משדרגים את הצילום בנייד

חברת miggo פיתחה התקן שיאפשר שליטה מתקדמת במצלמות של המכשירים הסלולריים

23 במאי 2016

בשנים האחרונות הפך הצילום במכשיר הסלולר לעניין שבשגרה. אם בעבר היה צורך לרכוש מצלמות יקרות כדי לצלם, בעידן הסלולרי תתקשו למצוא משתמשים שאינם מצלמים, ורבים אף הפכו את העניין לתחביב של ממש, במיוחד כחלק מהפעילות ברשתות החברתיות.

אף שאיכות התמונה במצלמות הסלולריות השתפרה מאוד בשנים האחרונות, אחת המגבלות המשמעותיות שנותרו בהשוואה למצלמות הייעודיות היא נוחות הצילום והארגונומיה של המצלמה. מצלמות ייעודיות בנויות לנוחות מרבית באחיזה. הן מצוידות בכפתורים פיזיים נוחים ובידית אחיזה המאפשרת, בחלק מן המצלמות, צילום ביד אחת ובמרבית המצלמות ניתנת שליטה טובה ומהירה על תכונות הצילום השונות.

אנשי החברה הישראלית miggo החליטו לפתח פתרון שיאפשר למשתמשי מכשירים סלולריים (בשלב ראשון מכשירי אייפון בלבד) למזג בין הנוחות שבשימוש במכשיר הסלולרי והארגונומיות והשליטה המתקדמת של מצלמות ייעודיות. ההתקן שאותו פיתחה miggo מכונה Pictar והוא הועלה כפרויקט גיוס המונים באתר קיקסטרטר, שם הספיק לגייס, נכון לזמן כתיבת שורות אלו, כ־200 אלף דולר (פי שניים מסכום המטרה שנדרש להשלמת הפרויקט).

בניגוד לעזרים אחרים לצילום עבור מכשירים סלולריים הנמצאים כיום בשוק, ה־Pictar איננו הֶתקן פסיבי אלא משלב אלקטרוניקה בתוך מעטפת פלסטיק ארגונומית וכן משדר בטכנולוגיה ייחודית וחסכונית בחשמל המתקשר עם מכשיר הסלולר כדי להפעיל תכונות שונות – שינוי מהירות תריס, פיצוי חשיפה, מיקוד, זום, הקלטת סרטון וידיאו או תמונה, ועוד. כל זאת באמצעות שימוש בחמישה כפתורים וגלגלות שליטה הממוקמים על פני ה־Pictar והופכים אותו לתוסף המגשר על חלק מן הפער שבין הצילום הסלולרי לצילום במצלמות ייעודיות.

כדי ללמוד יותר על Pictar ערכנו לאחרונה שיחה עם גיא ספרוקט, מייסד־שותף ומנהל השיווק של חברת miggo.

מי היזמים שמאחורי Pictar?

"את חברת miggo הקימו אלונה קומסקי, אוהד כהן, רפי דוד, יובל קמפ ואנוכי. הצוות שהקים את חברת miggo עבד כולו יחד בעבר בחברה ישראלית מצליחה שנקראה KATA אשר עסקה בעיצוב ובייצור של תיקי מצלמות שנמכרו ביותר ממאה מדינות בעולם. אחרי 15 שנים של עבודה יצירתית ומעניינת נרכשה החברה על ידי תאגיד בריטי שהחליט לפני כשלוש שנים לסגור אותה ולשלוח 80 עובדים מסורים הביתה. מכיוון שצברנו ידע וניסיון עצום במהלך עבודתנו ב־KATA, החלטנו להקים חברה חדשה שתמשיך מהמקום שבו KATA הפסיקה, וכך נולדה miggo.

"בחרנו למקם את משרדי החברה בכפר אבו גוש השוכן סמוך לירושלים. עד היום פיתחה החברה מגוון מוצרים הפונים לקהל הצלמים, כולל תיקי צילום מעוצבים עמידים לגשם, חצובה גמישה מתקדמת ועוד".

למה נועד ה־Pictar  ומה הן יכולותיו?

"Pictar נועד לעשות רק דבר אחד – לשפר את חוויית הצילום בסמרטפון, כדי לקרב אותה ככל האפשר לחוויית הצילום במצלמה ייעודית מתקדמת. כולנו מצלמים בלי הפסקה באמצעות הטלפון שלנו והסיבה פשוטה – המכשיר תמיד איתנו. יצרני המכשירים הניידים משקיעים מיליארדי דולרים כל שנה בשיפור מתמיד של המצלמה המותקנת במכשיר, ואכן איכות התמונות עולה בהתמדה. אבל לא הכל מושלם – ראשית, בגלל המבנה הדק של הטלפון לא נוח להחזיק אותו כשאנחנו מצלמים. שנית, כדי לנצל את כל היכולות שהיצרנים הטמיעו במצלמה אנחנו נאלצים לדפדף בתוך אינספור תפריטים, וזה לא ממש יעיל בזמן הצילום עצמו.


