האחים מישה ואיגור סקלטסקי פותחים חנות טי שירטס בשינקין

מישה ואיגור סקלטסקי הופכים יצירות אמנות בועטות לטי שירטס מעולות, ועל הדרך את שינקין לרחוב הרבה פחות סחי

מישה סקלטסקי. צילום: יולי גורודיסנקי
מישה סקלטסקי. צילום: יולי גורודיסנקי
12 בנובמבר 2015

מבט חטוף במישה סקלטסקי לא יסגיר כי מדובר באיש עסקים ממולח. טוניקה ומכנסוני אוברסייז לגופו, כפכפים של נייקי לרגליו, שיער ארוך למחלפותיו וארשת כללית של מישהו שהוא טו קול פור סקול, או לפחות לדברים משמימים כמו מס הכנסה או דוחות רווח והפסד. המראה אולי מטעה, אך העובדות מלמדות שתוך שנתיים תמימות הצליח סקלטסקי (27) להפוך את מותג הטי שירט שעמו נדד בין ירידים וחנויות פופ־אפ לחנות גדולה ומרווחת באמצע שינקין העונה לשם האחים סקלטסקי ופועלת זה שלושה חודשים. הארון שלו עדיין מלא ב"זבל מזארה", אין לו שום רקע ממוסד בעיצוב, אך התשוקה העזה לאופנה שפעפעה בוורידיו עוד מגיל צעיר ברוסיה, הובילה אותו לפני כשנתיים להתחיל להדפיס על חולצות את יצירות האמנות של אחיו הגדול, איגור.

סקלטסקי הבכור (37) הוא אמן מצליח שמוכר את עבודותיו באלפי דולרים ומחלק את זמנו בין תל אביב, מוסקבה ושאר יעדים אקזוטיים כמו יפן וברזיל. הוא מתמחה בציורי Mixed Media המשלבים בין טכניקות הדפסה לציור בשמן, הקו האסתטי הוא סוריאליסטי ומכיל הרבה דמויות נשיות, בעלי חיים ואלמנטים בצבעים עזים, שלא קשה לזהות בהם את הפוטנציאל להפוך לפריט לבוש מלא עניין. תחילה אמנם תפסו ההדפסים את מרכז הבמה, אך לאט לאט הצטרפו למותג פריטים נוספים שיתאימו גם למי שטעמו פחות היפסטרי. בחנות אפשר למצוא מגוון רחב של גזרות, כולן על טוהרת הבייסיק הנונשלנטי, כגון חולצות טי רחבות וקצרות לשני המינים, שמלות עם כיסים שמשמשות גם כטוניקות גבריות, טי שירטס קלאסיות, מכנסי כדורסל רפויים ולא מעט סווטשירטים שנועדו לחרישה אינטנסיבית.

את החוש העסקי המפותח שלו מנסה סקלטסקי הצעיר להצניע – ללא הצלחה. מישה החליט בחוכמה שלא לכלול באוסף רק הדפסים פרי מוחו הקודח של אחיו הבכור, אלא לשלב גם אלטרנטיבות פרקטיות וסולידיות יותר המכוונות לקהל מתון או מבוגר יותר. "גם סבתות בנות 70 קונות אצלנו", הוא מעיד.

מישה סקלטסקי. צילום: יולי גורודיסנקי
מישה סקלטסקי. צילום: יולי גורודיסנקי

שלא תטעו, גם בגזרה זו אפשר למצוא פריטים משמחים כגון חולצות פסים מצוינות, סווטשירטים מעוטרים במשטחי קולור בלוק ופריטים רקומים בלוגו המותג, שהוא יצירת אמנות בפני עצמה המורכבת משני אחים המהדסים על קביים (בניצוח איגור, כמובן).

לאחרונה אף החל מישה להתנסות בעצמו בעולם ההדפסים, ולמד במהרה את תורות הפוטושופ והגרפיקה. בת זוגו, גם היא אמנית שאת איוריה אפשר לרכוש בחנות, שיפצה איתו את החנות כולה בסוף שבוע אחד, מה שמבטא היטב את הלך הרוח הנינוח והמרענן של האחים, הכי רחוק מתחושות ההיסטריה וההישרדות שמציפות את תעשיית האופנה המקומית. הגישה הנ"ל באה לידי ביטוי גם במחירי הבגדים שיגרמו לכם להיחנק מצחוק – מחיר הפריט היקר ביותר בחנות עומד על 280 ש"ח בלבד. מישה מקפיד לשים את עצמו בנעלי הצד השני כל הזמן, בשאיפה לשמור על רמת תמחור ש"לא הייתה מבאסת" אותו כלקוח. בעתיד הקרוב מתכננים האחים לפתוח סניף נוסף במיקום פחות מתויר, ובחלל הקיים להקים גלריה מתחלפת של אמנים שונים, שעבודותיהם יוצעו למכירה. אחרי הכל, מישה הצליח במקום שבו כשלו מעצבים ובעלי עסקים רבים לפניהם – להשיג חלל מרווח במחיר מרווח עוד יותר, בתום סבב עיקש של מיקוח. אמרנו איש עסקים ממולח או לא?

האחים סקלטסקי 60־280 ש"ח, שינקין 20, 7626692־054