בגדי אלימלך החדשים: גדי אלימלך מתכונן לשבוע האופנה. ריאיון

סטייליסט, מעצב או זה שלימד את נינט להתלבש? גדי אלימלך מציין חמש שנים למותג שלו ומתכונן במרץ לשבוע האופנה בו הוא משתתף לראשונה, אז ממש לא מעניין אותו איך תקראו לו

גדי אלימלך. צילום: יולי גורודינסקי
גדי אלימלך. צילום: יולי גורודינסקי
13 באוקטובר 2015

רגע לפני גיל 45, גדי אלימלך מרגיש שהוא לא צריך להוכיח דבר לאיש. בשבוע הבא הוא יחגוג שני ימי הולדת – האחד כ"גדי" והשני כ"גדי אלימלך, מעצב אופנה". לפני חמש שנים בדיוק נולדה הקריירה המקצועית שלו כמעצב, כשחנך את המותג הנושא את שמו. הקרדיט מגיע בין היתר לאחת, נינט טייב. בגילוי לב אינטימי בין ארבע דלתות פח והגה, סיפר אלימלך לחברתו הקרובה ומושא הסטיילינג הפרטי, כי אחרי כמעט 20 שנה נקעה נפשו מלהלביש אחרים בבגדים של אחרים. "הייתי אז בן 39, ואמרתי לנינה שבגיל 40 אני כבר חייב להיות במקום אחר. בא לי לעשות משהו שהוא שלי", הוא משחזר את שיחת המוטיבציה הגורלית, "כמה חודשים אחרי השיחה הזאת חגגתי 40, ב־20 באוקטובר. שלושה ימים קודם לכן חנכתי את הסטודיו".

שבוע האופנה גינדי תל אביב שיתקיים בשבוע הבא מהווה פסגה נוספת בקריירה של אלימלך. לא רק שזוהי הפעם הראשונה שהוא משתתף באירוע הגרנדיוזי ביותר בתעשייה המקומית, למעשה זו התצוגה הראשונה בחייו. אלימלך מקפיד לשמור על דיסקרטיות בכל הנוגע לקולקציה שיציג בה, אך מוכן לספר שתתגלה בה פיסה אחרת מלוח ההשראות שלו, ודווקא מעולם הטבע ולא, נגיד, משנות ה־20, שנהיו מזוהות כל כך עם עיצוביו – יש שיאמרו מזוהות מדי.

"שמעתי את זה פה ושם, אבל לשמחתי אני יודע ממי לקחת ביקורת וממי לא. מעצב חייב להיות נאמן לעצמו. צרי עין יש בכל מקום. הייתי חייב להציב קיר מולי, אחרת בלתי אפשרי לעבוד כשמזמזמים לך כל הזמן באוזניים", הוא מגיב.
לעבודה על הקולקציה החדשה הוא גייס את האמנית והפסלת טל פרנק ואת דורן גינזבורג, בוגרת טרייה של מחלקת הטקסטיל של שנקר. "הטבע הוא אחד ממוקדי ההשראה הכי גדולים בעולם. רוב המעצבים מגיעים בשלב כלשהו בקריירה להתעסק בו ולראות איך עושים ממנו בגדים. החלטתי שאני רוצה לעשות משהו קצת אחר – יצרתי לראשונה הדפסים וניסינו לשחזר תכשיטי בקליט מפעם. גיליתי עולם ומלואו".

לתחום האופנה הוא נמשך מגיל 14, כשהבין שהוא מעדיף לשרבט סקיצות במקום לפתור משוואות בשיעורי המתימטיקה. אחרי שירותו הצבאי בתותחנים העדיף לתפור בגדים במקום למלצר את כרטיס הטיסה שלו לדרום אמריקה, ונרשם למכללת מרים בתל אביב. בתום הלימודים התמחה אצל מעצב האופנה והמוצר הארגנטינאי־ירושלמי ג'רי מליץ, ובהמשך התגלגל אל עולם הטלוויזיה. כשחדר ההלבשה של המסך הפך קטן למידותיו, אלימלך החליט להתמסר לאופנה והפך מהר מאוד לסטייליסט מבוקש. שמו כיכב בהפקות במגזינים ובקמפיינים, חברות אופנה ומשרדי פרסום חיזרו אחר שירותיו, וברקע נינט אחת הראתה לכולם מאיפה משתינה יוצאת ריאליטי ומהו כוחו של סטיילינג מוצלח. אלימלך לא זנח לחלוטין את התחום ולאחרונה השיק עם הקולגות ליאת אשורי ודורין אטיאס אפליקציית הלבשה, ואם תשאלו אותו – כישורי סטיילינג הם נכסיו הגדולים כמעצב.

