אתגר דלי העפר: עזה מצטרפת לטרנד עם טוויסט מעניין

לאחר שכל הרשת השתגעה בשבועות האחרונים מאתגר דלי הקרח, הצטרפו בעזה לטרנד אך נתנו לו טוויסט - במקום לשפוך מים, הם שופכים עפר עם שברי אבנים

צילום מסך
צילום מסך
27 באוגוסט 2014

אם גלשתם ברשתות החברתיות בחודש האחרון, היה קשה להתחמק מאתגר דלי הקרח. כמעט כל מפורסם (או סתם אנשים אקראיים בפיד) כבר שפכו על עצמם דלי מים עם קרח למען הגברת מודעות למחלת ה-ALS ואיתגרו שלושה אנשים אחרים. למרות מבצע צוק איתן, גם בעזה הצטרפו לטרנד האינטרנטי, אך הם הכניסו לו טוויסט מעניין.

במקום לשפוך על עצמם דלי מים עם קרח, הם שופכים על עצמם דלי עפר עם שברי אבנים. הם קוראים לזה "Rubble Bucket Challenge" (אתגר דלי ההריסות) והמטרה שלהם היא לעורר מודעות למצב בעזה. חוץ מתוכן הדלי, הקמפיין זהה לחלוטין לזה של ה-ALS ומשתתפים מתבקשים לצלם את עצמם מבצעים את האתגר ואז לאתגר שלושה אנשים אחרים. את הסרטונים מרכזים המשתתפים תחת ההאשטאג RubbleBucketChallenge# או GazaBucketChallenge#.

איימן עלאול, העיתונאי העזתי שיצר את קמפיין דלי ההריסות אמר בסרטון האתגר שלו ש"חיפשנו דלי מים, אך השימוש במים חשוב בהרבה בשביל לשפוך אותו על ראשינו, וגם אם היה לנו מספיק מים, מאוד קשה לנו להקפיא אותם".

השבוע גם נפתחה קבוצה בפייסבוק בשם "Rubble Bucket Challenge" שמרכזת את כל סרטוני האתגר מעזה. אולם לא רק עזתים הצטרפו לאתגר: פעילים פרו-פלסטינים ברחבי העולם לקחו חלק בקמפיין ושפכו על עצמם חול בניסיון לעורר מודעות לנזקי המבצע בעזה בקרב חברי הפייסבוק שלהם.

קשה לדעת אם האתגר הזה ישיג ויראליות ברמה של אתגר דלי הקרח, אבל קרוב לוודאי שבישראל הוא לא יהפוך ללהיט.