דן לב
פנקייקס של בנדיקט. צילום: דן לב

בחירת המערכת: נורמן

כלי כסף, מפות לבנות, בלאדי מרי וביצים עלומות שעשויות בדיוק כמו שצריך הן ללא כל ספק ארוחת הבוקר המושלמת עבורנו. מסעדת נורמן ותפאורת המלון היוקרתי שהיא שוכנת בו הפכה להיות הקפיצה הקטנה שלנו לחו"ל באמצע השבוע (רק כי אין מקום בסופ"ש). אל תפספסו את ההרינג הכבוש עם הבצל המוחמץ, ובכלל, אל תפספסו.

נורמן

ארוחת בוקר בנורמן. צילום: אנטולי מיכאלו
ארוחת בוקר בנורמן. צילום: אנטולי מיכאלו

קפליקס

קפה הגורמה הטוב ביותר

לא בטוח אם התמכרנו לקפליקס בגלל הקפאין, הטעם או הארומה המעולים של בית הקלייה הזה שהקימו בני הזוג שפר. התוצאה היא תערובות הקלייה הטובות ביותר שפגשנו בעיר, ושאיפה סודית להיכנס להיכל התהילה של בעלי הכוסות על הקיר.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: קפה נחת, שיח קפה, קפה פאול'ס, קפה בשוק, Mae, Brewshop

קפליקס

קפליקס. צילום: יולי גורודינסקי
קפליקס. צילום: יולי גורודינסקי

רביבה וסיליה

הפטיסרי הטוב ביותר

רביבה אפל הקדימה את טירוף הפטיסרי התל אביבי בשלושה עשורים כמעט, שבהם רכשה ידע וניסיון שמאפשר לה לאפות ארסנל מתוקים פריזאי מושלם גם בתנאי הלחות והחום של העיר. ההיצע מעולה למי שנשאר לשבת או רוכש כיבוד מושקע הביתה. רביבה, תעשי לנו קרואסון, מקרון ופאי לימון, ואולי גם ילד קטן עם תלתלי מרנג מושלמים.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: איקה שוקולד, דלאל, בייקרי, פושון, בייקרס, קרדינל שוקולטרי, בוטיק סנטרל.

רביבה וסיליה

רביבה וסיליה. צילום: אנטולי מיכאלו
רביבה וסיליה. צילום: אנטולי מיכאלו

ז'אז'ו בר יין

תפריט היין הטוב ביותר

עובד זיתוני ברא בתוך יקב טמפלרי ישן ארמון נשפים שהוא בר יין, והשפית עדי לוי, שהספיקה להתמחות אצל דניאל בולו, מכינה בו מעדנים באמת פנטסטיים. סוד הקסם של המקום נובע מכך שאי אפשר שלא להתמסר לטוטאליות של זיתוני. תפריט היין, שמציע יותר מ־180 בקבוקים, נבנה על ידי אשת היין והבעלים שני מעוז זיתוני, והוא נפלא לשתיינים מתחילים ומתקדמים כאחד.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: קלואליס, מסה, טוטו, ברוט, נורמן, טייסטינג רום, יפו תל אביב, הבסטה.

ז'אז'ו בר יין

עובד זיתוני – הבעלים של ז'אז'ו בר יין. צילום: אנטולי מיכלאו
עובד זיתוני – הבעלים של ז'אז'ו בר יין. צילום: אנטולי מיכלאו

מאנטה ריי

מסעדת הדגים הטובה ביותר

כמעט שני עשורים שמאנטה ריי מאכילה סועדים במגשים עצומים של מזאטים ומנות דגים ופירות ים על קו המים שבין יפו לתל אביב. המוצר המרכזי שבני הזוג גנור מוכרים פה הוא אופטימיות פלוס מרפסת מופלאה עם הפנים לגלים. תיירים מסתערים על המקום, והתורים הארוכים שממתינים בחוץ בכל בוקר ובכל עונה לרגע הפתיחה, מוכיחים שאופטימיות היא סחורה שיש לה אינסוף קונים.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: Fishop, טורקיז, ברבוניה, השקד, מלגו ומלבר.

מאנטה ריי

מאנטה ריי. צילום: יח"צ
מאנטה ריי. צילום: יח"צ

TYO

המסעדה היפנית הטובה ביותר

TYO היא מה שקורה כשמחברים לאונג' בר אופנתי וסושי מאסטר מייד אין ג'פאן. הבניין לשימור הפך למופת לעיצוב פנים עדכני, ובעמדה פינתית סטייל די.ג'יי ממקסס את הסושי יאמה סאן, שף עם הכשרה מיפן וסטאז' בניו יורק. הקהל מורכב מאיי ליסטרים וסלבס שבאים בגלל הרולים והקוקטיילים המדויקים ונשארים בגלל התאורה בשירותים.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: דיינינגס, אונמי, יאקימונו, ניני האצ'י, אקיקו.

