מתווה הכותל ושביל ישראל: תחליפו ביניהם, והכל יסתדר

סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
5 ביולי 2017

 

1. 
מר אל, כאן אנה פרנק (מתוך סדרה: פניות מיותרות לגיבורי-על לא פעילים)

2.
אומרים שהיה פה שמח לפני שנולדתי. ואני אומר, זיבי, היה עוד יותר דיכאון. אבל אחרי שאני אמות תהיה חגיגה, כי אני מדכא לאנשים את הצורה עם אמירות קשות. וגם עם ביצים קשות, אבל האמירות יותר קשות, כי אין לי את השעון שלוש דקות הזה. אז הביצים לפעמים יוצאות ככה-ככה (דן בהדן, מנכ"ל תאגיד בהדן ליצור אמורפיה תרבותית, מיסודו של מוטקה בהדן – האדם האחרון שקוראים לו מוטקה ושעדיין יכול להשתין בכוחות עצמו. כלומר, הפיליפינית מכוונת לו, אבל את השאר הוא עושה לבד)

3.
אנחנו לא בפוליטיקה כדי להתעלם מבעיותיהם של אנשים; אנחנו בפוליטיקה כדי לטפל בהן (מרגרט תאצ'ר, 1979. ובמחשבה שניה:)

4. 
חלק גדול מהצרות שלנו נובעות מהעובדה שאנשים מצפים שפוליטיקאים יפתרו להם את כל הבעיות (מרגרט תאצ'ר, 1985)

5. 
בפריז כל הנשים יפות.
באיזמיר כל הגברים טובים בשש בש.
בדיסנילנד כל הילדים עומדים יפה בתור.
ורק בישראל אף סטריאוטיפ לא מחזיק מעמד יותר מעשור. זאת לא מדינה – זה מפעל ליצור אמורפיה תרבותית. בגלל זה מוטקה בהדן נהיה מיליארדר (ויש הוכחה:)

6. 
הנה, עובדה: אפילו את אולמרט הפכתם למסכן כדי לשחרר אותו, ובשניה שהשתחרר – התחלתם שוב ללכלך עליו. לא רוצה לחשוב מה יהיה כשאשתו תמכור במאה אלף שקל עוד ציור עם ביצה. ביצה קשה, כמובן. קשה מאוד לצייר עם ביצים רכות. לי במיוחד קשה, כי אין לי את השעון הזה – אבל אני חוזר על עצמי (דן בהדן. ויש וידוי:)

7. 
הפעם הראשונה שחזרתי על עצמי היתה אחרי רצח רבין. הפעם הראשונה שחזרתי על עצמי היתה אחרי רצח רבין. אופס – טעיתי, זאת הפעם השניה כבר. כמו שאמרה גולדה מאיר: אכן מחדל (ויש הרהור מאישיות בינלאומית:)

8. 
סינטרה מת. אלוויס מת. דין מרטין מת. היכרתי את כולם. אני לא חושב הרבה על המוות, אבל בכל זאת… (טום ג'ונס. ומה מוזר? שהוא אמר את זה לפני המון שנים. אולי הוא פשוט עבר את התקופה הזאת שמתים).

9. 
לא רק שמגרשים את נשות הכותל, גם עושים חמסין? תנאי השירות שלי הולכים ומידרדרים (דוב הכותל. ויש פירוט:)

10. 
נשות הכותל הן אולי לא היפות בנשים, אבל הן הכי יפות בכותל, כי הן מאמריקה ומשקיעות בטיפוח, לא כמו הסבתות האלה מש"ס שבאות ובוכות ומבקשות שהנכד שלהן יתחתן עם אשכנזיה, או שדרעי יצא זכאי – שני דברים שלא יקרו בחיים. הראשון, בגלל האפליה הגזענית בחינוך החרדי, השני, גם בגלל האפליה הגזענית בחינוך החרדי: את הספרדים לא מלמדים לגנוב באמצעות עורך דינם ובא כוחם, ידיד המשפחה (דוב הכותל. ונשאלת השאלה: מה הוא בכלל עושה שם? ויש תשובה:)

11. 
מייצר את דבש הכותל, כמובן. לא, זה לא כמו שלימדו אתכם בבית ספר: דבורים מייצרות דבש רגיל, אני מייצר את דבש הכותל. או בוא נגיד שאני קורא לזה דבש. אם אני אקרא לזה בשם האמיתי, יבוא רב הכותל ויגיד שזה אסור בתורה. כאילו שיש לי אופציה אחרת, עכשיו שגירשתם את השאפות הרפורמיות (דוב הכותל)