אלפי אלן ("משחקי הכס") לא מאבד את הראש

ציפינו שאלפי אלן, האח של לילי והשחקן המהולל מ"משחקי הכס", יגיע לראיון איתנו עם מנת יתר של דאווין. בסוף התברר שהוא טיפוס ממש קול, ואפילו די מצחיק. לרגל העונה החדשה של הסדרה הכי מדממת על המסך, דיברנו איתו קצת על החיים, על המוות ועל הזין שלו

אלפי אלן. צילום: סיימון האריס
אלפי אלן. צילום: סיימון האריס

אתם לא מצפים מאלפי אלן שיהיה בחור סטנדרטי. הוא הבן של השחקן והמוזיקאי קית' אלן, אח של זמרת הפופ לילי אלן, ובמשך כמה שנים בילדותו היה גם בנו החורג של הקולנוען והקומיקאי הארי אנפילד. את נעוריו בילה בלהיזרק מבית ספר אחד לשני, עד שפצח בקריירת משחק. עכשיו, כשהוא בן 28, הוא מגלם את דמותו של תיאון גריינג'וי בסדרה הפופלרית "משחקי הכס", שתוך ארבע שנים עקפה את “הסופרנוס" ברשימת הסדרות הנצפות ביותר של רשת HBO.

אלן הוא שחקן אינטנסיבי מבחינה רגשית, ואין ספק שהוא כוכב בהתהוות. מתבקש, אם כך, שהבחור יגיע לראיון כשהוא מלא בעצמו.

אבל לא. “אתה הכתב?", הוא שואל כשאנחנו נפגשים מחוץ לסטודיו הצילום. “אני מניח שאני צריך להיות מקצועי… וואו! תקלוט את הגרפיטי הזה!". פתאום הוא מגרד את הרצפה בניסיון להרים פלייר. מאוחר יותר, כשיוביל אותנו לכיכר הוקסטון כדי להראות לנו דירה שפעם גר בה, הוא ירוץ פתאום כדי ללטף כלב (“הוא חמוד! אוי אלוהים, רגע, הוא עומד להשתין"). כשאני מציין בפניו שהוא עומד להופיע על השער של Time Out לונדון, הוא אומר: “כבר אמרו לי שאהיה על שערים של מגזינים וזה לא קרה. זאת לא בעיה, אחי". לא, באמת, אני משיב. אנחנו שמים אותך על השער. “ברצינות? קוּל".

אלן מצחיק. הוא חצוף. הוא סופר ידידותי. הוא רגיל בצורה מפליאה. מי היה מאמין?

זין בהזמנה

כשליהקו אותך לתפקיד תיאון גרייג'וי ב"משחקי הכס", ציפית שזאת תהיה כזאת הצלחה?

"לא ממש. זה טירוף. לפני כמה שנים הייתי באוסטרליה ועצרתי בבית קפה באמצע שום מקום. שני מעריצים של הסדרה הופיעו ואמרו: 'אתה מלונדון, נכון? אנחנו נוסעים לשם לאולימפיאדה ב־2012!'. אמרתי להם, 'מגניב, מה אתם הולכים לראות?'. 'לא, לא, לא', הם אמרו, 'אנחנו קבוצת החתירה של אוסטרליה'. זה היה הרגע שבו באמת הפנמתי את ההצלחה המטורפת של הסדרה".

היו לך רגעים פסיכיים עם מעריצים?

"השיחות די משוגעות. אתה גם מקבל המון אמנות ממעריצים, דברים שלא ייאמנו. אלוהים! אם הייתי יכול להראות לך תמונה שלי שמישהי ציירה – זה מבוסס על הצילומים ל'גרדיאן' שעשיתי לפני כמה שנים. זה כל כך מושלם, אבל משום מה הבחורה החליטה לצייר אותי עם איזה זר פרחים על הראש. זה קורע".

מה אתה עושה עם משהו כזה?

