ארבע על ארבע: המותג יוניל של יונתן לקס חוגג 4 שנים

המעצב הגרפי ששידרג את הסטייל של התדר, לאביט, קסטרו ומוזיקאים שונים ושווים, משחרר מהדורה מוגבלת של פריטים לחגיגות ארבע שנים למותג הטי שירטס שלו

טי שרט מהקולקציה של יוניל
טי שרט מהקולקציה של יוניל
27 ביולי 2016

כנראה לא תזהו אותו כשתחלפו על פניו ברחוב, אבל אם אתם מחשיבים עצמכם תל אביבים חובבי קפה, מוזיקה, אופנה וחיי לילה (כלומר, תל אביבים), אין סיכוי שעבודותיו של יונתן לקס חמקו מעיניכם. המעצב הגרפי בן ה־34 , הידוע בכינוי יוניל, מתגורר ופועל בתל אביב – מקור ההשראה העיקרי שלו, על כל אמנות הרחוב, הפוסטרים והפסקול שלה. החיבור החזק למרקם החיים הפועם של העיר קיבע את יוניל כחלק בלתי נפרד מהאסתטיקה שלה והוביל אותו לשתף פעולה עם מוזיקאים כמו אסף אבידן, עלמה זהר ולהקת בלקן ביט בוקס, ועם רשת בתי הקפה לאביט, בר התדר וקסטרו מן. פה ושם יצר לקס במקביל, תחת האלטר אגו יוניל, שלל מוצרים כגון טי שירטס, סווטשירטס, סטיקרים ופוסטרים, עד שהפך זאת לעניין רשמי.

בימים אלה לקס מציין ארבע שנים ליוניל, ואף שלרוב הוא לא בקטע של הרמות מוגזמות, הפעם הוא חורג ממנהגו וחוגג עם קולקציה קטנטנה המורכבת משתי טי שירטס ודף מדבקות. " 4 הוא מספר המזל שלי", הוא מסביר, "מעולם לא חגגתי כלום באופן רשמי, אבל כשהגיע יום הולדת 4 הרגשתי שבא לי לעשות משהו מיוחד. יש לי קטע לא מוסבר עם המספר הזה". בהתאם, הספרה 4 חולשת על הפריטים. על החולצות שמגיעות בשחור או בלבן, למשל, אייר יוניל דמות מאגית גברית בעלת ארבעה אפים, ארבע עיניים וארבע אצבעות בכל כף יד. אזכורים ספרתיים נוספים באים לידי ביטוי בצורה דומה גם בדף המדבקות (בגודל A4 כמובן), המכיל ארבע דמויות שונות החוזרות על עצמן כל אחת בארבע וריאציות שונות. ואם זה לא מספיק, מכל פריט יוצרו 40 עותקים בלבד.

יוניל, 107 ש"ח לחולצות, 38 ש"ח לסטיקרים, להשיג באתר: store.yonil.com