בין תמימות לנשיות

הקולקציה של אודליה ארנולד משלבת בין הדפסים דיגיטליים לרקמות בעלות היסטוריה

מתוך הקולקציה החדשה של אודליה ארנולד
מתוך הקולקציה החדשה של אודליה ארנולד

כשמביטים על תמונות הקולקציה החדשה של אודליה ארנולד קשה שלא לנדוד במחשבה לסצנות מסרט הבכורה המופתי של סופיה קופולה – "חמש ילדות יפות". ארנולד עצמה נראית כמו האחות השישית של משפחת ליסבון והבגדים שהיא יוצרת אפופים באותה אנרגיה חולמנית ומעט מלנכולית עם קסם חמקמק של התקופה הבלתי מוגדרת בזמן שבה הופכת נערה לאישה. כל המטען הזה לא יכול היה להיווצר אם ארנולד לא הייתה מסוג המעצבות שיוצרות מהבטן, שמשקיעות את עצמן בצורה אבסולוטית בקולקציה שבה כל המרכיבים – הגזרות, ההדפסים, מלאכת היד והגימורים – משקפים את עולמה הפנימי, או כפי שהיא מצהירה, "בליל של אכזבות, זיכרונות, תקוות וחלומות בהקיץ". האוסף הוא לא עונתי אלא פרויקט שנתי שהיא עתידה לפתח ולהרחיב.

מתוך הקולקציה החדשה של אודליה ארנולד
מתוך הקולקציה החדשה של אודליה ארנולד

חומרי ההשראה הגיעו מהבית – כבת לאב אנגלי המעצבת בחרה באמן מלאכת היד והדפוס ויליאם מוריס כמקור ההשראה לפיתוחי ההדפסים הדיגיטליים שמעטרים חלק ניכר מהשמלות (שאותן היא יצרה בשיתוף פעולה עם אמה, מעצבת הטקסטיל ורדה ארנולד). הצלליות גם הן מגיעות מהממלכה הבריטית, כשהמחקר של המעצבת בנושא נשען על הסגנון הילדותי־כפרי־קיטשי של לורה אשלי לצד מורשת מותג הסיקסטיז "ביבה", המשלב בין תמימות לנשיות מפתה. מה שמעניק תחושה של מקומיות ושכבה נוספת של מגע אישי הוא סדרה של רקמות צלב פלסטיניות מסורתיות שמעטרות את הבגדים, תוצאה של תקופת למידה שיזמה המעצבת בחברת נשים העוסקות במלאכה שאותה למדו בילדותן.

תוך כדי התהליך הזה למדה ארנולד שמאחורי כל רקמה מסתתר סיפור על מוצאה של הרוקמת או על האישה שעבורה נרקם הפריט, דבר שהוביל אותה לשלב בין דוגמאות קיימות ששופכות אור על עולמן של הנשים שמהן למדה לבין רקמות מקוריות המבוססות על דמויות מעולם החי והצומח, המשקפות את העולם הדמיוני והאישי שלה.

380־560 ש"ח, בתיאום מראש עם המעצבת 7632076־054