"שמתי את זה בחדר השירותים שלי, כך שכל מי שהולך להשתין יוכל להסתכל על זה. זה עוזר לי לצחוק על עצמי".

ב"משחקי הכס" חותכים לדמות שלך את הפין. זה מוזר לדעת שמבחינת מיליונים ברחבי העולם הפרצוף שלך משדר "חסר זין"?

"מצחיק שזה מה שאנשים זוכרים, אבל באופן מוזר רק גברים מזכירים את עניין הפין. מצחיק לשחק עם זה לפעמים. בכנס בפריז החלטתי לצייר פין שנחתך על ידי מספריים כשביקשו ממני לחתום למישהו. הם אהבו את זה".

ציירת את הפין שלך בשביל מעריץ?

"לא את הפין שלי, את הפין של תיאון גרייג'וי. עולמות אחרים, פינים אחרים".

אלפי אלן ב"משחקי הכס"
אלפי אלן ב"משחקי הכס"

אחותי ואני

כשהתחלת את הקריירה שלך, רוב האנשים הכירו אותך מהשיר של לילי, "אלפי", שבו היא קוראת לך מסטול רציני. זאת הייתה בעיה?

"זה בהחלט ליווה אותי, אבל אף פעם לא רציתי לעצור את החשיבה היצירתית של אחותי. זה בעצם שיר על אהבה, אז אני לא נותן לזה להפריע לי. כן, בקליפ יש בובה שלי מביאה ביד במיטה. אבל מי לא הביא ביד במיטה?".

זה מביך לחיות עם אחות פטפטנית כזאת? לפני כמה זמן היא אמרה שביקשו ממנה לגלם את אחותך ב"משחקי הכס", ואתה הכחשת את זה פומבית. אחרי זה היא טענה שאסרת עליה לדבר על הסדרה.

"אני חושב שזה נושא שאני לא ממש רוצה להיכנס אליו. אבל זה לא נכון שאסרתי עליה לדבר על הסדרה. יש לה קריירה משל עצמה".

המון דמויות של "משחקי הכס" מתות מדי עונה. אתה דואג שאולי אתה הבא בתור?

"אני כל הזמן שואל את דיוויד ביינוף ודן וויס (הכותבים של הסדרה): 'האם אני מת העונה? האם אני מת?', והם רק מושכים כתפיים. למרות שבסוף העונה השנייה קיבלתי תסריט שהיה כתוב עליו: 'בראן יוצא על גבו של הודור והוא חמוש בסכין. תיאון נדקר בלב ומת'. חשבתי לעצמי: מה שיהיה יהיה, ויצאתי לחופשה של שלושה שבועות".

שמור על הפין שלך. אלפי אלן ב"משחקי הכס"
שמור על הפין שלך. אלפי אלן ב"משחקי הכס"

אבל אתה עדיין בסדרה. הם שינו את דעתם?

"בסופו של דבר הם טלפנו ואמרו: 'מה דעתך לחזור בתור זומבי?', ואני כזה: 'כן, זה מגניב', והם אמרו: 'הממ, אוקיי. מה דעתך להיות זומבי ערום? בלי דיאלוג בכלל!'. ואני הייתי כזה, 'נו די כבר!'. והם נקרעו מצחוק. זה הכל היה מתיחה אחת גדולה".

מה הלאה?

"אני לא ממש יכול לדבר על הפרויקטים העתידיים שלי. אני וכמה מחברי הילדות שלי כותבים קצת. אנחנו מנסים לכתוב על ועידות של מעריצים. זה עולם כל כך מוזר ומישהו צריך לדבר עליו".

ספוילרים לעונה 5?

"כולם מתים! אם אתה רוצה שאני אגלה לך דברים, אני אגלה. אבל אף אחד לא באמת רוצה לדעת. אתה רק הורס את זה לעצמך. כשאתה מחפש ספוילרים, מה אתה משיג בעצם? פשוט תעזוב את זה".

"משחקי הכס". החל מ־13.4 ב־4:00 וב־22:00, yes oh