"תל אביב עיר חילונית לחלוטין רק מבחינה חיצונית"

שניאור שניאורסון, 41, שליח חב"ד בסניף רמת אביב שמאמין שתל אביב לא רחוקה מהדת כמו שנדמה

שניאור שניאורסון (צילום: איליה מלניקוב)
שניאור שניאורסון (צילום: איליה מלניקוב)
12 בינואר 2017

שם: שניאור שניאורסון

גיל: 41

סטטוס: נשוי + 3

תעסוקה: חב"דניק בסניף רמת אביב

מאיפה אתה במקור ומתי הגעת לתל אביב?

"גדלתי בכפר חב"ד עד גיל 15, אז נסעתי לארצות הברית ללמוד תורה אצל הרבי מילובביץ'. משם המשכתי לשליחות של חמש שנים במלבורן, אוסטרליה, בבית חב"ד. כשהרב שלי ביקש ממני לחזור לארץ הוא שיבץ אותי בסניף רמת אביב, ומאז אני כאן בעיר".

ספר על הדירה הראשונה שלך.

"הדירה שלי הייתה ברחוב שמעוני ברמת אביב הירוקה. דירה ברחוב שקט בשכונה חילונית".

אתה מסתובב זה שנים על אופניים ברחבי רמת אביב וצועק שהמשיח מגיע. דרך מעניינת להפיץ את המסר.

"המטרה של כל שלוחי חב"ד היא להפיץ אהבת חינם, זה המסר שאני מאמין בו וזוהי עבודת חיי. הגאולה נמצאת מאחורי הפינה, והקשיים שאנחנו חווים כעם הם כמו צירי לידה. זה כאב שבסופו מחכה משהו נהדר ומתפקידי להפיץ את הבשורה. אני בוחר באופניים כי עיקר עבודתי ברמת אביב וזה השינוע הכי נוח והפרסום הכי טוב. איכשהו נוצר מצב שזה נהיה קצת איקוני".

ברמת אביב יש התנגדות רבה מצד התושבים לגבי התיישבות דתית בשכונה, חלקם אפילו הקימו את הארגון רמת אביב חופשית. מה אתה אומר להם?

"האמת שאני חבר של כל הפעילים. הם מפחדים ממשהו אחר, לא מחב"ד. הם מפחדים מכפייה דתית ושהגל של חב"ד יביא דתיים קיצוניים יותר. בתקשורת מראים כמה משוגעים וקיצוניים יש, אבל זה לא כלל האוכלוסייה הדתית. כמה שזה מצחיק, אני בקשר טוב עם הפעילים בשכונה. הם נחמדים, מנומסים, שכנים טובים ומצליחים להעביר את המסרים שלהם בצורה הכי נעימה שיש".

מה דעתך בנוגע לתל אביב ודת? הרי תל אביב היא בעיני תושביה הבועה החילונית של ישראל.

"תל אביב היא חילונית לחלוטין רק מבחינה חיצונית. בשנים שאני גר כאן פגשתי המון אנשים מקועקעים, תל אביבים, שהחיצוניות שלהם רחוקה מדתית אך הם קרובים יותר לאלוקים ובעלי קשר אינטימי איתו הרבה יותר מאנשים בעלי סממנים חיצוניים דתיים. תל אביב היא גם עיר מאוד מחבקת ומאוד מחוברת לחגים שלה. בחנוכה האחרון כשחילקתי חנוכיות והדלקתי נרות ברחוב קיבלתי רק תגובות חיוביות. גם בצפון וגם במרכז".

מה המקום האהוב עליך בעיר?

"אני אוהב את כל תל אביב, אבל בזמן האחרון המקום האהוב עליי הוא מרכז שוסטר. מאז שעברתי לאזור אני מסתובב שם הרבה ומרגיש חיבור מאוד גדול וכבוד הדדי בין הקהילה הדתית בשכונה לקהילה החילונית".