סלפי של החיים: אנשים שמתו בניסיון לצלם את עצמם

תמונת סלפי אולי נשמע כמו משהו תמים ומגניב, אבל בניסיון להשיג את התמונה המושלמת, לא מעט אנשים משלמים על כך מחיר כבד. מספר אנשים שלהם הסלפי היה הדברון האחרון שעשו בחייהם

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock
12 באוגוסט 2014

תמונות סלפי הן אמנם חלק חשוב מהתרבות ברשתות החברתיות, אך זה לא אומר שצריך לקחת אותן ברצינות גדולה מדי. אנשים שעוצרים את הכל בשביל לנסות לצלם את הסלפי המושלמת לפעמים מוצאים את עצמם מצלמים את הסלפי האחרונה שלהם. זה מה שקרה לזוג פולנים שחיים בפורטוגל שנהרגו ביום ראשון (10.8) לאחר שניסו לצלם סלפי על קצה צוק ונפלו אל מותם.

הזוג ביקר באתר תיירות פורטוגלי בשם "קאבו דה רוקה" שנחשב לנקודה הכי מערבית ביבשת אירופה ורצה לצלם תמונה ממש בקצה של הצוק, על אף שהיה מחסום במקום שמזהיר אנשים לא לעבור. השניים ככל הנראה החליקו בניסיון לעמוד על הקצה ונהרגו מהנפילה. הזוג הפולני השאיר אחריו שני ילדים קטנים בגילאי 5 ו-6. המקרה העצוב של שני הילדים שנשארו ללא הורים, מבליט אפילו יותר את המעשה המטומטם וחסר האחריות של הוריהם שבגלל תמונה סתמית, איבדו את הכל.

אולם אם חשבתם שזוג הצונחים הפולני הם היחידים שמועמדים לפרס דארווין בקטגוריית תמונת הסלפי הטובה ביותר, אז אתם טועים. מסתבר שלא מעט אנשים כבר נהרגו בניסיון לצלם את עצמם. רק בשבוע שעבר צעיר מקסיקני בשם אוסקר אגילר שככל הנראה אהב מאוד לצלם את עצמו, רצה לצלם סלפי עם אקדח. העובדה שהיה שיכור כנראה גרמה לו לזרוק את הזהירות לכל הרוחות. הוא לקח מחבר אקדח ישן וכיוון אותו למצחו, אך לפני שהספיק לצלם, האקדח פלט כדור והרג אותו במקום.

NY Daily News (צילום מסך)
NY Daily News (צילום מסך)

לפני כ-4 חודשים גבה טרנד הסלפי שני קורבנות. הקורבן הראשון היא קורטני סנפורד, אמריקאית בת 32 שחשבה שלצלם סלפי בזמן נהיגה זה רעיון מוצלח. את הסלפי היא הצליחה לצלם, אך רגעים לאחר מכן היא נשרפה למוות כשנכנסה חזיתית במשאית מיחזור ומכוניתה עלתה באש.

עמוד הפייסבוק של קורטני סנפורד (צילום מסך)
עמוד הפייסבוק של קורטני סנפורד (צילום מסך)

הקורבן השני של אפריל הקטלני היא קסניה איגנטייבה, ילדה בת 17 מסנט פטרסבורג. קסניה אהבה לצלם את עצמה במקומות גבוהים בעיר, ולילה אחד היא ניסתה לצלם את עצמה בפסגה של גשר רכבת במרכז העיר. כשניסתה לצלם את התמונה ככל הנראה איבדה שיווי משקל ונפלה מטה. במהלך הנפילה ניסתה איגנטייבה להיאחז בכבלי חשמל בניסיון לעצור את הנפילה, אך לחוסר מזלה זה רק גרם לה להתחשמל.

Terra (צילום מסך)
Terra (צילום מסך)

מקרה נוסף של סלפי מחשמל התרחש חודשיים קודם לכן בקליפורניה כשדיוויד סטורם ג'וניור טיפס על עץ בחצר האחורית של הוריו בשביל לצלם סלפי מיוחד עם השקיעה. לצערו של סטורם, היה בסמוך לעץ עברו כבלי חשמל וכשנגע בהם התחשמל למוות. משפחתו והמשטרה חיפשו אחריו לאורך כל הלילה ורק בבוקר נמצאה גופתו.

פייסבוק (צילום מסך)
פייסבוק (צילום מסך)

חמשת המקרים הללו הן רק חלק מתוך רשימת האנשים שתרבות הסלפי גבתה את חייהם וכנראה שיהיו עוד צלמי סלפי שימשיכו לשלם בחייהם על הניסיון לתפוס את הסלפי האולטימטיבי. אפשר להיות עצוב מכך, אבל מישהו צריך לזכות בפרס דרווין ועדיף שזה לא יהיה אתם.