גראנג', בייבי, גראנג'

קולקציית הסתיו של צ'יפ מאנדיי מייצרת פרשנות משלה לניינטיז העליזות

צ'יפ מאנדיי
צ'יפ מאנדיי
16 בספטמבר 2013

באמצע העשור הראשון של שנות האלפיים הצליחו בצ'יפ מאנדיי לעשות מהפכה שקטה אך משמעותית באחד מהאגפים הרלוונטיים אך גם הרוויים ביותר של עולם האופנה: שוק הג'ינס. בלי הרבה יחסי ציבור מסודרים התפשטה ברחבי אירופה וגם במזרח התיכון השמועה על הסקיני ג'ינס הדקיק עם הפיט המוצלח, המחיר האפשרי והשם שכיף להגיד.

עקבו אחרי Cheap Monday באינסטגרם:

החברה, שהחלה את דרכה בכלל כקו משני של הבוטיק השטוקהולמי Weekdays, התרחבה במהרה, ולקראת סוף העשור נכנסה H&M לתמונה כשהיא רוכשת חלק ניכר ממניותיה, והמעצבת הלונדונית הרדיקלית במיל' אן סופי בק מונתה למנהלת הקריאטיבית של העסק. המטרה היתה ליצור קולקציות רחבות ומגוונות יותר מאותו דגם נמכר ומזוהה של מכנסי דנים צרים כטייץ בשחור מוחלט ללא שפשופים. כחלק מהמגמה הזו משיקים העונה בחברה קולקציית סתיו ששואפת לייצר פרשנות משלה לאחת מהמגמות הבולטות באופנת הרחוב של השנתיים האחרונות – השיבה לניינטיז.

צפו בתצוגה של המותג לסתיו הקרוב:

במטה החברה השוודית בחרו להתמקד בזרם הגראנג' של העשור כטוויסט שלהם לטרנד הניינטיז עם הוספת אלמנטים מלאכותיים – בחירה שיש בה מידה של הגינות וצדק שכן כל ניסיון לשחזר את סגנון תרבות־הנגד הזו, בדומה לז'אנר הפּאנק, מסיר ממנו את שכבות הבסיס ההכרחיות של האותנטיות. וכשזו ההצהרה העומדת בלב הקולקציה, אפשר למצוא בה היגיון וגם חיבה לשמלות תחרה רפויות בגווני ניאון שנלבשות מעל חולצות פלנל משובצות או חצאיות PVC בוהקות באורך מיני שנרכסות מעל ג'ינסים שמעוטרים בכל כך הרבה קרעים עד שהם נראים לפעמים כוולנים. אלה יוצרים תרכובות סטיילינג שניתן לפרק וללבוש מחדש באופן מתון יותר, עם או ללא אותו סקיני נאמן של החברה שבוודאי יהפוך במרוצת השנים אף הוא לקלאסיקה שעליה מבססים קולקציות פיוז'ן רטרו כדוגמת זו.

ויש למה לצפות – צפו בתצוגת קולקציית אביב 2014 של Cheap Monday:

149־470 ש"ח, להשיג בחנות המקוונת של בל וסו