TYO

TYO. צילום: אנטולי מיכאלו
TYO. צילום: אנטולי מיכאלו

הרברט סמואל הרצליה

המסעדה הכשרה הטובה ביותר

קבוצת עדי'ס לייף סטייל החליטה לתת מענה פרימיום למסעדת עילית כשרה וגייסה את יונתן רושפלד למשימה. מאז לקח את הפיקוד השף קובי אוחיון, שמוכיח שהמיקום האקסקלוסיבי עם נוף למרינה של הרצליה הולם את מידותיו.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: ניני האצ'י, ווסט סייד, יאקימונו בהילטון, בלו סקיי.

הרברט סמואל הרצליה

הרברט סמואל הרצליה. צילום: מיכל רביבו
הרברט סמואל הרצליה. צילום: מיכל רביבו

ננוצ'קה

המסעדה הטבעונית הטובה ביותר

ננה שרייר התניעה את מהפכת הטבעונות במסעדות העיר כשהביאה איתה את הטופו כחומר גלם לגיטימי במשתאות הגרוזיניים שלה והכירה בינו לבין החינקלי. חלק מהאדפטציה הטבעונית שנהגה במטבח של ננוצ'קה מדי יום עובד היטב וחלק צריך עוד שיוף. כיוון ששרייר יודעת לעצב טוב יותר מכל אחד אחר חוויית אלכוהול וגוד וייבריישנס, נלך אחריה בטופו ובסייטן.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: זכאים, הבר קיימא, גרין רול, בודהה בורגרס, משק ברזילי, קפה Mezze, אנסטסיה, 24 רופי.

ננוצ'קה

ננוצ'קה. צילום: אנטולי מיכאלו
ננוצ'קה. צילום: אנטולי מיכאלו

ויקי כרסיטינה

מסעדת הטאפאס הטובה ביותר

סינרגיה מושלמת של רוח ים במבנה ישן במתחם התחנה, בצלם של עצי פיקוס ענקיים ובסחרור נעים שמקנים קנקני סנגרייה לצלילי המוזיקה הספרדית. כל אלה משכיחים לרגע את השופינג המופרע שערכתם לפני שנייה בסניף של רזילי.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: טאפאס אחד העם, טפאו, טייסטינג רום, רוקח בנמל.

ויקי כריסטינה

ויקי כריסטינה. צילום: נמרוד סונדרס
ויקי כריסטינה. צילום: נמרוד סונדרס

אריאל לייזגולד (223, בל בוי)

הברמן/מיקסולוג הטוב ביותר

הוא נבחר לברמן הטוב ביותר לשנת 2015 בתחרות World Class Israel, הוא זכה במקום השני בתחרות העולמית בדרום אפריקה, והוא בהחלט לא מתכוון לעצור. אריאל לייזגולד, האיש בעל הזקן האפרוחי שטבע את המושג "מיקסולוג", הלביש את ברמני העיר בחליפות ולימד אותנו לשתות קוקטיילים בסטייל, ממשיך לחנך את התל אביבים לתרבות שתייה איכותית יותר.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: עדי (אייזק) יצחק (אימפריאל), ריי ווייט (ספייס האוס), שמוליק וולברג (סרווסריה), אדי ניומן (טפאו, גאולה), ויטה ולדימירסקי (פרנץ' 57).

אריאל לייזגולד בבל בוי. צילום: אנטולי מיכאלו
אריאל לייזגולד בבל בוי. צילום: אנטולי מיכאלו

Aria Bar

המסעדה עם הבר הטוב ביותר

המבנה ההיסטורי של יואל משה סלומון עבר רסטורציה, שופץ ועוצב באופן מאופק כדי לתפקד כתפאורה מושלמת לעבודת המומחים: השף המוכשר גיא גמזו והמיקסולוג קסטר תומפסון, שמספקים את המנות והקוקטיילים הכי פוטוגניים וטעימים בעיר.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: Messa Bar, חמארה (רפאל), סושיאל קלאב, בר ברבוניה, נקסט דור (מיטבר).

Aria

Aria. צילום: אנטולי מיכאלו
Aria. צילום: אנטולי מיכאלו

אימפריאל קוקטייל בר

הבר הטוב ביותר

הוא נפתח כבר קטן שכולו מחווה לשנות ה־20, הפך לאחד האבות המייסדים של תרבות הקוקטיילים בתל אביב וזכה בתואר הבר הטוב ביותר במזרח התיכון ובאפריקה בתחרות העולמית. בשלוש שנות קיומו הפך האימפריאל לבר למביני דבר שהחוויה בו כוללת תפאורה, שתייה, ובשנה האחרונה גם אוכל מצוין.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: בל בוי, מנזר, 223, אברקסס, לוציפר, פיקוק.

