בוטיק חדש למותגי אופנה סקנדינביים נפתח ברחוב ירמיהו

בוטיק חדש בשם Möte מביא את מותגי האופנה הסקנדינביים למרחב הבלתי וירטואלי. ניפגש שם?

זוהר צפוני. Wackerhaus לבוטיק Möte
זוהר צפוני. Wackerhaus לבוטיק Möte

כמו בוגרי שנקר רבים, את השנה שלאחר סיום לימודיה העבירה טל לנגר בסין. בעלי המותגים שם מעוניינים לצוד את בוגרי המוסד הנחשב, שכן הם רואים במעצבים הישראלים עובדים חרוצים שמבינים אופנה מערבית מחד גיסא, ואאוטסיידרים שיכולים לתרגם אותה לקהלים זרים מאידך גיסא. עם החזרה לארץ החליטה לנגר לוותר על בניית מותג אישי.

"תעשיית האופנה בישראל היא קטנה מאוד. יש מעט בדים והייצור יקר", היא מסבירה. "החלטתי לעשות סוויץ'. הבוסית שלי בסין שבה גם היא לארץ מוצאה, דנמרק, והקימה מותג משלה. הדברים שהיא עשתה עניינו אותי ומשם הכל התחיל להתפתח".

לפני כשלושה חודשים היא השיקה בוטיק בשם Möte ("נקודת מפגש" בשבדית) שמתמחה ביבוא מותגי אופנה סקנדינביים בלבד. לנוכח ההד התקשורתי העצום שהעיצוב הסקנדינבי זוכה לו בעשור האחרון, קשה להאמין שעד כה הקונספט הזה התקיים בארץ אך ורק במרחב הווירטואלי, בעיקר כשמדובר בגישה עיצובית פרקטית ולא יומרנית שמתאימה מאוד לדרך שבה תל אביביות אוהבות להתלבש.

תמהיל המותגים שמרכיבים את קולקציית הקיץ בבוטיק מספק צרכים של לקוחות ושל קבוצות גיל שונות, אך בו בזמן שומר על לכידות שמאפשרת לערבב בקלות בין הפריטים וליצור מהם מראות שלמים. במותגים תוכלו למצוא את Stine Goya מקופנהגן, שיוצרת גזרות נשיות מתובלות בפרינטים הומוריסטיים ומעט ילדותיים; את Minimarket ואת House of Dagmar, שכל אחד מהם מעניק פרשנות קרירה ללבוש סקסי – הראשון בשמלות ג'רזי זורמות והשני בפריטים מחויטים עם טוויסט וסריגי קיץ קלים ושקפקפים; את Wackerhuas מקופנהגן, שמציע שמלות וחולצות אריג שיכולות לשמש כפריטי מלתחה בסיסיים, כמו חצאית צלופן שקופה; ואת Bruuns Bazaar, המותג המבוסס והוותיק בחבורה, שגישת העיצוב שלו צנועה ושימושית.

הדבר המפתיע בבוטיק אינו הבחירות הקנייניות, אלא מיקומו ברחוב ירמיהו שבצפון תל אביב – רחוק כמעט כמו סטוקהולם ממתחמי האופנה החזקים בעיר. "לא רציתי לפתוח חנות במקום רווי בוטיקים כנווה צדק", אומרת לנגר. "למרות שאני עצמי גרה בכרם התימנים, הייתה לי תחושת בטן לגבי האזור. הוא קרוב לבזל ולנמל ומתחילים להיפתח בסביבה הרבה מקומות חדשים, כך שאפשר להגיע לכאן במיוחד ולהמשיך לטיול בפארק הירקון".

320-2,200 ש"ח 

Möte, ירמיהו 26