האחים מוסלין בקולקציית יוניסקס חדשה

הקולקציה החדשה של האחים מוסלין התחילה מכישלון שניכסו לעצמם בשמחה ויצאו ממנו להצלחה, בעיקר בחו"ל

הקולקצייה החדשה של האחים מוסלין. צילום: רותם רייצ'ל חן
הקולקצייה החדשה של האחים מוסלין. צילום: רותם רייצ'ל חן

"בין הצלחה לכישלון" – כך מתארת תמר לויט, חצי מזוג המעצבים העומדים מאחורי האחים מוסלין, את הקולקציה החדשה שעיצבו לרגל הקיץ. התיאור גלוי הלב מייצג נאמנה את האוסף, שמגיע דווקא בתקופה שבה הצמד פורח. העשייה של לויט ושל יען לוי זוכה לתהודה מעבר לים, והשניים מגבשים קהל לקוחות קבוע ונאמן בתל אביב. "היא עוסקת בנושאים וברגשות שקשה לתפוס באופן ממשי, כמו אכזבה", מתארת לויט את הקונספט שקשה להסביר במילים. האכזבה הזו מתגלמת בחצייה הראשון של הקולקציה, שנולדה מתוך פרויקט שהמוסלינים הגישו לפסטיבל האופנה פאשן קלאש, אך לא התקבל לאירוע.

"הבשורה הגיעה בשבוע של הבחירות, כך שהתחושה הקשה הועצמה", הוא אומרת. החלק השני, האופטימי יותר, הוא ההצלחה של הדגמים האחרונים בקרב חוג הלקוחות שלהם. "שמנו לב שלקוחות חוזרים לקנות את אותו פריט בבד שונה או בצבע חדש כשהם מוצאים גזרה או רעיון שממש הופכים להיות חלק מהם", לויט מסבירה. "את הפריטים האהובים ביותר החלטנו להציע בשינוי קל, כמו הצללות ומשחקי שקיפויות". הקטלוג העונתי, המחבר חצאי תמונות של דוגמנים ודוגמניות הלבושים באותם הפריטים, משקף בהצלחה את קונספט היוניסקס שהמותג עובד לפיו מתחילת דרכו, הרבה לפני שאופנה חסרת מגדר הפכה לטרנד בינלאומי חם.

צילום: רותם רייצ'ל חן
צילום: רותם רייצ'ל חן

"זה התחיל אצלנו באופן מאוד אינטואיטיבי", אומרת לויט. "מכיוון שאנחנו מעצבים יחד – גבר ואישה – ושנינו תמיד מודדים את הפריטים בסטודיו תוך כדי עבודה, מראש אין להם זהות מגדרית. גם שיטת העבודה לא מתחילה בגזרות מגדריות גנריות. אנחנו מתחילים לרוב ביריעה גדולה שכורכים סביב הגוף, מכווצים בשרוך או מדגמים אותה באביזרי רכיסה. אנחנו מעדיפים להשאיר את ההחלטה על אופן הנחת הבגד על הגוף ללובש או ללובשת. זו גם הסיבה שבגללה ההנחיות למידות אצלנו כלליות מאוד, יותר בגדר הצעה". נשים, היא מעידה, פתוחות יותר לרעיון: "גברים בישראל עדיין נבהלים לרוב מבגד שמוגדר כיוניסקס". אבל מעבר לים – שם הם מרכזים את עיקר יחסי הציבור שלהם – המגמה דווקא הפוכה, ולויט אומרת שבאנגליה ובפראג הבגדים דווקא נהנים מפופולריות גבוהה יותר בקרב גברים.

בלונדון הם נתמכים על ידי קבוצת not just a label המלקטת כישרונות המורדים במיינסטרים ברחבי עולם ומעניקה להם במה בקהילה הווירטואלית ובחנות אונליין. לויט אומרת שהאהדה בחו"ל הורגשה אצלם מתחילת הדרך, בעיקר ברשתות החברתיות. "היום המיקום הוא עניין הרבה יותר נזיל מבעבר". כשאני שואלת אותה מהן התגובות בסצנה האלטרנטיבית־אקטיביסטית על מוצאם הישראלי, היא מספרת שהם נתקלים יותר בסקרנות מאשר בהתנגדות. "יש גם הבדל תדמיתי בין תל אביב לישראל", היא מוסיפה. "תל אביב נתפסת כמעצמה תרבותית והשיוך הפוליטי שלה טעון פחות משל ישראל, ובכל מה שקשור לאופנה היא נחשבת ליעד אקזוטי ולא מוכר. גם שם המותג שלנו, שמבקש להתמודד בהומור ובציניות עם כל המצב, מסיר מראש התנגדויות וביקורת".

האחים מוסלין, מטלון 61, 350־920 ש"ח

צילום: רותם רייצ'ל חן
צילום: רותם רייצ'ל חן