משחק ילדים: המדריך לסנאפצ'טיסט המתחיל

חסכנו לכם שיחה עם האחיינית: שישה סעיפים שישפרו את חוויית הסנאפצ'ט שלכם

אל דאגה, הכל קול. לוגו סנאפצ'אט
אל דאגה, הכל קול. לוגו סנאפצ'אט
17 במרץ 2016

1. דעו את האויב

אם לא תבינו – לא תוכלו לנצח, ומשם המדרון לבולבול של זרים הוא חלקלק. סנאפצ'ט נוסדה על ידי שלושה סטודנטים צעירים בתור פרויקט גמר באוניברסיטת סטנפורד, אי שם ב־2011. מאז הם מגלגלים מיליונים על חשבון הפיגור שלנו. לאחרונה, כחלק ממזימת המיתוג של סנאפצ'ט כאפליקציה לכולם ולא רק לגיל הרך והחרמן, נוספה פלטפורמת ה־Discover המופיעה בסרגל הכלים העליון, המאחדת ומרכזת סנאפים של אירועים חדשותיים ותרבותיים מכל העולם ומגופים שונים (Vice ,CNN ,BuzzFeed ,MTV ועוד), פילטרים, אימוג'יז, צבעים ועוד שלל כלים לא מאוד משוכללים.

2. איך משתמשים?

לחיצה מהירה תהיה צילום, לחיצה ארוכה תהיה וידיאו קצר בן עשר שניות. אפשר להזין תכנים ל"Story", כלומר לפיד, בדפדוף שמאלה למסך המצלמה שהוא המסך הראשון שאליו תיחשפו, או לשלוח אותם בצ'אט אישי, בדפדוף המסך ימינה. שם תוכלו לקבל או לשלוח מסרים אישיים, רק הביאו בחשבון שברגע שתצאו מהדף או תפתחו את התמונה (לחיצה מהירה עליה תסגור אותה) – אבוד לכם, וסודות המדינה שלכם נמצאים באוקיינוס האל חזור.

3. אל תחשבו יותר מדי

הפילוסופיה מאחורי השמדת המידע בסנאפצ'ט בתוך יממה וחצי משולה לספארי: אנחנו לא בתוך כלוב אבל כן תחומים ומוקפים במספר צופים מוגבל. נסו ליהנות מהתוכן המצחיק והבינוני, שהוא סוג של הצצה לסיטואציה ולא בהכרח סיפור שלם עם התחייבות לרגש או לעניין.

4. אבל אל תציפו

אמנם אתם פילים משוחררים בשטח הספארי, ועם זאת – לא כדאי לרוץ אל הגדרות ולחרבן על טרקטורונים שסטו מהדרך. הקפידו על מינונים הגיוניים: ארבעה סנאפים גג ביום, ארבע פעמים גג בשבוע.

הסנאפ הראשון של קים קרדשיאן
הסנאפ הראשון של קים קרדשיאן

5. ואל תשעממו

ברצונכם לצלם קערת כרוב סרוחה, גור כלבים, רגליים על מדרכה או סבתא גוססת ממלריה? בסדר, אבל אל תהיו בנאליים. השתמשו בדמיון, ואם אין לכם – קחו כל מה שיש לאפליקציה המפוקפקת הזאת להציע. מרגע צילום תמונה תופיע למעלה האופציה להוסיף אימוג'יז, כיתובים או ציורים. בהנפת האצבע שמאלה תוכלו להוסיף לוקיישן או פילטרים. בצילום וידיאו ההליך הוא זהה רק שבהנפת האצבע שמאלה תוכלו לשפצר אותו בהילוך אטי, בהילוך מהיר או בזכות הגדולה לצייר לעצמכם חילזון על הפנים.

6. מה?

לחיצה אחת ארוכה על פרצופכם כאשר אתם מביטים על המרקע במצב סלפי, תפתח חלון אפשרויות מושלם/הצוהר להדחקה שחיכיתם לה כל חייכם. זו ההזדמנות להיות אישה יפנית בוכייה או אולי ארנב, רק תדפדפו בשלל האופציות המוצעות לכם למטה. לעתים תצטרכו להרים את הגבות או לפתוח את הפה כדי שפרצופכם הנאה ייקלט במערכת. מדובר בהליך מהנה שלא מומלץ לניסוי במקומות ציבוריים, אלא אם אתם ביפן או לא מכירים אף אחד ברחוב, אף פעם.