אז מי פה החיה?

ההרצאה של גארי יורופסקי הקוראת לטבעונות היא ההרצאה הנצפית ביותר בישראל. עודד כרמלי חושב שחוסר המוסריות האמיתי הוא לשקר

10 בדצמבר 2013

חברים, אם ההרצאה של גארי יורופסקי היא "ההרצאה הכי טובה ששמעתם אי פעם", הרשו לי לנחש שזו גם ההרצאה היחידה ששמעתם אי פעם. יתרה מכך, אם צפיתם בהרצאה של גארי יורופסקי בלי לגלגל עיניים, לקשת גבות ולסתום אפים מכמות החרא שפוגעת במאוורר חדר ההרצאות של ג'ורג'יה טק, הרשו לי לנחש שבבחירות האחרונות הצבעתם למפלגת קדימה ובבחירות הבאות תצביעו ליאיר לפיד. או לג'ורג' קוסטנזה. תלוי מי ינפנף גבוה יותר בידיים.

מה עליי לחשוב על עמי ישראל, שההרצאה הנצפית ביותר בתולדותיו – הרצאה שצפו בה כבר 400 אלף ישראלים – אינה אלא מופע אורקולי של שרלטנות, פסאודו מדע ודמגוגיה? מילא האמריקאים, שארבעה מכל חמישה מהם משוכנעים שממשלת ארצות הברית מסתירה מהם מידע על עב"מים, אבל הישראלים? נשגב מבינתי כיצד הצליח הכזבן הזה לשכנע חצי מיליון ישראלים כי "לבני אדם אין תיאבון מולד לבשר", ושאנחנו אוכלים בשר אך ורק בגלל מסע פרסום שקרי של "תעשיית הבשר והחלב".

על "ציידים־לקטים" שמעתם? אז זהו, שהבשר זה הקטע של ה"ציידים" שם. בעצם יש עצמות ארכיאולוגיות חד־משמעיות המעידות על אכילת בשר כבר לפני 2 מיליוני שנה. פירושו של דבר שבני אדם אכלו בשר עוד לפני שהם היו לגמרי בני אדם. מה אתם חושבים שעשינו באותם כלי אבן, שיחקנו רמי קוב אל תוך הלילה? חברים, אבותינו היו מפצחי עצמות, אוכלי נבלות ושואבי מוח עצם.

"מבחינה פיזיולוגית", אומר יורופסקי, "בני האדם הם למעשה 100 אחוז הרביבורים – אוכלי צמחים". למעשה יורופסקי הוא 100 ברביבורי אחוז – מברבר בשכל. אנחנו אומניבורים, אוכלי כל, והוכחות מסוג "אין טפרים בידיים אנושיות, וטפרים הם סימן היכר של קרניבורים ואומניבורים", רק מוכיחות שאנחנו באמת נאכל כל שטות.

ובכן, בחודש הבא ינחת יורופסקי בישראל, וזאת אף על פי שאין לו נוצות בידיים – סימן ההיכר של ציפורים. אה, הוא טס במטוס? נו, אם כך הוא יכול גם לחתוך שניצל בסכין.

אבל יורופסקי שונא כלים בפרט וציביליזציה בכלל. במהלך קלאסי של אנטי מודרניזם הוא מציע לחזור לעריסה כדי לברר מה "טבעי" לאדם.

"תמצאו ילד בן שנתיים ותניחו את הילד בעריסה יחד עם ארנבון ותפוח. אם הילד משחק עם התפוח ואוכל את הארנבון… אני אוכל כריך סטייק לפני כולם". וואלה. ומה בדבר ארנבון ותפוח אדמה? תפוח אדמה לא מבושל, כמובן, כמו הארנבון הלא מבושל. יודעים מה, אם הילד ההרביבורי שלכם אוכל תפוח אדמה לא מבושל, אורז לא מבושל או חיטה לא מבושלת – אני מבטיח לאכול סלט קינואה.

מילא הניסיון לשכתב את ההיסטוריה והביולוגיה שלנו, או הניסיון הנואל עוד יותר להגעיל אותנו עם הצהרות כגון "ביצה היא וסת של תרנגולת" (היא לא, כי תרנגולת היא לא יונק, כך שאין לה רחם או וסת), או "דבש הוא קיא של דבורים" (הוא לא, כי לדבורים אין בכלל קיבה). מה שבאמת מכעיס אותי הוא הניסיון להציג אותי – אוכל הבשר, החלב והביצים – כאחראי לכל הרעות החולות בעולם.

יורופסקי, אין רעב בעולם כי את רוב הדגנים אוכל הבשר שאני אוכל אחר כך. תפוקת הדגנים לבדה יכולה לספק 3,500 קלוריות לכל אחד מאיתנו בכל יום. אם נוסיף לדגנים את הירקות, הפירות, הבשרים והדגים נגיע לשני ק"ג מזון ביום לכל איש ואישה בכדור הכחול. הודו, למשל, היא שיאנית העולם ברעב עם 200 מיליון אזרחים רעבים, כשאותה הודו היא גם יצואנית המזון הגדולה בעולם. אם יש רעבים בעולם, יורופסקי, הם רעבים אך ורק מפני שיש מרעיבים בעולם.

לבסוף, אל תאשים אותי במחלות הסרטן של קרוביך. גם אל תאשים את קרוביך במחלות הסרטן שלהם. "כולם חולים – זה בטח בגלל הבשר"? לא, זה לא בגלל הבשר. כולם חולים פשוט כי כולם חולים, כי לצערי עוד לא נולד המניאק שלא מת בסוף. להפך, כולם חולים יותר מפני שכולם חיים יותר, וכולם חיים יותר בין היתר בזכות התזונה שאתה כה מתעב. חבוב, אתה חושב שזה לא מוסרי לאכול בעלי חיים? סבבה, אבל זה גם לא מוסרי לשקר לבני אדם.