המפוברטים: הצייצנים הישראלים שאתם חייבים לעקוב אחריהם

הכדורגלן, המפתיע, המחרמנות והחשבון הסאטירי הטוב בסביבה: עשר שנים אחרי שטוויטר הוקמה, אספנו את הצייצנים הישראלים שצריכים למלא לכם את הפיד

ממריאים. צילום: shutterstock
ממריאים. צילום: shutterstock

העיתונאית

@kereneubach
ותק אוגוסט 2009
עוקבים 83,135

העיתונאית ושדרנית הרדיו קרן נויבך לא מסתפקת בדיווח על כותרות בלבד בתוכנית שלה
"סדר יום" מדי בוקר, אלא מנהלת בטוויטר דיונים סוערים, לפעמים בלתי נגמרים (תשאלו את עמוס שוקן), על הנושאים החשובים שמעסיקים אותה.
ציוץ אופייני:


[tmwdfpad]

הכדורגלן

@idanviezman
ותק אוקטובר 2011
עוקבים 4,276

לא מעט כדורגלנים הצליחו בשנים האחרונות לשבור את סטריאוטיפ הספורטאי הדביל, אבל מעטים עשו זאת בסטייל כמו עידן ויצמן, שחקנה של הפועל עפולה מהליגה הלאומית. השילוב של ציוצי כדורגל אינטליגנטיים עם חיבה למשחקי טוויטר המוניים ואובססיה קלה לשחר פאר הפכו אותו ליקיר אוהדי הכדורגל בטוויטר.
ציוץ אופייני

הסטנדאפיסטית

@tomfreedomlady
ותק אפריל 2010
עוקבים 1,225

0.02 אחוז מכם ראו ודאי את עמית הרשקוביץ בלייט־נייט של אסף הראל, ואלו שלא ודאי מכירים אותה מאחד מעשרות ערבי הסטנד־אפ שצצו בעיר. נוסף על אלו היא מתפעלת חשבון טוויטר קדחתני ואידיוסינקרטי על תרבות, אסטרולוגיה ונשיות בעיר הגדולה.
ציוץ אופייני

המסתורי

@Booty_z
ותק יוני 2013
עוקבים 1,027

בוטי_ז מגדיר עצמו "קולקטיב זימה נשי". זהו חשבון שמופעל על ידי מספר לא ידוע של אלמוניות שחולקות את הסודות והווידויים הכי מלוכלכים שלהן. לפעמים זאת חגיגה פמיניסטית, לפעמים זה עוד סיפור על אישה בעולם של גברים, כמעט תמיד זה מחרמן לאללה.
ציוץ אופייני

ההזיה

@shireuven
ותק מאי 2009
עוקבים 1,29

בזמן האחרון קשה להתעלם מהתופעה שנקראת שיר ראובן. היא סטנדאפיסטית, עיתונאית
וחובבת חליפות אדידס, ולא פסחה על הטוויטר במאמציה לשכנע את העולם לוותר על פיסוק נכון בפרט ועל סטנדרטים בכלל.
ציוץ אופייני

הסלב

@nadavabeksis
ותק יוני 2011
עוקבים 4,750

בעולם שמחוץ לטוויטר הוא כנראה מוכר עדיין בעיקר כסטנדאפיסט, אבל ברשת החברתית מתגלה נדב אבקסיס כדעתן חריף שכלל לא מתכוון להתבייש בכל מה שהוא: הומו, ימני, מרוקאי ואיש נורא מצחיק.
ציוץ אופייני

החכמולוג

@dudyun
ותק אוקטובר 2010
עוקבים 3,401

גאון מטורף? מדען מטורלל? ואולי בכלל דודי_אונג הוא האדם השפוי היחיד שנשאר בסביבה? כך או כך, הציוצים שלו הם ניצול מושלם של המדיום לפאנצ'ים מושחזים שמבוססים על זרם תודעה מעורר קנאה והשראה.
ציוץ אופייני

הכלכלן

@roh_min_hon
ותק אפריל 2014
עוקבים 2,514

רו"ח_מין_הון הוא שילוב חסר בושה בין כלכלן עם מודעות חברתית, נהנתן עם חיבה להודו ואיש משפחה למופת. רק אצלו תוכלו למצוא ציוצים על מכשירים פיננסיים לצד חוויות ממלונות הודיים, בתיבול תובנות פוליטיות.
ציוץ אופייני

המתקמבקת

@sylviekeshet
ותק אוגוסט 2014
עוקבים 1,074

מי שהתגעגע לעיתונאית הוותיקה סילבי קשת ישמח בוודאי לגלות את חשבון הטוויטר שלה שבו היא ממשיכה לחבוט בפוליטיקאים שהיא כה אוהבת לשנוא.
ציוץ אופייני

