קוסטה ריקה מבעד למצלמה

אין הרבה מקומות בעולם המאפשרים מפגש כה עוצמתי עם הטבע כמו קוסטה ריקה: הרי געש, מסעות בקנו, ציפורים וקופים - קוסטה ריקה מבעד למצלמה

31 באוגוסט 2015

אין הרבה מקומות בעולם המאפשרים מפגש כה עוצמתי עם הטבע כמו בקוסטה ריקה שבמכרז אמריקה. מדינה שבה אפשר ברגע אחד להיות על הר געש וברגע אחר לפגוש תניני ענק; מקום שבו אפשר לצאת למסע בקָנו בשמורת טוֹרטוּגרוֹ (Tortuguero) ולשמוע את קולות הג'ונגל, את קולות הקופים מצמרות העצים ואת קולותיהם של עשרות מיני ציפורים צבעוניות.

בשמורת הר הגעש ארנל – יער העננים של מונטה־וֶרדה (Monteverde) – אפשר לשוטט בגשרים שתלויים בגובה עצום, ואז לרדת אל הקרקע באומגה ארוכה, מפחידה ומרגשת. בבוקר אפשר לשבת לשתות קפה – ולגלות שקוסטה ריקה מגדלת את אחד מזני הקפה האיכותיים בעולם – ולראות מעל ראשנו עשרות קוליברים (הציפורים קטנות בעולם) יונקים צוף, או את הקצאל (Quetzal), הציפור המופלאה בצבעיה הבוהקים.

קוף קפוצ'ין לבן ראש מנגב את פיו לאחר הארוחה. צולם במרחק של כשלושה מטרים מהקוף

צילום: דורון הורוביץ
צילום: דורון הורוביץ

 

טיול בקוסטה ריקה הוא חוויה מרגשת. בשמורות הטבע השונות אפשר לרחוץ בחוף הים, לראות איגואנות עצומות, או לטייל ולצפות בקבוצת קופים, ואז להרים את הראש כדי לגלות נחש פיתון עצום מביט בתימהון בהמולה מטה.

ציפור טוקאן מרשימה ובעלת צבעים ססגוניים במיוחד. מקורה הענק מרשים בגודלו. צולם בעדשת טלה 400-100 במרחק של כשני מטרים

צילום: דורון הורוביץ
צילום: דורון הורוביץ

 

באחד משיאי הטיול יצאתי לצלם את האכלת התנינים המיוחדת, שהמקום היחידי בעולם שבו אפשר לצפות בה היא בנהר הטרקולאס (Tarcoles). אחרי הפלגה לא ארוכה, הוציא המדריך, בחור מקומי, חלקי עוף שהכין מראש. הוא צעד על גדת הנהר, חבט בעוף במים וסימן לתניני הענק, שחלק מהם מגיעים לאורך של 5־6 מטרים, כי הארוחה בדרך – כאשר שלושה מטרים בלבד מפרידים בינינו וביניהם. לפתע נראה במים תנין ענק שהתקדם בנחישות לעברנו. המדריך לא חשש לרגע, והתחיל לשחק עם התנין כאילו מדובר בחיית מחמד.

רק בשמורת טלקולאס אפשר לצפות בהאכלת תנינים במרחק של כמה מטרים. תניני הענק שאורכם יותר מחמישה מטרים מזנקים מהמים לתפיסת חלקי העוף שמוגשים לפיהם. צולם בעדשת זום 135 במרחק של כשלושה-ארבעה מטרים מהתנין

צילום: דורון הורוביץ
צילום: דורון הורוביץ

 

בקוסטה ריקה אפשר למצוא עוד שלל בעלי חיים, בהם מינים רבים של זוחלים ודו חיים נדירים, פרפרים וציפורים בשלל צבעי הקשת, חתולים גדולים ועוד ועוד. אין ספק כי נסיעה לקוסטה ריקה היא המפגש המרגש ביותר שהטבע יכול להציע.

נופי יערות הגשם בשמורת טורטוגרו, שבה הסיורים נערכים בקנו. צולם בעדשה רחבת זווית מתוך הקנו

צילום: דורון הורוביץ
צילום: דורון הורוביץ