כדור נגד דיכאון: הפלאפליות הכי טובות בישראל

גיבור מעמד הביניים, האמן האשליות שכולו אמת צרופה ומי שהוכיח שהוותק לא משקר: עם חציל ממזר, תיבול תימני או נטו טחינה וסלט - אלו הכדורים המטוגנים שאסור לפספס. אז מה לשים לך בפיתה, מותק?

פלאפל הקוסם (צילום: דניה ויינר)
פלאפל הקוסם (צילום: דניה ויינר)
14 ביולי 2016

הקוסם

תעשיית האשליות מייצרת גם אמיתות טהורות. זהו סוד ההצלחה של הקוסם, שהחל כדוכן הפלאפל של אריק רוזנטל והפך ללונה פארק של מזון מהיר ישראלי שנוסף לפלאפל כולל שקשוקה, שווארמה, סביח, שניצל, חומוס, בוריק ומנת דג שהיא יצירת אמנות. כל המאכלים מוכנים מחומרי גלם טריים ומשובחים ובהקפדה השמורה בדרך כלל למטבח עילי, ויש גם שילובים יצירתיים ומקוריים בין מנות קלאסיות שונות. כדורי הפלאפל הירוקים מכילים שפע עשבי תיבול, זרעי שומשום וקצח (הברקה), והמוכרים הלבושים במדי טבחים לבנים מושיטים אותם בנדיבות לממתינים בתור האינסופי (12־35 ש"ח).

הקוסם

[tmwdfpad]

פלאפל הקוסם (צילום: אנטולי מיכאלו)
פלאפל הקוסם (צילום: אנטולי מיכאלו)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:
ניפגש בסיבוב: השווארמיות הטובות בישראל
על המקל: השיפודיות הכי טובות בישראל
כדור נגד דיכאון: הפלאפליות הכי טובות בישראל

פלאפיקס

גיבור מעמד הפועלים הוא דוכן פלאפל שהוכיח לכולם שאפשר למכור מנה משובחת במחיר מצחיק ואיכשהו עדיין להרוויח. כדורי הפלאפל הם מהסוג הצהבהב, בתיבול אופייני לפלאפל תימני, והמנה המינימליסטית כוללת סלט ירקות טרי וקוביות זעירות של מלפפונים חמוצים. מוסיפים טחינה נוזלית כמיטב המסורת וחריף טוב, וכל הכבודה עולה שבעה שקלים בלבד. למרות המחיר הנמוך מדובר בדוכן פלאפל מצטיין שמחזיר מלחמה שערה לדוכנים רבים שמוכרים מנה במחיר כפול או משולש (6־7 ש"ח).

פלאפיקס (צילום: דניה ויינר)
פלאפיקס (צילום: דניה ויינר)

פלאפיקס

פלאפל הזקנים

תהום עמוקה פעורה בין שני עברי הרחוב בוואדי ניסנאס החיפאי. משני צדי הרחוב ניצבות פלאפליות מתחרות, פלאפל הזקנים ופלאפל מישל, וזה עשרות שנים מתנצחים מעריצים מושבעים בשאלת הפלאפל הטוב מבין השתיים. שני המוסדות הוותיקים יודעים למקסם את התענוג שבפיתה ממולאת כל טוב, ובשניהם מגישים מדי יום בני הדור השלישי למוכרי פלאפל קציצות חומוס חמות, מתובלות בשפע כמון, לצד סלט ירקות, סלט כרוב וטחינה. אצל הזקנים יש גם קובה טרייה והאווירה שכונתית ונעימה (15 ש"ח).

פלאפל הזקנים

פלאפל מוסא

הוותק לא משקר. הנה למשל בפלאפל מוסא מתנוסס בגאון השלט "מאז 1953" ומודיע ממש בכניסה לשוק של נתניה שהפז"מ מנצח. כדורי הפלאפל של מוסא עשירים בעשבי תיבול ירוקים, ויש גם תוספות מקוריות וייחודיות למקום כמו גרגרים מבושלים של חומוס או פול, ביצה קשה, סלט עגבניות חריף, פטרוזיליה טרייה ומעל כל הכבודה הנדחסת לפיתה – קציצת ירק קטנה ומטריפה (19 ש"ח).

פלאפל מוסא