ברחבי העולם מתרגשים מסרטון "יהודים וערבים מתנשקים"

סרטון המחאה של טיים אאוט תל אביב מכה גלים בעולם. מעל ל-50 כלי תקשורת סיקרו את הווידאו, בהם הגרדיאן, CNN, BBC, וושינגטון פוסט, רויטרס ובאזפיד. קראו את התגובות

מיכל כפיר ובאסם קזין (צילום: איליה מלניקוב)
מיכל כפיר ובאסם קזין (צילום: איליה מלניקוב)

העולם לא נשאר אדיש להפגנת אהבה: כלי תקשורת רבים ומרכזיים ברחבי העולם חלקו עם קוראיהם את הסרטון של טיים אאוט תל אביב. הסרטון ״יהודים וערבים מתנשקים״ זכה לכמעט 2.5 מיליון צפיות בתוך יומיים – ולמעל ל-25 אלף שיתופים. הסרטון מציג שישה זוגות של יהודים וערבים מתנשקים מול המצלמה, כמחאה על הסרת הספר "גדר חיה"המתאר רומן בין יהודיה לערבי מתכנית הלימודים של משרד החינוך.

יותר מ-50 כלי תקשורת ברחבי העולם סיקרו את הפרויקט, בהם בין היתר גם ה-CNN, ההפינגטון פוסט, האינדיפנדנט וכן סוכנות הידיעות הבינלאומית רויטרס. ב-BBC הבריטי קיימו תכנית משודרת בנושא שנמשכה כחצי שעה.

הגרדיאן הבריטי בחר לשתף את הסרטון בעמוד הבית שלו תחת הכותרת "יהודים וערבים מישראל מתנשקים בתגובה לפסילת ספר". מעל לחצי מיליון אנשים צפו בסרטון בגרדיאן – וכמעט 20 אלף שיתפו אותו ברשתות החברתיות. פלטפורמת החדשות AJ+ מבית אל-ג׳זירה שיתף כתבת וידאו על הסרטון – וזכה ליותר מ-700 אלף צפיות ולכ-3,000 שיתופים. בתגובת האתר נכתב כי לא נכון לקרוא למשתתפים יהודים וערבים משום שישנם גם יהודים ערבים, ואילו הערבים שמשתתפים בסרטון הינם פלסטינים אזרחי ישראל.

הוושינגטון פוסט פרסמו את הסרטון בכתבה שנשאה את הכותרת "התגובה לחרם ישראלי רשמי על סיפור אהבה בין יהודיה לערבי? וידאו של יהודים וערבים מתנשקים". בכתבה עוד צוין כי "באופן אירוני, זה כמעט בלתי אפשרי לראות מי ישראלי ומי פלסטיני בסרטון".

לאחר שהסרטון נעלם מעמוד הפייסבוק של טיים אאוט בחמישי בערב בנסיבות שעדיין לא ברורות, בחרו באתר באזפיד להתמקד בכותרת "וידאו של ערבים ויהודים מתנשקים הוסר מפייסבוק". במהלך הכתבה פרס כתב חדשות העולם של באזפיד הייז בראון את סיפור פסילתו של הספר של רביניאן מתכנית הלימודים. "אך אם תרצו לצפות בוידאו בעמוד הפייסבוק של טיים אאוט, מזלכם אזל", נכתב בכתבה. "הוא הוסר וטיים אאוט אובדי עצות בנוגע לסיבה".