הולכת על זה: מותג הנעליים שומייקר בקולקציה בלתי שגרתית

מותג הנעליים של ענבר יוסיפון שוב מעניק פרשנות רדיקלית לטרנד אופנתי ומשיק קולקציה מאתגרת

שומייקר. צילום: רוני כנעני
שומייקר. צילום: רוני כנעני

 

שומייקר, מותג הנעליים של המעצבת ענבר יוסיפון, קיים יותר מעשור. בפרק זמן שכזה רוב המעצבים המקומיים נוטים להתקבע בסגנון מסוים, אבל יוסיפון מצליחה ליצור אלמנט מפתיע מדי עונה. מדובר בהפתעה מורכבת בגלל הבחירות העיצוביות הלא שגרתיות של יוסיפון – שנוטות לפיזור ולאקלקטיות עד לחוסר אחידות. מה שמאגד אותן יחד לקולקציה אחת הוא הגישה הנון קונפורמיסטית של המעצבת, שלא מפחדת לשלב עורות צבעוניים בטקסטורת נחש גם בכפכפי נוחות ימיומיים, משתמשת בעקבים גבוהים מהמקובל ולא נרתעת מחזרה על מוטיב עיצובי כמה פעמים בדגם אחד, גם אם לעיניים מסוימות זה נראה מוגזם.

קולקציית הקיץ החדשה שלה ממשיכה את הקו שמיועד ללקוחות עם אומץ. תמצאו בה נעלי עקב עם רצועות עור ירוקות שחובקות את הקרסול ונעלי סירה קלאסיות בשחור־לבן, מרופדות בסוליה פנימית בצבע כתום לוהט שמציצה תחת "מחשוף" הבהונות.

צילום: רוני כנעני
צילום: רוני כנעני

הרעיונות החדשניים יותר הם שילובי עורות קלועים בטכניקת שתי וערב שמעניקים לדגמים מראה היפי מעט, ואבזמי מתכת רבים בחיתוכים גיאומטריים שאינם אביזר רכיסה בלבד אלא מוטיב עיצובי החוזר בדגמים שונים. כשמדובר בדימויים שמלווים את הקולקציה, יוסיפון דווקא הולכת בתלם, וכמו לא מעט מעצבות מקומיות בוחרת לשתף פעולה עם מאיירת – דנה אבני. שיתוף פעולה בין יוצרות מקומיות הוא תמיד דבר נפלא והאיורים עצמם חינניים מאוד, אולם אף שיוסיפו נוטה, כאמור, להעניק פרשנות רדיקלית למגמות אופנתיות, ניכרת כאן כניעה לטרנד. חבל.

צילום: רוני כנעני
צילום: רוני כנעני

640־890 ש"ח. להשיג במתחם התחנה ובקניון רננים