"Pictar מציע ידית מעובה לאחיזה יציבה, אפילו ביד אחד, וחמישה כפתורים חיצוניים המאפשרים לצלם או לצלמת לשלוט בצורה קלה ואינטואיטיבית בכל מאפייני המצלמה. אפשר בקלות רבה לשלוט בחשיפה, להפעיל את הזום, להעביר למצב סֶלפי, לנעול את הפוקוס על נקודה מסוימת, לעבור בין מצבי צילום קבועים מראש ועוד. כמו כן מתאפשר חיבור של חצובה ואמצעי תאורה כגון פנסי לֶד. הוא מגיע עם רצועת יד לאבטוח ותיק נשיאה מרופד ואפשר להוסיף לו גם רצועת צוואר".

במה שונה Pictar מעזרים אחרים בשוק המיועדים למכשירי אייפון?

"בניגוד לעזרים אחרים, Pictar מציע שילוב של ידית אחיזה/גריפ נוח והרבה יותר אפשרויות שליטה במצלמה. התוצאה היא חוויית צילום המתקרבת לצילום במצלמה 'אמיתית'. כמו כן, קל לחבר את המכשיר אל הטלפון באמצעות מנגנון קפיץ מכני, כך שאינו חייב להיות מחובר בקביעות אלא רק בזמן הצילום עצמו".

כיצד עובדת התקשורת האלחוטית בין המכשיר לאייפון?

"כשניגשנו לפתח את Pictar היה לנו חשוב שהמוצר יתאים לכמה שיותר סוגי טלפונים, כדי להוזיל את עלות היצור ובסופו של דבר את המחיר לצרכן. מכיוון שיש היום בשוק אינספור דגמים וגדלים של טלפונים היה לנו ברור שהחיבור בין Pictar לטלפון חייב להיות אלחוטי. האופציה המתבקשת הייתה שימוש בטכנולוגיית ה־Bluetooth אבל גילינו שהטכנולוגיה הזו צורכת הרבה חשמל מהסוללה של הטלפון ושל ה־Pictar.

"הפתרון הבלתי צפוי הגיע מטכנולוגיה חסכונית מאוד באנרגיה, המשתמשת בתדרי קול אולטר־ סוניים שאינם נשמעים על ידי בני אדם (בתחום של כ־20,000 קילוהרץ ומעלה) כדי לשדר אותות קוליים המפעילים בסופו של דבר את מצלמת הטלפון באמצעות האפליקציה והמיקרופון של המכשיר הסלולרי. זוהי טכנולגיה ייחודית לנו ואנחנו מחזיקים בפטנט עליה.

"לפי הבדיקות שערכנו, באמצעות סוללה יחידה ה־Pictar מסוגל להחזיק בין 4 ל־6 חודשים של שימוש יומי ממוצע לפני שיהיה צורך להחליף את הסוללה, זמן ארוך משמעותית מזה שהיה מתקבל לו היינו משתמשים בטכנולוגיית Bluetooth למשל".

מדוע בחרתם בקמפיין גיוס המונים בקיקסטרטר?

"בחרנו להיעזר בפלטפורמה של קיקסטרטר, בפעם השלישית בתוך שנתיים, משני טעמים עיקריים: הראשון – עבור חברות קטנות יחסית או עבור יזמים עם רעיון גדול וכיסים לא עמוקים, קיקסטרטר מהווה דרך פשוטה יחסית לגייס, עוד לפני שלב הייצור, סכום כסף משמעותי המשמש לסיום הפיתוח של המוצר, לייצורו ולהבאתו אל הצרכנים. זו דרך נהדרת  להפוך חלום למציאות, שרבים בכל עולם משתמשים ונהנים ממנו – ולשמחתנו גם אנחנו. השני – צריך להבין שה'תומכים' שלנו בקיקסטרטר מאמינים בחברה ובמוצר ומוכנים לשלם מראש אף שהמוצר עדיין לא קיים. בעקבות כך נוצר קשר הקרוב לשיתוף פעולה בין היזם לבין הקבוצה שתומכת בו, קשר המאפשר דיאלוג מעניין ופורה. אנחנו מקבלים מדי יום הצעות לשיפור ובקשות שמגיעות ישירות מהתומכים שלנו. הקשר הזה נפלא עבורנו ומאפשר לנו להביא לשוק מוצר טוב יותר המתאים בדיוק לצרכים של המשתמשים".

האם יש לכם תוכנית להביא לשוק גם מוצר המותאם למכשירים מבוססי אנדרואיד?

"בהחלט! Pictar תוכנן בשלב הראשון למכשירי אייפון בלבד (כל הדגמים החל מהאייפון 4 ועד האייפון 6 פלוס הענק). בשלב הבא נציע גם גרסת אנדרואיד שתתאים לרוב הדגמים הפופולריים".

מתי המוצר צפוי להגיע לשוק ומה מחירו?

"חשוב לנו לציין כי מי שיזמין את המוצר דרך קיקסטרטר יהיה בקבוצת הראשונים שיחזיקו בו. אנחנו מתכננים להתחיל לשלוח את המוצרים הראשונים בסוף נובמבר 2016. המחיר בקיקסטרטר עומד על 90 דולר. מחיר השוק צפוי להיות יקר בכ־10 אחוזים".