הלוחמנית

@EmilieMoatti
ותק אוקטובר 2012
עוקבים 4,201

מאז שהובילה את הקמפיין של רובי ריבלין לכס הנשיאות וייעצה לרשימה המשותפת בבחירות האחרונות, הפכה אמילי מואטי לפאנליסטית מבוקשת, ובמקביל התפתחה לכדי אושיית טוויטר שפותחת פה גדול על הימין ועל כל מי שמעז לתקוף אותה.
ציוץ אופייני

המשפחתי

@odedkramer
ותק נובמבר 2008
עוקבים 5,122

רוב הצייצנים מחפשים את הפאנץ' הקצר, אבל עודד קרמר, לשעבר עיתונאי והיום איש קריאייטיב, ידוע בעיקר בלייב טוויטינג אינטנסיבי מאירועים משפחתיים ואישיים הזויים כל כך, שלא פעם פשוט קשה להאמין שהוא לא בדה אותם ממוחו הקודח.
ציוץ אופייני

הפייק

@fake_bb
ותק ינואר 2011
עוקבים 1,260

ממש כמו המקור, גם פייק_ביבי יודע לפרוט על כל הנימים הנכונים אצל קהל היעד שלו: הוא חריף, זריז, בקי בפרטים שספק אם ראש הממשלה עצמו זוכר, ובעיקר נוטף שטנה ארסית כלפי מושא החיקוי, שהופכת אותו לחשבון הסאטירי הטוב ביותר בסביבה.
ציוץ אופייני

הסמולן

@itamars
ותק ינואר 2009
עוקבים 5,027

איתמרס הוא הסמולן האולטימטיבי. עם ניסיון כעיתונאי וכפעיל בארגוני זכויות אדם, הוא מנסח פעם אחר פעם בצורה מדויקת את האיוולת הפוליטית שמכונה מדינת ישראל, ומתבל אותה בגיחות אקראיות למתכונים (טבעוניים כמובן), ג'אז ונונסנס.
ציוץ אופייני

הברנז'אית

@HadasRibak
ותק מאי 2009
עוקבים 7,619

הדס ריבק, העורכת של התוכנית "המטה המרכזי" בערוץ 10, היא אחת הצייצניות הטובות ביותר למידע על מה שקורה על המסך ומאחורי הקלעים שלו. חוץ מזה היא גם נורא מצחיקה.
ציוץ אופייני

הש"סניק

@isudri
ותק פברואר 2013
עוקבים 7,854

פעם איציק סודרי היה הדובר של תנועת ש"ס, היום אף אחד לא ממש זוכר מה התפקיד הרשמי שלו, אבל הוא מתהדר בצדק בתואר "הרב הראשי של הטוויטר", ולצורך כך מקפיד על תמהיל מדויק של תמונות עם הרב עובדיה ושל תבשילים מעוררי קנאה לשבת.
ציוץ אופייני

הערביסטית

@shimritmeir
ותק פברואר 2011
עוקבים 8,322

פעם שמרית מאיר הייתה כתבת לענייני ערבים, היום היא מנהלת חברת תוכן בערבית ומביאה את מה שפעם קראו לו "הקולות מהשטח" – מהזירה הווירטואלית, אבל לא רק. שילוב חריג של הכרת החומר עם ציניות בריאה כלפי מושאי הסיקור שלה.
ציוץ אופייני

ההיסטוריון

@amitl13
ותק יוני 2009
עוקבים 930

עמית_ל13 הוא דוקטורנט להיסטוריה שגר בגבעתיים עם תינוקת, ואיכשהו מצליח לגרום לכל זה להישמע מצחיק. בונוס: גיפים נוסטלגיים מתוכניות ישנות של דן שילון ודודו טופז.
ציוץ אופייני

הילד

@Eyal6699
ותק אוקטובר 2011
עוקבים 1,087

אף אחד כבר לא ממש זוכר בן כמה אייל6699, אבל לנצח הוא יהיה התיכוניסט החכם מדי שהפציע בטוויטר והתחיל להתווכח עם כולם על פוליטיקה, מתמטיקה וגם לק לציפורניים.
ציוץ אופייני

התל אביבית

@LetsPants
ותק פברואר 2011
עוקבים 2,019

בין שהיא עדיין רווקה ובין שכבר מצאה את האחד, לטספנטס תשאיר מאחוריה מורשת מפוארת של רווקה תל אביבית מצחיקה בטירוף, עם נגיעות של פמיניזם ומיזנתרופיות לפי הצורך.
ציוץ אופייני

