Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

דירטי סנצ'ז

הדי.ג'יי והמפיק רוג'ר סנצ'ז אוהב את איביזה, מתגעגע להאוס של פעם ומאמין בטכנולוגיה

22 בספטמבר 2013

בכל סוף חודש מאי נפתחת עונת המסיבות באי הספרדי איביזה, ונמשכת עד לסוף ספטמבר. הדעות אמנם חלוקות לגבי אופי ואיכות המסיבות באי שהפך בעשור וחצי האחרונים למכונה משומנת לייצור יורו – יש מי שעדיין רואים בו מכה של חיי הלילה ויש מי שמאסו במסחריות המוזיקלית שדבקה בו – אך על דבר אחד קשה להתווכח: בכל קיץ מגיעים לשם הדי.ג'ייז הטובים בעולם. רגע לפני שהוא מאייש את עמדת הרזידנט במועדון ספייסקפץ הדי.ג'יירוג'ר סנצ'זלביקור גם אצלנו, ועלה לעמדת האומן 17 במסיבה של הליין "FFF". "איביזה היא כמו בית שני בשבילי", הוא מספר, "זו הזדמנות אמיתית להתחבר למה שקורה בעולם מבחינה מוזיקלית. אני תמיד מדמיין כיצד תיראה הרחבה כשאני מכין פלייליסט לערב שם".

כמו רבים אחרים, גם אצל סנצ'ז התחיל הרומן עם המוזיקה ועם רחבת הריקודים דווקא מהריקוד. "רציתי לנגן ולהפיק מוזיקה שתגרום לאנשים אחרים לרקוד", הוא משחזר, "בהתחלה זה היה בשבילי רק ניסוי, אבל אז התחלתי לראות את התוצאות והחלטתי לפתח את זה יותר". בצעד נועז ובעקבות עצה לא קונבנציונלית מאביו החליט לעזוב את לימודי הארכיטקטורה האקדמיים כדי לתת לאהבת נעוריו הזדמנות אמיתית. העובדה שהתגורר בניו יורק בתקופה שההאוס פרח בה הייתה קטליזטור משמעותי: אחרי זמן לא רב סנצ'ז מצא עצמו מתקלט במועדונים ושמו התנוסס על פלאיירים לצד פיגורות מכובדות כמודני טנגליהודיוויד מוראלס. את הקטעים הראשונים שלו הוציא במחצית הראשונה של שנות ה־90 בלייבל ששמו נהגה בחרדת קודש על ידי כל חובב האוס –"סטריקלי רית'ם". סנצ'ז נחשב עד היום למי שהפך את הלייבל לאחד מהמובילים בסצנת ההאוס האמריקאית. "אני חושב שהסאונד הזה מתעורר מחדש לתחייה עכשיו", הוא מכריז, "כל העידן הזה של הדיפ האוס – הביטים, הסינתים, הגרוב – לאנשים עדיין יש רעב ואובססיה לסאונד הזה".

אבל מה שנחשב היום להאוס התרחק במידהלאמבוטלת ממה שעשיתם אז. איך אתה רואה אותה הולכת שוב אחורה?

"מוזיקת האוס נהייתה גלובלית, יותר יישומית מבחינה מסחרית, אבל באותו הזמן היא רוותה מאמנים מסחריים שהגישה שלהם היא 'אני רואה תנועת אנדרגראונד חדשה שגדלה ומתעצמת וזה מוצא חן בעיניי, אז אני אני אעשה מוזיקה דומה'".

לא ברור היכן סנצ'ז רואה את עצמו ממוקם בקשת של ה"ממציאים" מול ה"מסחריים". מצד אחד, הסאונד של ההאוס הניו יורקי שהמורשת שלו מכה שורשים בכל הז'אנר, לא היה נשמע אותו הדבר בלעדיו. מצד אחר, רמיקסים למדונה, דאפט פאנק, ופרס אמי עלרמיקס שעשה ל-No Doubtוכמובן "Another Chance" להיט הענק שסימפל את להקת טוטו ושחרך את ה־ MTV – לא ממש יכולים להיכנס תחת הכותרת "אנדרגראונד". "האנדרגראונד מרחיק את עצמו מהסאונד של הפופ בגלל שהפופ נעשה יותר ויותר נוסחתי", מסביר סנצ'ז את עמדתו. "חבל שזה מתנהל ככה. בעיניי, אמנים שהם באמת יצירתיים צריכים שיהיו להם שיתופי פעולה עם האנדרגראונד ורק כך הם יוכלו לנסות וליצור את הגל הבא של הסאונד הדומיננטי".

אחרי שנים כה רבות שלתקלוטושל הפקה, האם עדיין מעסיקות אותך שאלות על חדשנות?

"מוזיקה תמיד חייבת להיות מושכת בעיניי במישור הרגשי, כי כל השאר מגיע משם. אני תמיד אנסה למצוא דרכים להפוך את האמנות שלי למורכבת יותר ולטובה יותר. תמיד אנסה להשתמש בטכנולוגיה חדשה".

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה!