אות האיש ההולך לאקטיביזם אורבני: האנשים שמשנים את המציאות שלנו

האיש ההולך הוא סמל לנחישות. אייקון תל אביבי שסולל את הדרך לאקטיביזם אורבני. אנו גאים להציג את 11 מקבלי אות האיש ההולך לאקטיביזם אורבני

האיש ההולך, קווים לדמותו

הוא נולד ברחובות תל אביב בתחילת שנות ה־90 של המאה ה־20. במהותו הוא חדור מטרה ובלתי ניתן לעצירה. הוא אינו מסתכל לצדדים כפעיל רשת המוצא את סיפוקו בלייקים ולא עוצר להפסקות קטנות על הדרך מתוך אמונה כנה בעצם חשיבותה של ההליכה.

מטרתו היא להגיע רחוק. עוד בצעדיו הראשונים בעיר היה האיש ההולך מניפסט רוחני הדוחה מעליו כל גוף חומרי. לכן גם לאחר התכלות הפסלים שעוצבו בדמותו ברחובות תל אביב ושנים אחרי מותו של עיתון ״העיר״ ששימש לו כבית, הוא לא מפסיק את מסעו. הוא משנה צורות, נודד בין זירות ומתגלה שוב ושוב מתוך לבם הפועם של אקטיביסטים חדשים הממקדים את פעילותם בתל אביב. במידה רבה, בזכותם הוא אף פעם לא באמת הפסיק ללכת.

השנה, בשיתוף יוצרי האיש ההולך אילן גולדשטיין ואיתן ברטל, החלטנו להעניק אות בדמותו ל־11 אקטיביסטים אורבניים הממשיכים את דרכו: אינדיבידואליסטים המקדישים את חייהם לשינוי ועשייה בתחומים שאחרים רואים בהם שוליים, זניחים ואפילו תימהוניים.

האנשים שנבחרו לקבל השנה את אות האיש ההולך (מתוך כ־60 אישים וגופים שמועמדותם הועלתה ונשקלה) הם מהבולטים, המשפיעים והאקטואליים ביותר הפועלים כיום בתל אביב ובאים מתחומי עשייה מגוונים – החל ממיגור הטרדות מיניות בחיי הלילה, דרך הפקעתו של המרחב הציבורי מחדש מידיהם של נדל"ניסטים ובעלי הון ועד המאבק למען זכויות הפליטים. המשותף לכולם הוא ניצול המרחב האורבני לטובת מאבקיהם, וכמובן – גילומה המיטבי של רוח האיש ההולך.

מדובר באנשים שיצאו למאבקם בלי לחכות שיצטרפו אחרים; כאלה שאי אפשר לקנות אותם או להסיט אותם מדרכם. אנשים שהמלחמה בעוולות היא דרכם לבטא את אהבתם ואת האכפתיות שלהם למקום. הם הגיבורים של העיר הזאת, והאות מוענק להם בהוקרת תודה מתושביה. אנחנו מקווים שהפרויקט שלפניכם יהפוך למסורת שנתית המקדמת פעילות למען הקהילה.

חברי ועדת הבחירה

יוצרי "האיש ההולך" איתן ברטל ואילן גולדשטיין; אנשי Time Out יובל סיגלר, אלכס פולונסקי ושירה פור; מנהלת בית העיר איילת שלונסקי; והאמן האקטיביסט עומר קריגר.
גפילטע איש

גפילטע איש

‎לצד האיש ההולך, מופיעים בשולי העמודים הבאים עוד אינדיבידואליסטים, נחושים וחדורי מטרה. כמה חבל שהם לקחו את הפנייה הלא נכונה. אלה מלהיטים שיח גזעני, מפלג ואלים וגוררים את תל אביב ואת החברה הישראלית כולה אחורה (או למטה, תלוי מאיזו זווית מסתכלים).

אירוע פתיחת התערוכה "בקרוב אגיע רחוק" ייערך בחמישי (14.4) בשעה 20:00 בבית העיר, ביאליק 27 תל אביב. הכניסה חופשית

ריאיונות גיא פרחי. צילומים איליה מלניקוב, נמרוד סונדרס

לרשימת מקבלי האות