אימפריאל

אימפריאל. צילום: בן קלמר
אימפריאל. צילום: בן קלמר

קלארו

בראנץ' הסופ"ש הטוב ביותר

במבנה הכי מרשים במתחם שרונה מסתתר לו הבראנץ' הכי מצולם בעיר. השף רן שמואלי בנה תפריט עם מגוון מנות שמקשה על הסועד הממוצע להחליט מה הכי כדאי לבחור.
עם מנות כמו טוסט שינקין וגאודה, שקשוקת פירות ים ובוצ'ר נקניקים הום מייד – הבחירה היא אכן כמו בין אימא לאבא. למה לא כל יום שבת?

המועמדים הנוספים בקטגוריה: סרווסריה, הבסטה, צ'יקטי, האחים, חאן מנולי, טשרניחובסקי 6.

קלארו

בראנץ' בקלארו. צילום: איליה מלניקוב
בראנץ' בקלארו. צילום: איליה מלניקוב

בחירת המערכת: האחים

האחים דוקטור פיצחו כנראה את הגנום התל אביבי לבראנץ' מושלם: תן להם בופה גדול ומרשים, השתמש בחומרי הגלם הטובים ביותר וקבע מחיר אחיד – והרי לך רשימת המתנה של שבועיים. כן, אנחנו מוכנים לעמוד בתור הזה גם בגשם שוטף כי ללא ספק מדובר בחוויה שאין שנייה לה בכל העיר.

האחים

האחים דוקטור במסעדת האחים. צילום: אנטולי מיכאלו
האחים דוקטור במסעדת האחים. צילום: אנטולי מיכאלו

הוטל מונטיפיורי

המסעדה הטובה ביותר בבית מלון

עם תפריט צרפתי־וייטנאמי, חדר עישון ובו ספרייה מהפנטת ומנות איקוניות כמו נאמס וטונה נא – הוטל מונטיפיורי לוקחת את סועדיה לחוויה במקום ובזמן אחרים. השירות המוקפד, התפריט המדויק והאווירה החו"לית מוכיחים כי זה המקום להיות בו בכל שעה ביום. בעיקר אם יש לכם מפתח לאחד מ־12 החדרים היפהפיים בקומות העליונות.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: פיצרוי, דיינינגס, נורמן, לומינה, יאקימונו.

הוטל מונטיפיורי

הוטל מונטיפיורי. צילום: יח"צ
הוטל מונטיפיורי. צילום: יח"צ

כתית

מסעדת היוקרה הטובה ביותר

זה 13 שנים שהשף מאיר אדוני מטפח את כתית, וגם במשכנה הנוכחי הקטן היא מסעדה עילית וחסרת פשרות. הצלחותים מפגינים קומפוזיציות מושלמות ומרהיבות שהפכו את המנות של אדוני לכוכבות באינסטוש והבישול המורכב שעוסק במתכוני מורשת יצרו שפה ייחודית שיש לה מקום של כבוד בתל אביב.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: הסלון, קלואליס, טופולפומפו, מסה, יאקימונו.

כתית

מאיר אדוני. צילום: טל גבעוני
מאיר אדוני. צילום: טל גבעוני

קופי בר

הבראסרי/ביסטרו הטוב ביותר

שנה של שיפוצים ושינוי כיוון בתפריט, שקיבל בעיטה מארץ המגף, לא הפריעו לקופי בר להישאר אתר עלייה לרגל. הביסטרו שנפתח לפני 21 שנה על ידי רותי ומתי ברודו הפך לאבן הפינה של קבוצת R2M וסמל לאיכות ושירות בלתי מתפשרים שממנו טובי המסעדנים בעיר מנסים ללמוד. מנות כמו אווז קונפי ופטה כבד עם תאנה מוחמצת הפכו לסמלי סטטוס, וכך גם סידורי הפרחים הענקיים על הבר בכניסה.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: שולחן, Aria, דוד ויוסף, פאסטל, המזללה, דלאל.

קופי בר

קופי בר. צילום: אנטולי מיכאלו
קופי בר. צילום: אנטולי מיכאלו

מחניודה

המסעדה הטובה מחוץ לתל אביב

שום כותל, שום עיר עתיקה – עבור התל אביבים מחניודה היא ירושלים עצמה. המסעדה שהחליטה שבירה קולינרית יכולה להיות גם הרחק מקו החוף מצדיקה את התואר, ויעידו על כך העשרות שמחכים בתור בכל שבוע. השפים אסף גרניט, אורי נבון ויוסי אלעד כבר הספיקו לפתוח מסעדה דומה בלונדון. ואנחנו שואלים: מה עם תל אביב?

