פיית השיניים – מה המודל הכלכלי שלה? (ויש דרמה:)

סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
11 ביולי 2017

 

 

1.
כי זימנו אותה לאיגוד רופאי השיניים ואמרו לה, את הורסת לנו את הענף. את לא אמורה לתת כסף עבור כל שן שאת לוקחת, את אמורה להוציא חשבונית (ויש גילוי מהמם:)

2.
הרבה אנשים לא יודעים שפיית השיניים היא בעצם רופאת שיניים שאיבדה את רשיונה, שבאה בלילה ועוקרת שיניים ללא שום צורך. הכסף שהיא משאירה מתחת לכרית זה רק הקנס שהסתדרות רופאי השיניים מטילה עליה, כל פעם שהיא עוקרת בלי רשיון. היא היתה צריכה להפסיק עם זה מזמן, אבל היא כמו אמ־פמ בשבת: מעדיפה לשלם את הקנס (ויש הסבר, למה המדור מתעסק בעניינים שוליים כאשר ברגעים אלה ממש אבי גבאי מתקשר לעצמו כדי להיות בטוח שהוא אמיתי, נתניהו מחפש עורך דין חדש, ובמקביל נשלמות ההכנות למלחמה באוגוסט. ואגב אוגוסט:)

3.
אם אכן תהיה מלחמה, כל מה שצריך זה לשים מזגן ליד כל מנהרה שיוצאת מעזה. הם פשוט יעצרו לידו ולא יזוזו מטר. המפונקים האלה, עם כל הטענות שלהם, "אין לי חשמל, אין לי חשמל", אפילו מזגן לא צריך בשבילם. שים להם כמה סינים עם קרח בכיסים, יהרגו אותם רק בשביל התחתונים הקרים (וחזרה להסבר המובטח:)

4.
ובכן, המדור נטפל השבוע לעניינים שוליים, כי כל שאר כוחות הנפש היו עסוקים בלהתלבט בין אבי גבאי לעמיר פרץ, שהתחרו מי משניהם מרוקאי מספיק כדי לשכנע מרוקאים ימנים להצביע לשמאל, כי השמאל הוא פלורליסטי ולא מסתכל על עדות. זאת אמנות (אז ברשותכם נחזור לדבר על פיות, יותר מכובד:)

5.
למרות שהיא עושה עבודה דומה, ולא פחות חשובה, פיית התוספתן לא זוכה לתהילה. אולי בגלל שהיא לא משאירה כסף על הסדין בבית חולים (שלא לדבר על פיית הידיים, שמאז טרומפלדור אף אחד לא רוצה לשמוע ממנה)

6.
אם הייתי צריך להטריח את עצמי במחשבה על הנושא, הייתי נוטה להעריך במיוחד את אלה שמצליחים ליהנות מההדר המכובד של מצבותיהם, בעודם בחיים. אלה המפיקים הנאה אמיתית מלראות את הפנים המתות של עצמם, חקוקות בשיש. מאושר האדם שיכול לענג את חושיו בדבר כה חסר תחושה כמו המוות (מישל דה מונטיין)

7.
חבר שלי הצביע לאבי גבאי. טוב, הוא לא ממש חבר, יצאנו כמה פעמים עד שהשבוע גיליתי את זה והעפתי אותו, כי אני יודעת שבמהלך השנה הקרובה הוא יגיד לפחות מאתיים פעם "אבי גבאי", ומתישהו אני אצטרך להרוג אותו. ועד שיצאתי זכאית מהרצח הקודם, כי השופט הסכים איתי שעברתי טראומה: גיליתי שלאקס שלי היה חשבון פייסבוק סודי שבו כתב בלי הפסקה "מוחכוורת" (רונית כרמלי, עדיין רווקה)

8.
להרבה ציפורים קוראים על שם הצליל אותו הן מפיקות. דגים, לעומת זאת, צריכים לקבל בהכנעה את השמות המוענקים להם (שרה מנגוסו)

9.
רק רציתי להבהיר: החבר שלי, שהצביע לאבי גבאי? לא עשה את זה מאידיאולוגיה. הוא רק רצה איזשהו אבי, וזה היה היחיד ברשימה. "אבי," הוא אמר, "זה שם של אחד שאפשר לסמוך עליו. הנה, אבי דיכטר – ראש השב"כ. אבי ניסנקורן – ראש ההסתדרות. אבי אבי רכב ישראל ופרשיו – בחיים לא היה נכנס לתנ"ך אם היה איציק איציק רכב ישראל ופרשיו."

ראיתם אידיוט? ואני עוד הייתי בטוחה שהוא בחור רציני, כי קוראים לו אבי (רונית כרמלי, עדיין רווקה)