גדי אלימלך. צילום: יולי גורודינסקי
גדי אלימלך. צילום: יולי גורודינסקי

היום אתה מרגיש שמסתכלים עליך כסטייליסט שגם מעצב, או כמעצב שהוא גם סטייליסט?

"כל אחד יכול להרשות לעצמו לראות אותי איך שהוא רוצה. לאנשים תמיד יהיה מה להגיד. בסופו של דבר, זה לא שעברתי מנגרות להיי־טק. אני עדיין מדבר באותה שפה. לא חסרים מעצבים נהדרים בעולם שהגיעו מסטיילינג, מספיק להסתכל על ניקולה פורמיקטי (המעצב הראשי של דיזל – ר"ו). הוא היה הסטייליסט של ליידי גאגא והיום הוא אחד המעצבים הכי מעניינים בעולם. אני ממשיך לחבוש את שני הכובעים האלה. אני משתמש בידע שצברתי במשך 20 שנה – וזה יתרון עצום שאף אחד לא יכול לקחת ממני. אני מכיר את הגוף הנשי בצורה הכי טובה שאפשר, וזאת נקודת חולשה של מעצבים רבים. הרי בינינו, לשבת ולצייר סקיצות שיישבו טוב על קייט מוס זה אולי מדהים, אבל זו לא חוכמה. אני מקבל עשרות פניות מנשים שהתעשייה בארץ הזניחה אותן. לא תמיד מעצבים מבינים איך לחבר בין הבד הנכון לגזרה, אני רואה את זה גם אצל צעירים וגם אצל ותיקים. הייתי רוצה להקים יום אחד קו לנשים גדולות – גדי אלימלך פלוס".

אתה מרגיש שאתה צריך להוכיח את עצמך למישהו בתעשייה הזאת?

"אני לא מתעסק בזה. אני אדם שקודם רוצה להוכיח לעצמו ולהמשיך להתפתח. יש מעצבים שעובדים 20 שנה ועדיין קשה לזהות את הבגדים שלהם, וזה שמזהים מיד את הבגדים שלי בכל מקום – זה מדהים".

בשנה האחרונה נאלצת להתמודד עם מכת העתקות, בראשן סכסוך מתוקשר עם רשת רנואר שהגיע עד בית המשפט ועוד רחוק מלהסתיים. מה שלום התיק?

"הלכנו לגישור שלא צלח כמובן, כי הם הגיעו נפוחים מחשיבות עצמית. אנחנו נתראה בבית המשפט בנובמבר. חשוב לי לציין שאני לא עושה את זה משיקולים של אגו או של כסף, זה פשוט לא מגניב ולא מכבד. הרגשתי כאילו פרצו לי הביתה ושדדו אותי. נורא נפגעתי. למה אתם מחזיקים מעצבים למען השם? הם אמרו לי 'כולם מעתיקים', אבל מי שלא חווה דבר כזה לא יודע כמה זה צורב לגלות במקרה בקניון בגד זהה שתי טיפות מים לבגד שאתה עיצבת. אני בעיקר רוצה שזה כבר ייגמר ושהצדק ייצא לאור".

גדי אלימלך. צילום: יולי גורודינסקי
גדי אלימלך. צילום: יולי גורודינסקי

זה מה שגרם לך לחפש כיוונים חדשים ולחתוך מהסגנון המוכר שלך?

"בשבוע האופנה עדיין יראו את ה־DNA שלי, אבל בהחלט הרגשתי שאני צריך להתפתח. עם כל הלחץ מסביב ועם העובדה שזאת הפעם הראשונה שלי בשבוע האופנה – אני מאוד משתדל להישאר עם הרגליים על הקרקע. לפעמים מרוב שרוצים להרשים מפשלים, אבל אני מקווה שההזדמנות הזאת תפתח לי את התיאבון לקיים תצוגה בכל עונה כמו שקורה בעולם".

זו גם אחלה הזדמנות ליפול על קניין או סטייליסט מחו"ל, ובסוף למצוא את עצמך מלביש את ביונסה.

"זה פחות מעניין אותי. אולי כבר עברתי את הגיל הזה, אבל כן מעניין אותי לפרוץ בחוץ. אני חושב שיש מקום לבגדים שלי מעבר לים. בסופו של דבר הרבה יותר חשוב לי שימכרו את הבגדים שלי בחו"ל מאשר שביונסה תלבש אותם".

טוב, בכל זאת הגעת מהצד השני של הנהר. הרי את הביונסה של המזרח התיכון כבר הלבשת.

"(צוחק) באמת שזה לא עושה לי את זה. הרבה יותר ירגש אותי להסתובב בפריז ולהיתקל בבגד שלי בחלון הראווה. וזה עוד יקרה".