המועמדים הנוספים בקטגוריה: מונא (ירושלים), כולא (חיפה), מגדלנה (צומת מגדל), מיכאל (לימן), פסקדו (אשדוד), דיאנא (נצרת), הלנה בנמל (קיסריה).

מחניודה

מחניודה. צילום: דניאל כהן
מחניודה. צילום: דניאל כהן

טוני וספה

הפיצרייה הטובה ביותר

השותפות הנהדרת בין השף לאון אלקלעי והאחים ירזין הביאה לעיר את בשורת הפיצה במשקל, ומאז המשולשים שייכים להיסטוריה. תוספות מיוחדות, פיצות טריות, צוות צעיר ושלושה סניפים מושקעים (רוטשילד, אלנבי, דיזנגוף) שמקיפים את המטרופולין הפכו את טוני וספה לשם נרדף לפיצה איטלקית טעימה באמת.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: הפיצה בבוגרשוב, דה פפה, פיליפו, גוסטו, רוסטיקו, פיאצה, בקפיקו, ג'וספה

טוני וספה

טוני וספה. צילום: יח"צ
טוני וספה. צילום: יח"צ

דליקטסן

המעדנייה הטובה ביותר

לאחר שנים שבהן חיפשה העיר מקומות לקנות בהם אוכל מוכן ואיכותי ומוצרי מעדנייה מיובאים ומקומיים תחת קורת גג אחת – הגיעו החלוצים לבית ברודו ופתחו את הדליקטסן, האחות הקטנה והטעימה של קבוצת R2M שחולשת על כל פינה בעיר. והשוס? דוכן הפרחים לקנייה.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: יוחנן, חוות צוק, יום טוב, חיים רפאל, ליגורי, ביאטריס, מרקטו.

דליקטסן

דליקטסן. צילום: שירן כרמל
דליקטסן. צילום: שירן כרמל

אניטה

הגלידרייה הטובה ביותר

רשת הגלידה האיטלקית שהתחילה מחנות קטנטנה ומשפחתית בנווה צדק הפכה לאימפריה בינלאומית עם סניפים באוסטרליה ובקרוב גם בניו יורק. סניף הדגל ברחוב שבזי 40, המעוצב בסגנון רטרו של שנות ה־70, הפך לעצירת חובה בשכונה הוותיקה כשממולו יוגורטיית אניטה עם גלידות ללא סוכר ושומן, נוסף לגלידות על בסיס סויה ואינספור תוספות כמו פירות, שוקולדים וריבות נפלאות שמכינה אימא אניטה בעצמה.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: בוזה, אייסברג, Arte, וניליה, סיציליאנית, לג'נדה, ג'אלה, ג'לטריה.

אניטה

אניטה
אניטה

אגאדיר

ההמבורגר הטוב ביותר

המבורגר הוא מזונם החיוני של הקלאברים, ורשת אגאדיר הוותיקה השכילה לקשור את חיי הלילה המקומיים לקציצה עם אווירה גרובית ומלצריות נאות שהפכו את את ההמבורגר שלה לחלק אינטגרלי מכל מאנץ' לילי. אפילו הקמפיין השערורייתי של השנה לא הצליח להרוס לה.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: ויטרינה, אמריקה בורגרס, המבורגר גורמה 26, מוזס, BBB.

אגאדיר

אגאדיר. צילום: רן בירן
אגאדיר. צילום: רן בירן

לחמים

הבולנז'רי הטוב ביותר

מקדש הפחמימות הבלתי מעורער של העיר. אחרי שעמדה בגבורה בשיפוצים הארוכים במתחם גבעון פתחה מאפיית לחמים מחדש את סניף הדגל והשאירה אבק לשאר «הסניף הפתוח 24 שעות, מגוון הלחמים הטריים, לחמניות הביס המושקעות והאפשרות לקנות בצק פריך ובצק עלים הביתה הם רק חלק מסוד הקסם.

המועמדים הנוספים בקטגוריה: לה מולאן, בית לחם, בר לחם, אדון שיפון, לחמנינה

לחמים

אורי שפט למאפיית לחמים. צילום: דור מלכה
אורי שפט למאפיית לחמים. צילום: דור מלכה

מלגו ומלבר

מסעדת הדגים הטובה ביותר

השפים הצעירים מוטי טיטמן ואור מיכאלי השתלטו על המטבח הפתוח של הבר ויצרו מהפך פנימי קולינרי טהור שהפך את מלגו ומלבר למסעדת שף של ממש ולדיבור החם בעיר. התשוקה של שניהם לחומרי גלם מהים ומהיבשה יצרה תפריט מגוון, ובצירוף ידענות של סומלייה נוצרו ארוחות מנצחות בווייב מדויק.

מלגו ומלבר

מנת פטריות במלגו ומלבר. צילום: אייל סלצברג
מנת פטריות במלגו ומלבר. צילום: אייל סלצברג