חדשות מהניילון: המעצבות הצעירות שכבשו את ניו יורק

צמד המעצבות הצעירות מעיין טולדנו וג'וליה בייליס, העומדות מאחורי המותג Me and You, הן הדבר הכי חם כרגע בניו יורק. תפסנו אותן לשיחה קצרה, לפני שפשוט לא יהיה להן זמן

"Me and You" צילום: פטרה קולינס
"Me and You" צילום: פטרה קולינס
21 באוגוסט 2014

רוב בוגרי בתי הספר לעיצוב מכירים את התחושה: עם סיום הלימודים, בהעדר המסגרת המסודרת לעשייה, הקרקע כמעט נשמטת תחת הרגליים. הניסיון לעבור מקונספציה לפרקטיקה מסחרית מבלבל לא פחות מהניסיון להשיג תשומת לב ליצירה העצמאית שלך או מההתלבטות בין עבודה במסגרת שכירה ויבשה לבין עבודה עצמאית שמלווה בחוסר בטחון כלכלי. כל אלה נמנעו מראש ממעיין טולדנו, 26, ישראלית שחיה בניו יורק וסיימה הקיץ את לימודי עיצוב האופנה בבית הספר הגבוה לעיצוב שבעיר פארסונס.

תוך חודשים ספורים היא וחברתה הטובה ביותר ג׳וליה בייליס (22) הספיקו להקים את המותג Me and You שנוצר בעקבות דרישה, להקים לו חנות פופ אפ בחסות מגזין דוסייר ולקבל את חותמת הקוליות של המגזינים שעדיין מצליחים לקדם אג'נדה בעידן דעיכת הפרינט – "ניילון" ו־"ID". האבסורד הוא שטולדנו ובייליס מעולם לא הרגישו שייכות לסביבת הלימודים של המחלקה לעיצוב אופנה: "אף פעם לא היינו מהסטודנטיות שמהופנטות ממגזינים של אופנה גבוהה ומעריצות את אנה וינטור. המודל האחיד הזה לא דיבר אלינו. רצינו לעשות משהו שהוא יותר פרש, יותר תמים".

זה בדיוק מה שעודד אותן ליצור מחוץ למסגרת הלימודים: "הכנו בגדים אחת לשנייה, לחברות, לצילומים. נוצר עניין גדול בהפקות וברשת, וכשמגזין דוסייר פנה אלינו בבקשה להקים חנות פופ אפ במיזם האמנות והעיצוב שיש להם הקיץ בנמל שבמנהטן הבנו שאנחנו פשוט חייבות ללכת על זה". את החשיפה המשמעותית לעבודתן העניקה להן חברתן הטובה פטרה קולינס – צלמת צעירה, איט גירל ניו יורקית וגיבורת אינסטגרם. קולינס היא זו שצילמה את הלוק בוק הראשון והכובש של המותג, כמו גם את הפקת החברות הכי טובות שהן עשו יחד למגזין "ID".

צילום: פטרה קולינס
צילום: פטרה קולינס

מהתבוננות בתמונות החולמניות שיש בהן מן הרוח של הסרט ״חמש ילדות יפות״ בשילוב הנאיביות של גיבורות הסרט ״בתולות הים״ מתחילת הניינטיז, עולה גם נקודת ציון עדכנית יותר – הסדרה ״בנות״, בעיקר בגלל הבחירה בדוגמניות בעלות מבני גוף לא סטנדרטיים, המזכירים את הרגעים היותר חשופים של לינה דנאהם מול המצלמה. ״לא חשבתי על זה עד עכשיו למען האמת״ מודה טולדנו, אבל מיד מוסיפה ״אני מניחה שיש שם משהו. אני חיה באותו אזור, אוהבת את הסדרה, יש בה רגעים שדומים לחיים שלי, למרות שהיא דרמטית הרבה יותר. הייתי שמחה להלביש את הבנות בסדרה. הן מדליקות ומקדמות מסר יופי שאינו חד גוני, כזה שחשוב לנו לדבר עליו״.

השנה תחגוג טולדנו, שהיא גם בת זוגו של השחקן מיכאל מושונוב, שנה שישית בניו יורק. לפני יותר מחמש שנים היא הגיעה לביקור בעיר, התאהבה בה והחליטה להישאר. האם היא חושבת לחזור לארץ? ״לא עם איך שהדברים מתגלגלים כרגע. המותג נמצא בחיתוליו. עד עכשיו ייצרנו למעשה רק חולצות ותחתונים מודפסים אבל יש לנו שאיפות להרחיב את ההיצע לקו שמלות שכרגע אנחנו מוכרות רק בהזמנה אישית. החשיפה הנוכחית הביאה לדרישות גם בחוף המערבי ולהרבה עניין. כרגע הכל קרה כמעט בלי שתכננו אבל עכשיו אנחנו חושבות קדימה על חיפוש משקיע ועל הרחבת הייצור תוך זה שמירה על המסר שלנו שהוא נשי, פמיניסטי וכן – משהו שאנחנו לא מרגישות שמקבל מקום ראוי כרגע באופנה״.