בייסיק, ביץ': האחיות צוקר חוגגות יום הולדת שנתיים

בייסיק זה משעמם? האחיות צוקר מציינות שנתיים למותג שהפך למדים המשרדיים של תל אביב, מסבירות איך ממציאים מחדש את החולצה המכופתרת ומשיקות שירות מדידות עד הבית

Zucker. צילום: תום מרשק
Zucker. צילום: תום מרשק
6 בנובמבר 2016

קיץ 2011 היה אחד הדרמטיים שידעה תל אביב, ולא רק בגלל האוהלים שחסמו ליושבי הקנטינה את הנוף לשדרה. במקביל לפריצת המחאה החברתית ואולי כסימפטום שלה, הורד השאלטר על אחד המותגים האהובים בעיר. האחיות עינב והדס צוקר החליטו להיפרד מ־Rhus Ovata – מותג האופנה העצמאי שלהן, שנחשב במשך שבע שנות פעילותו להתגלמות ה־DNA התל אביבי. כעבור שנתיים של חיפושים עצמיים ואתחולי תוכנה, הפתיעו האחיות ושבו בפאזה מחודשת בשם הישיר Zucker. מהר מאוד התברר שאותה ישירות פשוטה חלחלה גם עמוק אל בין הקולבים: לא עוד שמלות משי מודפסות עם שסעים מתריסים או גופיות דקיקות ומתוסבכות, אלא פריטים פרקטיים ומהוגנים יותר כמו חולצות מכופתרות חלקות ובלייזרים מחויטים. במילה אחת: בייסיק.

"בייסיק יכול להיות מאוד משעמם, אבל הוא יכול להיות גם מאוד מתוחכם. בעיניי הרבה יותר מאתגר לפצח איך אפשר לחדש ולרגש בעוד חולצה מכופתרת מאשר לעצב שמלת ערב", מכריזה עינב צוקר, ממרום שתי שנות הפעילות הראשונות של Zucker. "מה גם ש־Rhus Ovata היה מותג יקר בכל המובנים. יצרנו את כל ההדפסים בעצמנו, השתמשנו בבדים הכי איכותיים, אופן הייצור היה מאוד מורכב, ומפני שפעלנו offline לא הייתה לנו עצמאות כלכלית, כך שלא יכולנו להנגיש את המחירים. לא הייתה ברירה ונאלצנו להתאים את עצמנו למה שקורה".

הורדת המחירים המשמעותית (בכ־30 אחוז לדבריה של צוקר) התאפשרה הודות למעבר מחנות פיזית ברחוב או בקניון אל הזירה המקוונת. "לא צריך 100 אלף דולר בבנק בשביל לפתוח חנות אינטרנטית. ברגע שהבנו שפעילות המותג הולכת להתנהל אך ורק ברשת, יכולנו לשמור על רמת מחירים נגישה בלי שהאיכות תיפגע, ואנשים מעריכים את זה. כשהם עושים את החשבון, הם מעדיפים לשלם 100 שקל יותר ולקנות פריט איכותי ועמיד במקום ללכת לזארה".

אחד המסרים שחוזרים על עצמם באתר שלכן הוא Perfect Fit. עד כמה ההתאמה של הבגדים יכולה להיות מושלמת אם אי אפשר למדוד?

"באופן מפתיע, דווקא הג'ינסים, שהם הפריטים שהכי מצריכים מדידה, הם המוצר הכי נמכר שלנו. ג'ינס הבויפרנד שלנו, למשל, הוא אפילו להיט בקרב המין הגברי – מה שגרם לנו להתחיל לבחון את הרעיון של להקים קו לבגדי גברים. עם זאת אף אחד לא מתכחש לצורך למדוד, ולכן אנחנו מקיימות גם אירועי מכירה פיזיים אחת לכמה חודשים. מי שרוצה מוזמנת להגיע גם למדידות בסטודיו בתיאום מראש. כמו כן, בחודשים האחרונים אנחנו מציעות שירות בלעדי שנקרא Home Try On – אנחנו מוציאות שליח עד לבית הלקוחה עם פריטים בכמה מידות וצבעים, ובסוף משלמים רק על מה שמתאים".

Zucker. צילום: תום מרשק
Zucker. צילום: תום מרשק

בסיס אם

"הבגדים עונים על הצורך להתלבש ולהיראות טוב אבל בצורה שהיא לא סחית או רשמית מדי, הרעיון הוא לקנות מעט וטוב", מגדירה צוקר את המהות של Zucker. לדבריה לא מדובר ברדוקציה יצירתית אלא בבגרות עסקית. "ניסינו לקחת את כל החסרונות שהיו ב־Rhus Ovata ולהפוך אותם ליתרונות, ועל הדרך הבנו שהתבגרנו ושכך גם הלקוחות. אם פעם הן היו בחורות צעירות ועצמאיות בגיל 25־35, היום הן כבר אימהות עסוקות ונשות קריירה עם סדר יום עמוס. סגנון החיים שלהן השתנה, ובהתאם – גם צורכי הלבוש".

אופנה "משרדית" סובלת מיחסי ציבור גרועים בארץ. בעוד בחו"ל היא זוכה לבלוגים ולמדורים נרחבים במגזינים הכי יוקרתיים ומשפיעים, כאן היא נתפסת כהלבשה ולא כאופנה.

"אני יכולה להעיד רק על הבגדים שלנו ולומר שגם בפריטים הכי 'משרדיים' יש משהו קולי – אם זה הכפתור המפתיע שממוקם על חלקו האחורי של הצווארון, הטי שירט שמקבלת טוויסט עם פאנל משי או התפר הקטן שמציץ כשמקפלים את שרוולי הבלייזר. אז אוקיי, אף אחת לא תצא עם הז'קט הזה לבלוק, אבל הרבה נשים ימשיכו איתו לדרינק אחרי העבודה".

יש בזה משהו כפוי טובה, לא? את משקיעה המון אנרגיות ומשאבים בפרטים שהעין האנושית הממוצעת לא מבחינה בהם.

"זה אולי היה ככה בהתחלה, אבל עם הזמן הופתעתי לגלות שהלקוחות כן שמות לב. אנחנו גם מנצלות את אירועי המכירה הפיזיים בשביל לחשוף את הלקוחות לכל הפרטים הקטנים ולמחשבה שמושקעת בהם והן פשוט מוקסמות".

ובכל זאת, לא חסר לך לפעמים לשבור ולחזור למחוזות יצירתיים יותר?

"לפעמים, אבל רוב הזמן זה לא חסר לי, וכשזה קורה נוצרות הבלחות שמרפררות ל־Rhus Ovata, כמו קרדיגן שחור עם שרוולים שקופים או גופייה עם חיתוכים שיוצרים מראה גרפי עז. עם זאת אני חייבת להודות שאני נהנית הרבה יותר לעצב פריטי בייסיק".

Zucker,י220־770 ש"ח, להשיג באתר

סיבוב קניות: שלושה פריטים שכדאי לבסס עליהם את המלתחה

ג'ינס סקיני שחור, 495 ש"ח

Zucker. צילום: ולרי בלקינד
Zucker. צילום: ולרי בלקינד

קרדיגן עם שרוולים שקופים, 420 ש"ח

Zucker. צילום: ולרי בלקינד
Zucker. צילום: ולרי בלקינד

חולצה מכופתרת, 350 ש"ח

Zucker. צילום: ולרי בלקינד
Zucker. צילום: ולרי בלקינד