"הקהל שבא לספרייה משקף את הרבגוניות של תל אביב, יש כאן מכל וכל, בדיוק כמו אופי העיר"

יעל דינר, 56, נשואה + 3, ספרנית בבית אריאלה. לכבוד שבוע הספר - הכירו את אחת הספרניות העסוקות בעיר. שש..

יעל נידר (צילום: איליה מלניקוב)
יעל נידר (צילום: איליה מלניקוב)
13 ביוני 2017

 

שם: יעל דינר

גיל: 56

סטטוס: נשואה + 3

תעסוקה: ספרנית בבית אריאלה

מאיפה את במקור ומתי הגעת לתל אביב?
"הגעתי לארץ בגיל צעיר עם ההורים שלי וגרנו בחיפה. בצבא שירתתי ושירתי בחיל הים, וביום שהשתחררתי עברתי לתל אביב. המעבר לעיר היה אחד הדברים הכי טובים שקרו לי, אני מאוהבת בה. עזבתי אותה בעבר כדי לגדל את הילדים שלי בבית עם חצר, אבל לאחר שגדלו ועזבו את הבית החלטנו לחזור לעיר".

ספרי לי על הדירה הראשונה שלך בעיר.
"גרתי ברחוב אלכסנדר ינאי, עם החברה הכי טובה שלי מחיפה. זה היה תענוג מכל הבחינות. חגגנו את העיר, חרשנו אותה ובילינו שעות בים. זה לא שהים חסר לנו קודם, בכל זאת אנחנו מחיפה, אבל אין כמו הים של תל אביב. היום אני גרה באזורי חן ומתכננת לחזור לצפון הישן בקרוב, זה המקום שלי".

איך הגעת למקצוע הספרנות?
"זו הקריירה השנייה שלי, בעברי הייתי בכלל מעצבת פנים. לפני שמונה שנים למדתי מידענות בבית ברל, ומשם הגעתי למקצוע הספרנות. תמיד אהבתי ספרים, איכשהו הספרנות משלבת את כל הדברים שאני אוהבת. אני עובדת עם קהל ואני יכולה לתרום מהידע ומהיכולות שלי בצורה המרבית והרחבה ביותר. הספרייה זה מקום של תרבות, של מפגש אנושי, בשבילי זהו מושלם".

אנשים עדיין שואלים ספרים?
"אני לא מכירה את הסטטיסטיקות, אבל מתוך הניסיון שלי כאן בבית אריאלה, בכל יום נרשמים מנויים חדשים. אנשים מגיעים לכאן בלי סוף – ילדים קטנים, נוער, אימהות, סטודנטים וחוקרים. הקהל שבא לספרייה משקף את הרבגוניות של העיר, יש כאן מכל וכל, בדיוק כמו האופי של העיר".

מה הספר האחרון שקראת?
"יש לי ליד המיטה ערמה לא קטנה, אני קוראת בדרך כלל כמה ספרים במקביל. עכשיו אניי קוראת את 'הבחורים של קלה' של אדיבה גפן, 'צינורות' מאת אתגר קרת, ביוגרפיה של בלזק וספר בשם "היקים ותיאטרון העברי" מאת תום לוי".

יש על ספרניות סטיגמה, דמות מאוד סטריאוטיפית שרק מחפשת לעשות "ששש".
"זה היה בעבר. אני בין הספרניות המבוגרות יותר בבית אריאלה. הספרניות שלנו צעירות, יפהפיות, חייכניות. יש פנים אחרות לספרייה. עם זאת, יש אזורים שקטים שמיועדים ללימודים, ושם עדיין נשמעים קולות 'ששש..', אבל באולמות ההשאלה בהחלט אפשר לדבר".

מה הדבר הכי תל אביבי בעינייך?
"הרבגוניות והפתיחות של העיר. העובדה שלכל אחד יש את התל אביב שלו, יש פה פתיחות לרעיונות חדשים. אם יש מקום אחד שאני אוהבת מאוד, זו הטיילת. חווית הרכיבה על האופניים לצד הים ממלאת אותי אנרגיות. גרתי בהרבה ערים אחרות, גם בחו"ל וגם בארץ, יש לי למה להשוות – אין כמו תל אביב".