קאן נולדתי: וניה הימן מספר על ההצלחה בניו יורק

וניה הימן, אחד מ־50 האנשים הכי יצירתיים בעולם כרגע, כבר יודע איפה מוצאים קרואסון בניו יורק

וניה הימן. צילום: יעל פרידלנדר
וניה הימן. צילום: יעל פרידלנדר
22 בינואר 2015

את היצירות שלהם אתם בוודאי מכירים:

רועי כפרי פרץ לרשת עם "חתולונובלה" ועומד מאחורי סרטוני "ניצה ולחם" (עם ניב מג'ר), וניה הימן ביים עשרות קליפים לאמני אינדי ומיינסטרים, ושיתוף הפעולה בין השניים הניב את סדרת המערכונים "בקיצור" שזכתה לפינה ב"ארץ נהדרת", ולשלל סרטוני רשת עם ויראליות של הרפס. כבר יותר משנה שהצמד הימן־כפרי מתגורר בניו יורק ועובד בחברת הסטארט־אפ INTERLUDE להפקת סרטונים אינטראקטיביים – חברה שהקים יוני בלוך. נשמע מוכר? בשנת 2013 זכה הקליפ האינטראקטיבי שיצרו לבוב דילן בתואר “קליפ השנה" של מגזין "טיים" וגרף פרסים רבים, בהם ארבעה אריות זהב בפסטיבל הפרסום בקאן. הימן, שביים אותו, סומן לאחרונה על ידי מגזין הפרסום “Advertising Age" כאחד מ־50 האנשים היצירתיים ביותר בעולם.

[tmwdfpad]

מה הדבר הראשון שעשית כשהגעת לניו יורק?

"אני מניח שחיפשתי שירותים. אחר כך בטח קניתי קרואסון שוקולד. אני חובב קרואסונים".

מה שונה בניו יורק?
"יש יותר בירוקרטיה ביצירה: דברים זזים אחרת, הכל מסודר, אם כי לא בהכרח בצורה טובה יותר. מה שכן, יש תחושה של הזדמנויות ענקיות מעבר לפינה בכל רגע נתון".

ומה הלאה?

"להמשיך להתעסק בשטויות בכיף שלנו. במקביל, אני מקווה לפתח את הפיצ'ר שלי".