דרמה קווין: לילך אלגרבלי במותג חדש ודרמתי במחירים נעימים לכיס

המעצבת לילך אלגרבלי שמה מאחוריה את Made by Lilamist לטובת מותג חדש שנושא את שמה ושומר על החיבה שלה לנפח ולדרמה - רק במחירים נוחים יותר

מתוך הקולקציה של לילך אלגרבלי
מתוך הקולקציה של לילך אלגרבלי

באוגוסט האחרון עשתה המעצבת לילך אלגרבלי את מה שבדרך כלל שמור לחברות היי־טק קטנות – אקזיט. היא מכרה את מותגה Made by Lilamist לשותפה לשעבר, איש העסקים צביקה אסור, ארבע שנים לאחר שהקימה אותו כקו משנה נגיש למותגה המצליח לילהמיסט. לאחר מכן היא נחה. "ישבתי בבית ארבעה חודשים. לא הייתי בטוחה אם ואיך אני רוצה לחזור, אבל התשוקה ליצור היא משהו מולד אצלי. זה היה טבעי, כל התשתית הרי כבר שם, עם ההבנה של חוג הלקוחות".

בינואר האחרון היא הקימה על היסודות האלה מותג חדש שהפעם נושא את שמה. שאלות על ההבדל בינו לבין זה שעזבה מעוררות בה כעס. "מה שקורה שם לא מעניין אותי", היא אומרת. "אני לא יושבת ותוהה מה תהיה נקודת השוני. לא מטרידות אותי ההגדרות – גם אם הכובע הוא לא אותו כובע, הידיים שלי הן אותן הידיים".

לילך אלגרבלי. 419 ש"ח (צילום: אסף עיני)
לילך אלגרבלי. 419 ש"ח (צילום: אסף עיני)
לילך אלגרבלי. 399 ש"ח (צילום: אסף עיני)
לילך אלגרבלי. 399 ש"ח (צילום: אסף עיני)
לילך אלגרבלי. 549 ש"ח (צילום: אסף עיני)
לילך אלגרבלי. 549 ש"ח (צילום: אסף עיני)

אלגרבלי אכן לא אוהבת להסביר את הבחירות המקצועיות והעיצוביות שלה, אבל הלהט שלה ניכר בכל מילה ותנועה. שאלות כמו מיהו קהל יעד או מיהי הלקוחה האידיאלית לא רלוונטיות בעיניה. "פתחתי את המותג הקודם שלי לפני 12 שנה. היו לי אז הרבה הצהרות ובסוף זה קיבל כיוון אחר. בקדנציה הזו אני מנסה לא לנתח יותר מדי את הדברים", היא מסבירה. עם זאת אלגרבלי יודעת בבירור לאן היא מכוונת. בדומה ל־Made by Lilamist, הבגדים שהיא מייצרת תחת הליין החדש מציעים אופנת אינסטנט שמתחרה בקצב המהיר מאוד של הרשתות.

"פעם היית קונה בגד והוא היה משרת אותך לעשר לבישות", היא מנמקת את הגישה העסקית. "היום, עם הרשתות החברתיות והתיעוד המהיר, בנות לא רוצות להיראות באותו בגד פעמיים ויש כאלו שהולכות לאירוע כמעט בכל ערב של השבוע. הן הקהל שלי. הרצון שלהן הוא להתחדש תמיד ובאופן מיידי".

למחיר, היא יודעת, יש משקל גדול בהחלטה של אישה שמבקשת לקנות כמה מערכות לבוש כל שבוע. כקוטוריסטית לשעבר, שהחלה דרכה ביצירת שמלות של אלפי שקלים, אלגרבלי מודה שיש לתמחור השפעה רבה על התוצר הסופי, אבל יש בכך גם אתגר: "אני אוהבת לשבור את הראש על יצירת שמלה שיש בה המון פתיחות שמצטברות לארבעה מטרים של בד, במחיר של 400 ש"ח".

שמלה של לילך אלגרבלי. 389 ש"ח (צילום: טל טרי)
שמלה של לילך אלגרבלי. 389 ש"ח (צילום: טל טרי)
שמלה של לילך אלגרבלי. 339 ש"ח (צילום: טל טרי)
שמלה של לילך אלגרבלי. 339 ש"ח (צילום: טל טרי)

שמלות הן הפריט שמוביל את האוסף ובכולן ניכר מגע ידה של אלגרבלי, שמתעקשת לעסוק במקרים רבים במלאכת התדמיתנות בעצמה, לתפור דגמים או לגהץ אותם במו ידיה. אם היא נדרשת להגדיר את ה־DNA של המותג, מבחינתה הוא טמון ברגישות שלה לנפח.

"אני אוהבת שלבגד יש נוכחות לא רק על הגוף אלא גם על הקולב", מסבירה המעצבת. "כולם עושים מלמלות, אבל הידע שלי יוצר דרמה אחרת". בתהליך הפיתוח, אם כן, אין פשרות, אך בבחירות הבדים בולט מינון גבוה של בדי פוליאסטר שמתאימים פחות לקיץ הישראלי הלח. לאלגרבלי אין פחד ממנו, כי היא יודעת שלעתים קרובות הלקוחה שלה תעדיף אותו: "קל לתחזק בד סינתטי. כשאני משתמשת בבד טבעי זה רק מפני שאני רוצה להגיע למראה מסוים. לפעמים כששמלה דורשת גיהוץ, הלקוחה לא תיקח אותה". גם בתפירה – למרות התעקשותה של המעצבת על גימורים לפי הספר – ניכרות פשרות, בעיקר בדגמים הבנויים על אריגים סינתטיים שמקבלים מראה גלי בתפרי הצד, או בבגדים המורכבים שמצריכים דיוק מיוחד.

המעצבת לילך אלגרבלי
המעצבת לילך אלגרבלי

עם זאת חשוב לזקוף לזכותה של אלגרבלי את העובדה שהיא מקפידה לתפור בישראל וברשות הפלסטינית אף שסביר שחלק מאי הדיוקים היו נפתרים לו הייתה מעבירה את הייצור למזרח הרחוק. שמלות החולצה והמיני הפשוטות העשויות ויסקוזה יעמדו במבחן של הלקוחה החשדנית יותר, והמחיר, יש להניח, יצליח לפתות כמעט את כולן. "אני כמו זמרת שרוצה לשיר ולשמח, להגיע לכמה שיותר אנשים", היא מסכמת.

 199־549 ש"ח, לבירור החנות הקרובה 5296079־03

או בסטודיו המותג – שביל המרץ 6, לופט 9, קרית המלאכה