"ברור שקראו לי 'ילד' הרבה, ולא רק שם. עבדתי קשה כדי להוכיח את עצמי"

שון קרול, בן 23, מסעדן שעובד כרגע על פרויקט חדש, עושה ריקליימינג להיפיות

10 בנובמבר 2016

סטטוס

רווק

גיל

23

תעסוקה

מסעדן, עובד כרגע על פרויקט חדש

מאיפה אתה במקור ומתי הגעת לתל אביב?

"תל אביבי במקור. גדלתי במזא"ה־רוטשילד, עכשיו אני גר בדרום תל אביב".

איך הגעת לעסוק במסעדנות?

"אני עובד במסעדות מגיל צעיר מאוד והתקדמתי לאט לאט משטיפת כלים למטבח ומשם להיות ברמן ומשם להיות אחמ"ש וכן הלאה. אימא שלי נפטרה באמצע השירות הצבאי שלי והייתי צריך לעבוד גם כדי לפרנס את עצמי ולשלם שכר דירה".

ספר על העבודה הראשונה שלך.

"מקום שכבר נסגר מאז, משהו בין פיצרייה למסעדה עירקית בנחלת בנימין. משם זזתי והתקדמתי להרבה מקומות אחרים. לקראת סוף התיכון כבר הייתי מספיק מנוסה, הפסקתי עם המטבח ועברתי לעסוק באנשים. עבדתי ברונימוטי, ברפאל, בקיוטו סלסה, הייתי מנהל ערב במועדון התחת, עבדתי בהקמה של שיפודי אירופה, של הנורמן, של הבר במלון בראון, ועד לפני שלושה שבועות התעסקתי בעיקר בבריין פריז, הפופ אפ של פרנץ' 57 ברוטשילד־הרצל".

איך מגיעים להקמה של מסעדות בגיל צעיר כל כך?

"חלק גדול מהעובדים במסעדות בתל אביב הם סטודנטים או בכלל אנשים שהם בדרך, באמצע משהו אחר, זה יוצר הזדמנויות למי שרוצה ויכול להתקדם, לאט לאט. אני מאוד אוהב אנשים וכנראה זה מה שעושה אותי טוב בתחום הזה".

זלזלו בך או מזלזלים בך בגלל הגיל?

"כשאתה עובד במסעדה כמו רפאל בגיל 16 יש עניין של היררכיה בתוך המטבח, אז ברור שקראו לי 'ילד' הרבה, ולא רק שם. עבדתי קשה כדי להוכיח את עצמי".

מה החלום שלך?

"אף פעם אין לי תשובה טובה למה אני רוצה להיות כשאהיה גדול. אני מקווה שזה לא יהיה המקצוע שלי לנצח, אבל אני רוצה להמשיך להתעסק עם אנשים בצורה כלשהי. בסך הכל אני רוצה להיות איש טוב ולהתפרנס בכבוד בעיר שלי".

אתה מסיים הרבה פוסטים בפייסבוק ב#אהבהמביאהאהבה. מאיפה זה הגיע?

"כי אם אפשר אז למה לא. מהצבעוניות והפלורליסטיות של תל אביב, היכולת לגדול ולהתפתח בלי לפגוע אחד בשני. בהתחלה זה היה סתלבט עליי קצת, היו עוקצים אותי שאני היפי למרות שאני לא ממש. בסוף עשיתי לזה ריקליימינג".