כותנת הפסים: "חולצת השואה" של זארה מסעירה את הרשת

הרשת גועשת בעקבות חולצה חדשה שחברת ההלבשה זארה הציגה באתר שלה - שמזכירה את מדי האסירים היהודים במלחמת העולם השנייה. הגולשים לא נשארו אדישים והפכו את העניין לבדיחת שואה אחת גדולה

"חולצת שואה". זארה.
"חולצת שואה". זארה.

בשעות האחרונות התפנתה הרשת מכל עיסוקי המלחמה בשביל להתמקד בפריט חדש של זארה. הפריט המדובר, שהופיע בקטלוג האתר הישראלי של החברה הבינלאומית, הוא חולצת פסים עם טלאי צהוב שמזכירה את מדי אסירים במחנות הריכוז בתקופת מלחמת העולם השנייה. שם החולצה באתר הוא "חולצת שריף מפוספסת" והיא חלק מקולקציית ילדים של חברת ההלבשה הספרדית.

בזארה ניסו להגיב במהרה לפרשת החולצה הפוגענית במטרה למנוע אסון יחסי ציבור, אך בחירת מילים אומללה בתגובה הרשמית רק שפכה עוד שמן למדורה: "הפריט המדובר מקולקציית Cowboy Collection לתינוקות עוצב בהשראת דמות השריף מסרטי המערב הפרוע. בפריט זה ניתן לראות כי על הכוכב מצוינת המילה 'שריף'. עם זאת, אנו יכולים להבין את הרגישות, ההקשר והקונוטציה שנוצרה. הפריט אינו קיים בארץ, ומיד כשהתברר העניין הוחלט להסירו ממדפי המכירה בכל העולם ולהשמידו. אנו מביעים את התנצלותנו הכנה אם כתוצאה מכך פגענו ברגשות לקוחותינו".

למרות זאת, עיצוב החולצה, כמו גם השימוש הדרמטי במילה "להשמידו", לא נעלם מעיני הגולשים שהפכו את הפרשה לבדיחת שואה מתגלגלת:

 

 

 

 

 

3

1

2

4

במהרה, הבדיחות מיצו את עצמן והאינטרנט שוב קפץ את הכריש: