בדים של תקווה: הקולקציה החדשה של אודליה ארנולד

הקולקציה המופלאה של המעצבת אודליה ארנולד מעניקה פרשנות אופנתית למשרבייה

הקולקציה של אודליה ארנולד. צילום: עמית ברלוביץ
הקולקציה של אודליה ארנולד. צילום: עמית ברלוביץ
13 באוקטובר 2014

בקולקציית אביב 2013 של קום איל פו שאבו מעצבות המותג את השראתן מתרבות האסלאם, ואחד האלמנטים המרכזיים באוסף היה המשרבייה – אותו סבכה מעץ או מאבן המאפיינת אדריכלות מוסלמית קלאסית. זה היה לפני קצת יותר משנה, ואפשר רק לדמיין עם אילו תגובות היו צריכות נשות המותג – שרגילות לחטוף אש – להתמודד לו היו יוצאות עם הקולקציה עכשיו, כשאווירת הפטריוטיזם והכעס מורגשת יותר מתמיד במרחב הציבורי בחסות צוק איתן.

צילום: עמית ברלוביץ
צילום: עמית ברלוביץ

למעצבת הצעירה אודליה ארנולד, שמציגה כרגע קולקציה חדשה המבוססת על אותו אלמנט מבני, צפויים אולי חיים קלים יותר, אף שהקולקציה שלה מוצגת ונמכרת כרגע בבית בנמל. היא איננה מזוהה (לפחות כרגע) עם אמירות פוליטיות, ובאוסף שלה יש משהו עדין ורגיש מאוד, אפילו קליל ואוורירי. על כן לא במקרה ארנולד בחרה מראש להתייחס למשרבייה בהקשר של הפונקציונליות הארכיטקטונית שלה – אוורור והארת הבית, וכן למשמעות שלה עבור נשות האסלאם – היא מותקנת בקומה השנייה שבה מתבצעות על פי רוב עבודות הבית, במטרה לשמור על פרטיותן של הנשים ולהעניק להן חסינות של "רואות ואינן נראות". כמו בקולקציה הקודמת שלה, העבודה החלה מהבדים. המעצבת שבה לשתף פעולה עם אמה, מעצבת הטקסטיל ורדה ארנולד, ליצירת הדפסים דיגיטליים שמפרשים את דוגמאות המשרבייה הגיאומטריות לפרינטים שכמו צוירו בקווים מוארים או בצבעי מים. גוני התכלת, הטורקיז, הוורוד והרקע הלבן לצד הגזרות האווריריות, מעניקים לקולקציה הזו תחושה נעימה של חופש ותקווה לכך שיום אחד הנושא המרכזי שלה לא יעורר באיש קונוטציות שליליות אלא רק מחשבות על יופי, נוחות וסטייל.

להשיג בבית בנמל, האנגר 26 נמל תל אביב