המצחיקן

@DudiRosenthal
ותק יולי 2011
עוקבים 10.2 אלף

עוד צייצן שרובכם כנראה מכירים, אבל בשביל המיעוט שלא מכיר שווה להזכיר אותו. האיש שלקח את הלימונים שחיי הבורגנות (וציוץ מוזר אחד על חיות משק) נתנו לו, והפך אותם ללימונדת פאנצ'ים, שאפילו הפכה למופע סטנד־אפ בעולם האמיתי.
ציוץ אופייני

הימני

@ivri99
ותק אוקטובר 2012
עוקבים 4,732

כיאה לרשת שתפסה בעיקר בקרב הברנז'ה, ניכרת בטוויטר הטיה מסוימת לצד שמאל של המפה הפוליטית. מי שמשך אותה ימינה כמעט לבדו מאז הצטרפותו הוא העיתונאי אבישי עברי, שהפך לא מזמן למנהל המדיה החברתית של ערוץ 20. בוטה, חריף, מרגיז, אבל לא פעם גם עוקץ ביעילות את השמאל הצדקני.
ציוץ אופייני

הבחור החדש

@_eliphelet_
ותק דצמבר 2015
עוקבים 136

אנחנו לא יודעים כמעט כלום על אליפלט, שהצטרף לא מזמן יחסית לטוויטר, חוץ מזה שהוא מצחיק. הצייצן המבטיח מתחזק חשבון שכולל בעיקר ציוצים על מין ועל אשתו, לאו דווקא באותו הזמן.
ציוץ אופייני

הכל הולך

@whyeden
ותק נובמבר 2013
עוקבים 570

צייצן מצחיק למדי שלא זוכה להצלחה שהוא ראוי לה בהחלט. משלב היטב ציוצי גאווה, עוד יום במשרד והזיות כלליות מרחבי העיר.
ציוץ אופייני

הידען

@OrenNahari
ותק אוגוסט 2014
עוקבים 9,110

אורן נהרי מוכר היטב לצופי הערוץ 1, אבל מאחר שאין כאלה נספר שמדובר בעורך חדשות החוץ בערוץ ובאדם בעל ידע מופלג בכל מה שקורה או קרה על כדור הארץ אי פעם. נוסף על כך הוא ציייצן פעיל שלא מהסס להיכנס לדיונים סוערים בענייני השעה.
ציוץ אופייני

המטורללת

@carmelluni
ותק פברואר 2012
עוקבים 3,428

כרמלוני היא משהו כמו סטודנטית תל אביבית צעירה ממוצעת עם פה של נהג משאית במילואים שפתחה טוויטר. זה מצחיק עוד יותר ממה שזה נשמע.
ציוץ אופייני

המחנכת

@TaliFridman
ותק מרץ 2014
עוקבים 3,180

אם טליפרידמן היא באמת מורה, היינו שמחים להיות זבובים על הקיר באספת הורים שלה. אישה שהיא לא דוגמה חינוכית בשום צורה, אבל לפאנץ' מצחיק בטוויטר לא צריך דוגמה.
ציוץ אופייני

האמן

@rotemboim
ותק יולי 2009
עוקבים 3,231

חוץ מהיותו צייר מוכשר, רותמבוים הוא גם צייצן ותיק שמכיר היטב את חוקי המדיום, ועל כן תוכלו למצוא אצלו גם לא מעט פנינים על אקטואליה, הורות והגירה היפותטית לאירופה.
ציוץ אופייני

הסופרת

@DoritRabinyan
ותק דצמבר 2011
עוקבים 4,247

חוץ מהיותה סופרת שכתבה את הספר ההוא שבנט לא אהב, דורית רביניאן היא גם צייצנית פעילה. אל תצפו אצלה לפאנצ'ים או לסאטירה מושחזת, רק למילים יפות על החיים ממי שיודעת לכתוב אותן.
ציוץ אופייני

הקולית

@Mir__M00R
ותק יולי 2010
עוקבים 3,275

צייצנית מעולה שלוקחת דבר על הספקטרום שבין חתול לסקס והופכת אותו לציוץ קורע מצחוק, וכמובן ממורמר ברמות.
ציוץ אופייני

המשפטן

@iftach_h
ותק יוני 2010
עוקבים 1,407

עוד צייצן שמצליח לקחת עולמות תוכן משמימים כגון פסקי דין או חברות העומדות בפני פירוק ולהפוך אותו לבדיחה. הוא גם אנין טעם רציני שישמח מאוד לספר לכם על הטיול שלו לפריז.
ציוץ אופייני