תבואו כל יום: 50 מקומות אוכל הרחוב הטובים בישראל

המבורגרים, מוקפצים, חומוס ופלאפל: השנה הצטרפו השפים המובילים בישראל לסצינת אוכל הרחוב

ביירן. צילום: דניה ויינר
ביירן. צילום: דניה ויינר
14 ביולי 2016

משווארמה בלאפה ועד בורגר בלחמניית בריוש, מנקניקיות משוכללות ועד פלאפל אסלי – מתחום קולינרי שולי יחסית הפך אוכל רחוב לנושא בוער בסצנת האוכל העולמית של השנים האחרונות. בעידן שבו זמן פנוי הוא מצרך יקר, וגם הכסף כידוע לא מתרבה בכוח המחשבה – רבים מאיתנו לא יכולים להרשות לעצמם ביקורים תכופים במסעדות יוקרה חרף רצונם העז לסינטה של פרה שמנה. האלטרנטיבה המתבקשת היא אוכל הרחוב שמספק פתרון מהיר, טרי, זול, זמין – וטעים.

גם השנה, כמו אשתקד, הביקוש הגובר לאוכל רחוב איכותי עודד שפים של מסעדות עילית לרדת לקרקע ולפתוח מקומות אוכל עממיים ודוכני מזון מהיר, שהקמתם פשוטה יותר ומתח הרווחים בהם גבוה יותר; גם השנה מנות מסורתיות שנולדו על המדרכה מצאו את דרכן לפס החם של מסעדות עילית אחרי שעברו את השדרוג היצירתי המתבקש; וגם השנה, בפעם השנייה ברציפות, הרכבנו את רשימת מקומות אוכל הרחוב הטובים בישראל של פפסי מקס בשיתוף Time Out.

הרשימה הנוכחית מבטאת בין השאר את העניין הגובר של שפים מפורסמים באוכל רחוב. אל   רשת המזנון של השף אייל שני – המופיעה ברשימה בפעם השנייה – הצטרפו השנה גם מקומות חדשים כמו קפטן קארי של השף יונתן רושפלד ושגב קונספט של השף שגב משה. רושפלד מבשל מנות רחוב של המטבח ההודי; שגב משלב בין מטבחים עולמיים שונים; ובעולם שהפך לכפר גלובלי קשה לטעות בחיבה הישראלית להמבורגר (בורגר סלון, קניבר ומזללות נוספות בהשראת המטבח האמריקאי מככבות ברשימה); אבל את חלק הארי של מפת אוכל הרחוב הישראלי תופסים עדיין מזללות ודוכני רחוב שבתפריטם מנות הנשענות על חומרי גלם ומסורות של המרחב הגיאוגרפי המקומי – חומוס, פלאפל, סביח, שווארמה ובורקס.

את המלאכה הכיפית אך מפרכת של הרכבת רשימת 50 המקומות הטובים ביותר לאכול בהם בעמידה, בישיבה או על הדרך השארנו הפעם לכם – הקוראים. ההצבעה התקיימה באתר פפסי מקס ובאתר Time Out מתוך רשימה ארוכה של כ־100 מסעדות, עם אפשרות להציע מועמדים שלא נכללו ברשימה המקורית. במקרים שבהם מצאנו לנכון, הוספנו לבחירות שלכם גם את בחירת המערכת, ועדיין – מקומות רבים ואהובים נותרו בחוץ למרות שנלחמו עד טיפת הטחינה האחרונה. אחרי עשרות אלפי הצבעות והרבה מאוד פיתות – לפניכם רשימת 50 המקומות הטובים ביותר לאוכל רחוב בישראל. קחו מפית.

המקומות הזוכים מופיעים בסדר אקראי ולא על פי דירוג.