האפליקציה שתקבע אם הדייט שלכם רוצה חתונה או זיון? המילניאלז סקפטיים

אפליקציה חדשה מתיימרת לנתח את הודעות הטקסט שלכם, כולל אימוג'יז וסימני פיסוק ולקבוע האם בן הזוג מאוהב בכם משחק משחקים. בתור מילניאלז אנחנו סקפטיים

אילוסטרציה: גבר מבוהל מקבל הודעה מאפליקציית "קראש". צילום: שאטרסטוק
אילוסטרציה: גבר מבוהל מקבל הודעה מאפליקציית "קראש". צילום: שאטרסטוק

הודעות טקסט הם החרדה הקיומית של שנות האלפיים, ונראה שזה רק הולך ומחריף עם כל מיני טריקים בזויים שהאנושות המציאה כמו למשל שני סימוני V אפורים שרק מוסיפים לחץ לסיטואציה הלא פשוטה הזו. אבל שנות האלפיים הביאו איתן גם את הפיתרון: אפליקציה חדשה בשם Crushh שתנתח את הודעות הטקסט ותוכל לחשב התפתחויות צפויות במערכת היחסים והאם הצד השני בעניין שלכם או לא.

אם אתם מרגישים שזה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי, אתם כנראה לא טועים, מה גם שהאפליקציה דורשת גישה לכל ההודעות הפרטיות והתכתובות שלכם בנייד על מנת לנתח אותן. במילים אחרות: תנו לנו חדירה לפרטיות, ואחר כך ננסה לנחש אם מערכת היחסים שלכם תיגמר בחתונה או בפח (ועל הדרך ננסה למכור לכם כל פרסומת אפשרית ככל הנראה).

יוצר האפליקציה השאפתני אס לי (Es Lee) אומר שהרעיון היכה בו כשישב עם חבר נבוך שלא הכיר את סצינת הדייטינג בניו יורק. "הוא היה בדייט והרגיש שהלך ממש טוב, אבל הבחורה לא ענתה לו לסמס", הסביר.

"עברתי על ההודעות שלהם ולפי 'שפת הגוף' שלה שעלתה בשיחה, הרגשתי שהיא חיבבה אותו, אבל לחבר שלי זה לא היה ברור". "שפת הגוף" עליה מדבר לי היא בעצם הניקוד, השימוש באימוג'י ותדירות ההודעות שנשלחו אל חברו.

לי כנראה חש עצמו סוציולוג ואנתרופולוג של ממש, לכן הוא החליט לקחת את הניתוח הפרטי שלו ולהפוך אותו לאלגוריתם שעובד בדומה למוח האנושי, מינוס בעיות הזיכרון. האפליקציה אמורה להיות החבר הזה ששולחים לו מיליון צילומי מסך ומבקשים את דעתו, ואת זה השיג ממציא האפליקציה בעזרת ניתוח של יותר מ-200 אלף מערכות יחסים טקסטואליות והתייעצויות עם סוציולוגים, פסיכולוגים ומומחי דייטינג.

אז איך זה עובד? ראשית עליכם לבחור איש קשר שלכם ולהגדיר את מערכת היחסים שלכם איתו. בהמשך, האפליקציה מנתחת את כל הודעות הטקסט שלכם עם אותו אדם ואומרת עד כמה האדם הזה אוהב אתכם יותר, פחות, או בדיוק כמותכם. כאמור, קודם תוותרו על כל פיסת פרטיות, ורק לאחר מכן תקבלו תוצאה שהיא אולי קרובה למציאות. ואולי די רחוקה בעצם, בהתחשב בעובדה שהאפליקציה לא מורשית גישה לשיחות וואטסאפ, מסנג'ר וסנאפצ'ט ומתבססת על הודעות טקסט רגילות בלבד, איזור שבו מסתמסים היום בעיקר עם אנשים בגיל 80 ומעלה.

ומסתבר שאנחנו לא מגלגלי העיניים היחידים."הבעיה היא שדברים כמו נימה, סרקסטיות או מטאפורות לא יוכלו לעבור לאותו אלגוריתם", אומר סטיבן פולמן, פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטת אוקספורד. "הבעיה הטכנולוגית שאני מזהה פה קשורה לניתוח הנושא של הודעות טקסט באופן שנוגע לאותו אדם או לאותה מערכת יחסים, מבלי לקחת בחשבון שיכול להיות ששניהם מדברים על משהו אחר לגמרי – ששניהם אוהבים או שונאים".

בנוסף, צריך לזכור שטכנולוגיה שמסוגלת לנתח הודעות טקסט היא מאוד מתקדמת ועדיין לא הגענו לשלב שאפשר להשתמש בה באופן חופשי מתקלות. "מה שאני יכול לקבוע באופן וודאי", אומר מארק בישופ, מנהל מרכז טונגסטן לניתוח נתונים חכמים בגולדסמית, אוניברסיטת לונדון, "זה שהאפליקציה הזאת לא מבינה הודעות טקסט עד הסוף והיא לוקחת החלטות שמבוססות על תכונות סינתטיות מבלי להבין את הסמנטיקה מאחורי הדברים".

כרגע, האפליקציה זמינה להורדה באנדרואיד בלבד, מכיוון שאפל הגאונים לא מאפשרים לאפליקציות מחוץ לבית לגשת למידע שנמצא ב- iMessages (צחוק מרושע ומרוצה מעצמו). ממציא האפליקציה מקווה שאפל ישנו זאת ואנחנו מייעצים לו להתאפס על עצמו.

ביונסה מתכוננת להלוויה של מישהו חצוף. צילום מסך
ביונסה מתכוננת להלוויה של מישהו חצוף. צילום מסך

כך או כך, האם מתישהו יגיע היום בו נוכל להשתמש בטכנולוגיה בכדי לקבוע סופית אם אנחנו בתחילתה של מערכת יחסים רצינית או שמא בוטי קול לעת מצוא ותו לא? ובכן, בנתיים עדיף שתמשיכו לחפור לחברים שלכם בעלי המוח האנושי, ואם אתם משתמשי אייפון, השמירה האטומית שלהם מגנה עליכם במקרה הזה מפני התבזות בפני רובוט חצי אפוי.